Premià de Dalt

Totes les notícies

Jenn Díaz. Una visió de la República que somiem

Reemprenem el cicle de xerrades que sota el lema República: democràcia i sobirania, ens vam conjurar a mantenir viu. Convençuts que les grans fites vindran del compromís dels pobles de fer efectiva la República més enllà de declaracions.  És per això que els actes que proposem no vindran presidits per una estelada, sinó per la senyera i la bandera republicana espanyola.    Pretenem ser abans que independentistes -que en som i molt- defensors d'una societat més justa (això és que lluita contra les desigualtats), neta de corrupció, feminista, respectuosa amb el medi ambient i les persones, que aposta per la cultura i l'ensenyament i tots aquells valors que entenem com a republicans i d'esquerres.  La independència esdevindrà una necessitat per a completar la construcció d'aquesta societat que somiem.  Això no ens impedeix, però, anar-la construint. Creiem que fer República és una manera de caminar cap a la consecució d'un estat propi. Doncs.... caminem. Jenn Díaz. Traductora, redactora i novel·lista. La seva darrera obra, el recull de contes "Vida familiar", li va valer el premi Mercè Rodoreda. El novembre de 2017 va anunciar que ocuparia la vuitena posició a la candidatura d'Esquerra Republicana de Catalunya a les eleccions al Parlament. I fou escollida diputada.  https://drive.google.com/file/d/1tEZ2xhaa9VSmi3PAEXU5IZW9vw3sVvB9/view?usp=sharing

PINASSA FESTA MAJOR

[...] gent que riu i que canta            mentre balla la geganta                   mig princesa, mig pagesa,                      dins un blau de festa encesa,                      amb el sol per tamborí [...]  Jordi Sarsanedas De la nit en farem dia, i el dia l'omplirem de festa. Alegria que és Festa Major. Ja hi tornem a ser. Sempre tan esperada, aquest cop tan merescuda. No deixarem de gaudir de la nostra festa, com no deixarem, alhora, de recordar aquells que encara són captius d'un estat autoritari i gens democràtic. Tenim govern, molta República per construir i molta injustícia contra què lluitar. Som-hi! Hem donat el tret de sortida al 41è Festival de Música del Maresme amb les Sonates de Bach. Ens esperen les "Veus", Haydn, Veus de Fusta i Cristall i les Gordes i Grillades. I iniciem el compte enrere a la nostra estimada Festa Major, que celebra els 10 anys de Playbacks a l'antiga Plaça de l'Ajuntament, amb la participació de menuts, joves i grans del poble; els 25 anys del Cau l'Espolsada, que enguany ens faran el pregó; els 25 anys de Pallassos sense Fronteres; la commemoració del Dia Internacional de 'Orgull LGTBI; el Toca'm a Banda, amb l'actuació estel.lar dels BUHOS; el Pere Tapes, que aquest any inicia recorregut a La Fàbrica i amb l'obligat agraïment als establiments que hi participen; el retrobament amb la Metropol, ja en són 20 anys; la tradicional Guerra de Bombardes; i la cercavila de gegants des de Sant Jaume, entre tants altres actes que animaran carrers i places de la Vila. Us volíem explicar ple de feina que hem fet i que tenim projectada, des de les regidories que són responsabilitat d'ERC, però temps tindrem. Aquest cop hem cregut que era just i necessari que la Festa Major prengués un protagonisme central. Recordar-vos, això sí, que hem implantat la campanya del "NO és NO", proposada per la Diputació, amb un protocol d'actuació davant les agressions sexistes a les festes majors.

Pla Jove

Des de la Regidoria de joventut s'ha presentat el nou pla jove 2018-2021, que neix de la voluntat de tirar endavant des de joventut, els projectes dels joves amb la seva veu i la seva empenta, per això s'ha comptat amb ells, amb els tècnics de l'ajuntament i amb els diferents agents culturals del poble vinculats amb joventut. http://www.premiadedalt.cat/per-temes/infancia-i-joventut/que-fem/pla-local-de-joventut

PINASSA JUNY

Mentre des de l’Ajuntament no deixàvem de treballar, les altes instàncies miraven d’endreçar el país; vull dir, d’escombrar la porqueria acumulada des de l’octubre. El país, el dels pobles i ciutats, el del carrer, el de la gent, no estava paralitzat com alguns volien vendre. Hem constatat doncs, altre cop, que els ajuntaments són una peça clau de qualsevol societat organitzada. Ara ja tenim president i junts seguirem caminant cap a la República. Des de la REGIDORIA DE JOVENTUT, hem fet el retorn als joves, i a tothom que hi ha col·laborat, del Pla Jove (instrument clau per a treballar amb i per als joves); hem aprovat i presentat el projecte AJOVINS (amb ensenyament, joventut i l’institut); a l’EscenARTS de primavera, i amb motiu del Dia Internacional del Refugiat, podrem gaudir de l’espectacle “Maleïdes les guerres i aquell qui les va fer”. No us perdeu la 41a edició del Festival de Música del Maresme, el Cor Infantil d’Amics de la Unió de Granollers, amb l’espectacle “VEUS”. Enguany hem d’agrair la cessió d’un nou indret per als concerts al pati de “Can Coromina” i el concert que, amb motiu de la rehabilitació de la façana del Santuari de La Cisa i la casa de l’Ermità, també    s’afegeix  als altres ja habituals de “Can Casadellà”, “Can Claramunt”  i Sant Jaume. I, amb la vista fixada en l’Estiu Jove i l’Estiu en Marxa, encarem el darrer tram que ens durà a la Festa Major. Aquest any, més que mai, sí que ens mereixem una gran Festa. Venim d’uns mesos durs, molt durs, però som un poble alegre i combatiu. No ens busqueu, ai las, plorant pels racons. Si de cas, ens hi trobareu morts de riure i baldats de ball, i més tossudament alçats que mai, per seguir defensant aquest racó de món i fer-lo més digne, més just, més respectuós amb la natura, més feminista, més solidari. En definitiva, més republicà. Un record i el nostre suport incondicional pels presos i exiliats polítics i per les seves famílies i per tota aquella gent d’aquí i d’arreu que pateix persecució per les seves idees.

Endreçant el nostre poble i treballant en xarxa ("La Pinassa", maig, 2018)

No són bons temps per a la lírica, que deia aquell. Però com ho resistiríem sense una mica de lírica i cultura. La cultura, l’arma més poderosa de construcció massiva. I l'única esperança d'aquest món dirigit per ximplets. La cultura és allò que humanitza l'home; a través d'ella aprenem, coneixem i només així podem respectar-nos. I en això ens entretenim alguns d'ERC, tal com ens havíeu encomanat. És per això que he decidit que avui no us parlaré, com solia, de premis (com el del 5è concurs de cartells del dia de la dona, per a la Cristina Ortega); ni dels tallers que programem en xarxa amb ensenyament i l'ajut de la Diputació (de prevenció del consum de tabac, sobre la publicitat sexista, gestió de perfils a les xarxes, cuina sana sense pares,...); ni de la presentació del Pla Jove; ni del Protocol d'actuació contra agressions sexistes a les festes majors (en xarxa amb Igualtat, Joventut i Cultura); ni de les activitats de teatre per a joves (com l'espectacle de creació, fet a foc lent, "Momo", en xarxa amb Cultura, Joventut, Ensenyament i la biblioteca, que ens obliga a reflexionar sobre el nostre ritme davant la vida); ni dels tallers de contes, ni tantes i tantes coses que fem des d'aquesta regidoria. No, avui us proposo, únicament, remenar-nos per dins per a descobrir quin és el nostre compromís amb la cultura. En Josep, el vostre regidor d'Activitats, Indústria, Territori, i Urbanisme us volia comentar les obres que ja estan endegades (com la de la Font del Peix, la de la Plaça del Mil·lenari i el carrer Jacint Verdaguer) i totes les que estan projectades i s'iniciaran en breu, però m'ha dit que no tenia temps, que també es volia remenar una estona i reflexionar sobre la cultura. No us entretinc més, doncs. Ens retrobem pels carrers endreçats, per les places plenes de vida i als locals a vessar d'addictes a les activitats culturals. Aquest poble, com tots els pobles, és la seva gent i la seva cultura. Fem cultura.

Entrevista a Ernest Maragall a Premià de dalt

Des d'ERC Premià de Dalt esperem que els assistents a la conferència de l'Ernest Maragall gaudíssiu d'un vespre interessant que crec que va ajudar a entendre millor el present polític de Catalunya i el procés que ens ha dut a l'estat actual. Treballarem per provocar noves xerrades obertes a tothom. ERC Premià de Dalt aposta per la cultura i el compromís de país. Ens tornarem a trobar. Gràcies per la vostra confiança" Ací us deixem un vídeo de l'entrevista que vàrem fer amb l'Ernest Maragall abans de la xerrada col·loqui. # seguim. Sebastià Pujol i Puig. President d'Esquerre Premià de Dalt" Estem treballant per crear una xarxa de compromís de país d'àmbit local, que hem bastit sobre tres pilars: presos i exiliats, República, Institucions. És en aquest sentit que volem omplir de contingut, més enllà de les manifestacions necessàries al carrer, i per això provoquem actes sobre presos amb els familiars; fem i farem ponències amb personalitats rellevants dins la política, el món acadèmic i social, sota el lema [República: democràcia i sobirania]; i també volem fer actes en favor de les nostres institucions, entre les quals incloem Catalunya Ràdio, TV3 i l'Agència Catalana de Notícies.