Premià de Dalt

PINASSA FESTA MAJOR

[...] gent que riu i que canta            mentre balla la geganta                   mig princesa, mig pagesa,                      dins un blau de festa encesa,                      amb el sol per tamborí [...]   Jordi Sarsanedas
[...] gent que riu i que canta
mentre balla la geganta

mig princesa, mig pagesa,
dins un blau de festa encesa,

amb el sol per tamborí [...]

Jordi Sarsanedas

De la nit en farem dia, i el dia l'omplirem de festa. Alegria que és Festa Major. Ja hi tornem a ser. Sempre tan esperada, aquest cop tan merescuda. No deixarem de gaudir de la nostra festa, com no deixarem, alhora, de recordar aquells que encara són captius d'un estat autoritari i gens democràtic. Tenim govern, molta República per construir i molta injustícia contra què lluitar. Som-hi!
Hem donat el tret de sortida al 41è Festival de Música del Maresme amb les Sonates de Bach. Ens esperen les "Veus", Haydn, Veus de Fusta i Cristall i les Gordes i Grillades.
I iniciem el compte enrere a la nostra estimada Festa Major, que celebra els 10 anys de Playbacks a l'antiga Plaça de l'Ajuntament, amb la participació de menuts, joves i grans del poble; els 25 anys del Cau l'Espolsada, que enguany ens faran el pregó; els 25 anys de Pallassos sense Fronteres; la commemoració del Dia Internacional de 'Orgull LGTBI; el Toca'm a Banda, amb l'actuació estel.lar dels BUHOS; el Pere Tapes, que aquest any inicia recorregut a La Fàbrica i amb l'obligat agraïment als establiments que hi participen; el retrobament amb la Metropol, ja en són 20 anys; la tradicional Guerra de Bombardes; i la cercavila de gegants des de Sant Jaume, entre tants altres actes que animaran carrers i places de la Vila.
Us volíem explicar ple de feina que hem fet i que tenim projectada, des de les regidories que són responsabilitat d'ERC, però temps tindrem. Aquest cop hem cregut que era just i necessari que la Festa Major prengués un protagonisme central. Recordar-vos, això sí, que hem implantat la campanya del "NO és NO", proposada per la Diputació, amb un protocol d'actuació davant les agressions sexistes a les festes majors.
Que tinguem tots una molt bona FESTA MAJOR 2018. Gràcies a la Comissió de Festes per fer-ho possible.