Polinyà

El treball, a nivell municipal comença a generar collita. A nivell estatal, el treball del PP condueix a fer despesa en armament i retallar en educació i sanitat.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà
A principis d’any rebíem una notícia positiva pel que fa a la millora d’un dels equipaments de la nostra vila. La Diputació, a través del pla concerta, ens concedia una subvenció del 100% de l’import per a l’adequació i la instal.lació de la gespa al camp de futbol. Paral.lelament ja hem estat treballant durant l’any passat en l’avançament d’alguna fase del projecte, com l’enderrocament de les antigues graderies, finançat també, en la seva totalitat, per la Diputació.

El resultat del treball i les gestions fetes comencen a fructificar.
En el pla econòmic, a nivell municipal, l’esforç de contenció i estalvi en la despesa, l’acompliment estricte del pla de sanejament i la gestió i optimització dels recursos comencen a donar els seus fruits i  permeten ser optimistes en el tancament pressupostari de l’any 2012.  Les dades definitives les coneixerem en les properes setmanes, però tot indica que acomplim els objectius marcats.  Caldrà continuar treballant per consolidar la hisenda municipal i sortir de l’atzucac.

L’Estat Espanyol, per variar, és l’únic del món en fer un impost a la banca  per no cobrar un cèntim i protegir els interessos del sector.
Des d’Esquerra tenim clar que només nosaltres sols ens podem sortir. El govern de l’Estat, a qui paguem molt bona part dels impostos, continua amb l’asfixia financera cap a Catalunya. A finals de l’any passat arribava la bona nova del recurs del govern del PP contra l’impost a la banca que volíem crear a Catalunya i, per més inri, el govern del PP ,a més, crea un impost estatal a la banca a tipus del 0% (no recaptarà res) per tal de protegir-la i què des de Catalunya no podem recaptar ni un cèntim.

Entre tant el govern del PP retalla en sanitat, educació i gasta en defensa i curses de braus.
No ens ho inventem nosaltres, ho diuen els pressupostos generals de l’estat: Amb la despesa de 10 dies que fa l'Estat en armament, evitaríem totes les retallades que ha de fer la Generalitat en salut i educació.  Reduint un 40% el pressupost en defensa, tal i com ha fet Alemanya, no hi haurien gairebé retallades a tot l’Estat Espanyol. Paral.lelament, això sí, el PP subvenciona amb 700 milions d’€ les curses de braus mentre hi ha famílies que desnonen cada dia. Podríem seguir amb altres exemples...

Ens agradaria, de debò, poder explicar coses positives del govern de l’estat, però malauradament la realitat supera qualsevol ficció.