Polinyà

El pacte per la llibertat: CiU i ERC acorden la transició nacional cap a la independència

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà
El mandat del poble de Catalunya expressat en les passades eleccions va ser clar: el país necessita un lideratge compartit i plural per exercir el dret a decidir i, alhora, aplicar alternatives econòmiques més justes per a poder sortir de la crisi.
La greu situació econòmica i social del nostre país requereix, ara més que mai, de què ERC, principal força de l’oposició, hagi d’actuar amb responsabilitat i garantir un acord d’estabilitat al govern.

D’una banda, els grans acords d’aquest pacte consisteixen en afrontar la duresa de la crisi econòmica a partir d’una política fiscal i pressupostària que redueixi les retallades en 1.000 milions, establint nous impostos a sectors que encara tenen capacitat de pagament: impost a la banca, a les centrals nuclears, grans patrimonis i superfícies comercials. De l’altra, s’han acordat els passos a seguir per poder celebrar la consulta sobre la independència el 2014, així com fomentar la política industrial, les exportacions, la innovació i la internacionalització de Catalunya.
ERC no ocuparà cap càrrec en el nou govern de Catalunya. Des de l’oposició estant controlarà l’acció del govern i garantirà que cap retallada sigui fruit de criteris ideològics propis dels governs de dretes que cerquen debilitar els sectors públics.
Malauradament, els ajustos en la despesa pública seran dramàtics, pel fet que els objectius de dèficit imposats per l’Estat espanyol no deixen marge de maniobra i obligaran a prendre noves mesures dràstiques. Mesures que compten amb un Contracte Programa per revertir les retallades de seguida que la recuperació econòmica ho permeti.
No hi ha alternativa econòmica, social i nacional que no passi per guanyar el referèndum el 2014. El coratge, l’audàcia i la resistència hauran de ser les nostres companyes inseparables a partir d’ara.
Serenitat, fermesa, esforç i constància. El repte és gegantí i l'oportunitat extraordinària.
La gent d’Esquerra Republicana de Catalunya us desitgem unes bones festes i un feliç i pròsper any nou.