Premià de Dalt

Endreçant el nostre poble i treballant en xarxa ("La Pinassa", maig, 2018)

No són bons temps per a la lírica, que deia aquell. Però com ho resistiríem sense una mica de lírica i cultura. La cultura, l’arma més poderosa de construcció massiva. I l'única esperança d'aquest món dirigit per ximplets. La cultura és allò que humanitza l'home; a través d'ella aprenem, coneixem i només així podem respectar-nos. I en això ens entretenim alguns d'ERC, tal com ens havíeu encomanat.
És per això que he decidit que avui no us parlaré, com solia, de premis (com el del 5è concurs de cartells del dia de la dona, per a la Cristina Ortega); ni dels tallers que programem en xarxa amb ensenyament i l'ajut de la Diputació (de prevenció del consum de tabac, sobre la publicitat sexista, gestió de perfils a les xarxes, cuina sana sense pares,...); ni de la presentació del Pla Jove; ni del Protocol d'actuació contra agressions sexistes a les festes majors (en xarxa amb Igualtat, Joventut i Cultura); ni de les activitats de teatre per a joves (com l'espectacle de creació, fet a foc lent, "Momo", en xarxa amb Cultura, Joventut, Ensenyament i la biblioteca, que ens obliga a reflexionar sobre el nostre ritme davant la vida); ni dels tallers de contes, ni tantes i tantes coses que fem des d'aquesta regidoria. No, avui us proposo, únicament, remenar-nos per dins per a descobrir quin és el nostre compromís amb la cultura.
En Josep, el vostre regidor d'Activitats, Indústria, Territori, i Urbanisme us volia comentar les obres que ja estan endegades (com la de la Font del Peix, la de la Plaça del Mil·lenari i el carrer Jacint Verdaguer) i totes les que estan projectades i s'iniciaran en breu, però m'ha dit que no tenia temps, que també es volia remenar una estona i reflexionar sobre la cultura.
No us entretinc més, doncs. Ens retrobem pels carrers endreçats, per les places plenes de vida i als locals a vessar d'addictes a les activitats culturals. Aquest poble, com tots els pobles, és la seva gent i la seva cultura. Fem cultura.