Prats de Lluçanès

Propostes de mesures per reduir l’impacte econòmic sobre les famílies i el sector econòmic de Prats de Lluçanès

Davant la crisi del “Coronavirus”, el Grup Municipal d’ERC a l’Ajuntament de Prats de Lluçanès volem expressar públicament, tal i com hem portat fent des que es va iniciar, el suport a l’equip de govern en la gestió d’aquesta complicada situació.

Amb la mateixa responsabilitat política, a més, fem les següents aportacions en matèria econòmica:

- Sol·licitar la modificació del calendari del contribuent per ajornar i/o fraccionar pagaments de famílies, autònoms i empreses sense costos financers.

- Suspendre temporalment les quotes dels serveis municipals no prestats mentre s’allargui l’estat d’alarma. (Escola Bressol Municipal La Pitota; Centre de Dia, terrasses, preus públics, etc.). Sol·licitar el mateix pels serveis dependents del Consorci del Lluçanès (com l’Escola de Música i Arts del Lluçanès) i d’altres organismes supramunicipals.

- Congelació dels procediment de cobrament iniciats per la via executiva.

- Prorrogar sense cost les llicències d’obra de les que s’hagin vist afectades pel virus COVID-19.

- Obrir una línia d’ajuts al lloguer per a famílies que puguin acreditar la reducció d’ingressos fruit d’una modificació de la seva relació laboral. Aplicable a lloguers entre particulars i a lloguers socials amb les diferents administracions.

- Avançaments a compte dels pagaments a proveïdors de serveis i obres amb contractes vigents per evitar que es trenqui la cadena de pagaments.

- Garantir la continuïtat en la contractació pública d’obres i serveis previstos per a l’exercici 2020.

- Obrir una línia d’ajuts destinats a cobrir la quota de l’IBI per al petit comerç que ha restat tancat mentre duri l’estat d’alarma.

- Posar suport tècnic municipal que centralitzi tots els ajuts econòmics de les diferents administracions destinats a famílies i empreses, en el marc de la crisi sanitària de la COVID-19.

- Compromís d’elaboració i aprovació d’un Pla de Reactivació Econòmica Local, atenent el teixit econòmic, comercial i industrial del poble. Des de les botigues, mercat dominical, indústries, productors d’alimentació, petites i mitjanes empreses en general. En aquest sentit, proposem la immediata convocatòria de reunió telemàtica de la “Taula de dinamització econòmica” de Prats de Lluçanès, i que estableixi calendari de treball.
Ens posem a disposició, doncs, de l’Equip de Govern i de tot el municipi per treballar en contribuir a superar aquesta situació.
Al mateix temps, ens posem a disposició del veïnat per resoldre dubtes. Aprofitem per agrair a les persones de Prats de Lluçanès l’esforç que estan fent en aquests moments difícils, així i com tot el personal sanitari.

Cuideu-vos, cuidem-nos.

Grup Municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya - Prats de Lluçanès