Polinyà

Totes les opinions

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà

2.251 € d’impostos per Polinyanenc/a que van a Madid i no tornen.

Fa tant sols uns dies sortia a la llum la publicació de les balances fiscals per part del Conseller Mas-Colell a instàncies d'ERC. La dada és esgarrifosa, estableix que el dèficit fiscal (la diferencia entre el que paguem en impostos tots els ciutadans de Catalunya i el que rebem) es manté al voltant del 8,2% del PIB, i supera els 16.000 milions d'euros cada any. Aquesta dada no és inventada, és una dada similar a la que ja va donar el mateix govern Espanyol a l’any 2008 i que ja no ha tornat a fer pública.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà

El treball, a nivell municipal comença a generar collita. A nivell estatal, el treball del PP condueix a fer despesa en armament i retallar en educació i sanitat.

A principis d’any rebíem una notícia positiva pel que fa a la millora d’un dels equipaments de la nostra vila. La Diputació, a través del pla concerta, ens concedia una subvenció del 100% de l’import per a l’adequació i la instal.lació de la gespa al camp de futbol. Paral.lelament ja hem estat treballant durant l’any passat en l’avançament d’alguna fase del projecte, com l’enderrocament de les antigues graderies, finançat també, en la seva totalitat, per la Diputació.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà

El pacte per la llibertat: CiU i ERC acorden la transició nacional cap a la independència

El mandat del poble de Catalunya expressat en les passades eleccions va ser clar: el país necessita un lideratge compartit i plural per exercir el dret a decidir i, alhora, aplicar alternatives econòmiques més justes per a poder sortir de la crisi. La greu situació econòmica i social del nostre país requereix, ara més que mai, de què ERC, principal força de l’oposició, hagi d’actuar amb responsabilitat i garantir un acord d’estabilitat al govern.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà

A Polinyà i a Catalunya la gallina ha de dir prou, que ja no vol pondre cap més ou.

L’espoli fiscal que patim els catalans, i per tant els Polinyanencs i Polinyanenques, ve de molt lluny. La crisi econòmica evidencia la cruesa de l’espoli social en forma de menys benestar i més dificultats per a la nostra gent. Desnonaments a famílies, retallades en educació, en els ajuts a la dependència, en el subsidi d’atur, en la sanitat, en recerca, en investigació... Durant molts anys, els nostres impostos han servit perquè l’Estat espanyol basteixi un model econòmic ruïnós, faraònic i centralista que ha acabat com tots estem veient aquests dies.

Anna Fernàndez, portaveu del Grup municipal d'Esquerra-Polinyà

A les properes eleccions del 25 de Novembre comencem la construcció de la república Catalana: Igualtat, Fraternitat i Justícia Social.

Junts hem de ser protagonistes d’un procés democràtic que ens durà a la Catalunya independent. Ara no podem fallar. Una Catalunya construïda en base als valors republicans de la igualtat, la fraternitat i la justícia social.  Per això treballarem amb tothom que veritablement vulgui sumar en el projecte de fer un nou país. No permetrem que, després de les eleccions, n’hi hagi que es facin enrere com han fet tantes vegades.

Anna Fernàndez, Cap de llista d'Esquerra-Polinyà. Regidora de Cultura i Esports

I ara hem de pagar totes les culpes?

Crisi, Polinyà, empreses, bancs, estalvi, retallades, Esquerra

De ben segur que la nostra societat, en els darrers anys, no ha fet les coses ben fetes. No hem sabut estar, segurament ens pensàvem que aquest pedaç de món era una mena de paradís on el manà brollava espontàniament, tots podíem consumir, endeutar-nos... Ens vam oblidar de principis bàsics que al nostre país han estat engranatge de riquesa i model a seguir. Principis com l’estalvi, el reaprofitament i sobretot aquella consciencia de què “el demà” existeix i que ningú ven “duros a quatre pessetes”.