Premià de Mar

Totes les notícies

ERC – Junts x Premià posa com a condicions pels pressupostos reiniciar correctament el 'Pacte per l’Educació' i impulsar el mapa escolar

La formació republicana creu que Premià de Mar mereix un Pacte per l’Educació ben elaborat. Al criteri d’ERC – Junts x Premià, com ja va dir el regidor Pep Ripollès a l’anterior ple, el Pacte s’hauria de treballar des del Consell Escolar i amb la participació activa de tota la comunitat educativa. Així, els republicans entenen que s’han de realitzar debats, xerrades, dinàmiques participatives i altres activitats per a què les AMPES, escoles i tots els col·lectius implicats puguin aportar-hi idees i contingut. Igualment, també des d’ERC - Junts x Premià també s’ha donat prioritat a endegar els treballs des de la comunitat educativa per l’elaboració del mapa escolar. ERC – Junts x Premià, amb dos regidors al consistori, és una formació decisiva per aprovar els pressupostos municipals així com els comptes de Primilia Serveis. Per aquest motiu i amb sentit de responsabilitat vers el poble, els regidors republicans han entrat el tema del pacte per l’educació i la creació del mapa escolar en la negociació dels pressupostos, no únicament a nivell de partides econòmiques, sinó, sobretot, a nivell de voluntat política i de formes. ERC – Junts x Premià creu que cal un compromís de tots els partits i col·lectius vers l’educació i que a través de la pressió dels pressupostos es pot tornar a començar correctament aquest camí. Aquesta negociació ja ha començat a donar fruits amb el canvi de direcció de la regidoria d’ensenyament i amb l’admissió d’errades en el plantejament anterior, fruit d’un acord amb el grup de Ciutadans. La regidora d’ensenyament, Esmeralda Calleja, ha acceptat de tornar a començar el treball per un pacte per l’educació com cal a Premià de Mar. ERC – Junts x Premià seguirà demanant un compromís explícit vers aquest tema i, al mateix temps, per la planificació del mapa escolar. A part del pacte per l’educació, ERC – Junts x Premià també ha proposat altres partides i accions en el marc dels pressupostos, com poden ser adaptar passos subterranis per anar a la platja, l’inici del projecte de Can Manent, no deixar escapar el pla de barris amb una aposta clara pel Barri Cotet, un replantejament en el contracte de neteja del poble, el suport als pressupostos participatius (que no es farien efectius sense aprovar els pressupostos) i la remodelació absoluta dels parcs infantils, entre d’altres temes.

ERC – Junts per Premià demana un ajornament de l’aprovació dels pressupostos per poder treballar-los

La formació republicana i el seu grup de suport, Junts x Premià, ha sol·licitat al govern municipal un ajornament de l’aprovació dels pressupostos per poder treballar-los internament, amb el govern i fer-ne aportacions interessants i necessàries per a Premià de Mar. Igualment, també s'ha demanat coherentment l'ajornament dels pressupostos de Primilia Serveis. El grup municipal d’ERC – Junts x Premià al·lega que, a diferència d’altres anys, el Govern no els ha permès treballar aportacions als pressupostos amb temps i espai pel treball conjunt, sinó que directament els ha enviat una proposta a pocs dies de la seva aprovació. ERC – Junts x Premià vol contribuir amb noves idees al benestar del poble i, sobretot, vol conèixer abans de posicionar-se sobre els pressupostos, com estan les mocions aprovades i les propostes que ja es van fer en aquest marc l’any passat. “Volem saber què se n’ha fet dels 50.000€ que es van aprovar perquè el Consell Escolar decidís sobre ells i millorés els centres escolars. O volen conèixer què s’ha fet respecte els horts urbans que vam sol·licitar i que el ple va aprovar”, explica el Pep Ripollès, regidor del grup municipal d’ERC – Junts x Premià. “El nostre grup sempre té la voluntat d’un diàleg constructiu i de treballar propostes que millorin Premià. Sempre. Ara bé, també és normal que necessitem conèixer si el govern ha complert fins ara o no”, afirma Ripollès. ERC – Junts x Premià no ha posat cap termini límit per a l’aprovació dels pressupostos i recorda que sovint s’han aprovat al febrer o al març de l’any següent sense cap mena de problemes.

Aportacions dels grups municipals d’ICV-EUiA, ERC i Crida Premianenca a la proposta de pacte local per l’educació

Al mes de juny se’ns va presentar l’esborrany del que el govern municipal ha anomenat “pacte local per l’educació”, els nostres grups van fer una sèries de propostes per fer d’aquest pacte un document més dinàmic i participatiu, però aquestes propostes van ser rebutjades pels signants del pacte: CiU, Cs, PSC i PP. Quatre mesos més tard, comprovem que cap de les propostes fetes ha estat incorporada, i que desprès del debat al ple, el govern municipal no ha fet cap modificació al document inicial, ometent així totes les nostres propostes. Malgrat això, i donada la importància que pels nostres grups té l’àmbit educatiu, de nou presentem una sèrie de propostes que esperem siguin tingudes en consideració.   El que proposem és principalment una metodologia participativa per fer del document que es presenta una eina dinàmica de dinamització i cohesió.   PROPOSTES: Elaborar i fer públicun calendari de debats amb: la comunitat educativa; els grups municipals; plataformes i entitats; ciutadania interessada. Elaborar una diagnosi: necessitats detectades per part de les direccions, professorat i personal de serveis socials. I presentar-la públicament. Obrir aquesta recollida de necessitats a les famílies i altres persones de la comunitat educativa Organitzar xerrades, jornades o ponències que cerquin la participació de persones expertes o presentar experiències d’èxit que puguin aportar idees per enriquir el debat. Considerar el Consell Escolar Municipal com el grup motor del procés de debat.   En relació a les propostes que ens presenta el govern, de nou, assenyalem la necessitat d’establir criteris de renta de les famílies per gaudir de la subvenció dels llibres escolars.

La diputada Ana Surra vindrà a Premià a fer campanya pel Sí

La diputada al Congrés Ana Surra vindrà el dilluns 18 de setembre a les 19h a la Biblioteca Martí Rosselló a la xerrada 'La immigració davant la República Catalana. Preguntes i oportunitats'. En aquest acte, juntament amb el Mario Soria, coordinador de la Sectorial d'Immigració de l'Assemblea Nacional Catalana, explicaran els avantatges del nou estat català per a la immigració i respondren les qüestions més freqüents plantejades per aquests col·lectius. Després del debat, emmarcat en la campanya d'Esquerra República pel Sí en el referèndum de l'1 d'octubre, es servirà un petit refrigeri per a tots els assistents.

Els dos regidors d'ERC - Junts x Premià, en Pep Ripollès i en Josep Maria Molins, valorant la feina feta a la ràdio.

El grup d'ERC - Junts x Premià fa un balanç molt positiu de la feina feta

El grup municipal d'ERC - Junts x Premià ha editat un butlletí anomenat 'FEM!' on s'ha explicat tota la feina feta a Premià de Mar durant aquests dos anys a l'oposició. ERC - Junts x Premià ha comentat que mitjançant escoltar la gent i fer propostes constructives s'ha impulsat quasi un 30% del programa electoral. El grup municipal comenta que ha prioritzat les propostes per millorar el poble, davant de les mocions o propostes purament ideològiques. La filosofia del grup municipal, segons es detalla en aquest butlletí, és treballar per una visió global de Premià de Mar i no fixant-se únicament en parcel·les o petits nuclis; pensar en una evolució del poble d'aquí a 20 o 25 anys, és a dir, pensar propostes pel mig o llarg termini; contrastar i debatre propostes amb els col·lectius afectats; i, finalment, proposar sempre propostes viables i que es puguin dur a terme, ja sigui econòmicament o per les competències que té l'Ajuntament.

Pla sectorial de la zona de Can Sanpere

ERC - Junts x Premià vota no al POUM de Can Sanpere per desconfiança

El grup d'ERC - Junts x Premià va votar no a la modificació del POUM de Can Sanpere proposada en el ple de juny per desconfiança de què poden fer els propers govern municipals amb un espai qualificat com a urbanitzable. El POUM designava més del 90% de Can Sanpere com a espai públic, però preveia un edifici bufanda al voltant dels pisos tocant a la Gran Via; és una previsió i es podia fer o no, però al estar ja dibuixat sobre el plànol futurs governs sense aquesta sensibilitat del 100% públic podrien haver endegat un procés de construcció de pisos fàcilment. Per desconfiança, ERC - Junts x Premià vota que no per no deixar aquesta possibilitat a la voluntat de futurs governs. Per altra banda, ERC - Junts x Premià també ha argumentat el seu vot negatiu apostant per una visió global de Premià de Mar i no només d'una finca concreta. Segons el grup municipal republicà, de res servirà un Can Sanpere 100% públic si les altres parcel·les en joc -Transmesa, Metal·logènia i les hortes de ponent- acaben sent totes elles edificades. Can Sanpere 100% públic aïlladament de la resta no solucionaria el problema d'espais verds i densitat de Premià de Mar. Per això, el portaveu Josep Maria Molins ha justificat una planificació que tingui en compte la globalitat del municipi.

Comunicat davant del desallotjament de les entitats de Can Sanpere

ERC – Junts x Premià lamenta el desallotjament de Can Sanpere fet amb nocturnitat i traïdoria i dissenyat per esquivar el diàleg amb la societat premianenca. ERC – Junts x Premià segueix mantenint que allò més important i més beneficiós per a la població de Premià de Mar són les activitats socials i culturals que, amb esforç constant i dedicació, els col·lectius han anat desenvolupant a la nau industrial de Can Sanpere. És per això que instem al Govern municipal (CiU + PSC) a ser valents i decidits en cercar d’immediat una ubicació alternativa per poder seguir realitzant totes aquestes activitats i així evitar que els premianencs deixin de gaudir-les. Si el Govern va saber treure’s de la màniga 620.000€ per un pacte polític amb Ciutadans a canvi d’amagar-li les vergonyes, ara també ha de ser capaç d’invertir una xifra inferior per a garantir un espai de reunió social a tots els voluntaris que s’han vist privats de local amb aquest desallotjament, i més encara, amb la constatació de la manca de centres i espais dedicats a les entitats al nostre poble. Des d’ERC – Junts x Premià farem propostes constructives i aportarem solucions viables per tal de què el teixit social premianenc no aturi la seva participació altruista i la seva dinamització associativa. L’important són les activitats i volem protegir-les. Al mateix temps, demanem coratge i determinació al Govern i, alhora, cooperació i moderació als grups de l’oposició, per tal de què tots plegats puguem ja iniciar el procés d’expropiació de la finca de Can Sanpere per convertir-la en un espai 100 % públic que espongi Premià de Mar amb zones verdes molt necessàries. Ara no és el moment de picabaralles ni de retrets, sinó de sumar i treballar conjuntament. ERC – Junts x Premià aposta per la via del diàleg i de construir per aconseguir una peça central molt important pel poble: sense la implicació de tots els grups municipals, farem campanyes, però no ho aconseguirem.

La diferència entre igualtat, equitat i...la situació real a Premià de Mar?

CiU canvia el silenci de C's respecte la regidoria d'Educació per una mesura populista

CiU vota amb unionistes i la dreta (PSC, PP i C's) una mesura populista de llibres gratuïts.És populista -i sense cap eficàcia social- perquè lluny de buscar la igualtat d'oportunitats en l'educació, el Govern municipal (CiU + PSC) ha optat per donar diners a tothom per igual, ho necessitin o no. Amb aquesta mesura, que a més a més té l'informe desfavorable de l'interventor municipal, es pagarà un 75% dels llibres tan a aquelles famílies que cobrin 100.000 euros anuals com a les que no arribin als 10.000€ a l'any, la mateixa quantitat. La mesura pot ser insuficient per solventar els problemes d'aquells que no arriben a final de mes, els quals encara tindran dificultats per pagar el 25% que no cobreix aquesta acció, i, en canvi, intrascendent per a aquells que sí que poden pagar perfectament els llibres, degut al seu nivell de renda (a aquests últims, el Govern els convida amb diners públics a un sopar, per exemple). Per què votem en contra? ERC - Junts x Premià creu que en una situació hipotética on s'haguessin superat totes les desigualtats socials i on l'Ajuntament disposes de sufients recursos, fins i tot sobrers, els llibres i materials gratuïts a les escoles és una opció que fomentaria l'educació i la seva qualitat. Tanmateix, no estem en aquest escenari idíl·lic i, tot el contrari, l'equip de Govern no para de denegar propostes de millora social al·legant que no hi ha recursos. I les necessitats i les desigualtats encara hi són patents. Per aquestes raons, ERC - Junts x Premià vota en contra perquè ara mateix pagar els llibres a tothom -fins i tot als que utilitzaran els diners per anar-se'n a sopar- és una mesura injusta, que no soluciona les desigualtats, que no té consens polític com s'ha pogut copsar al darrer ple, que no fomenta l'escola pública ja que no diferencia entre aquesta i la concertada i que impedeix fer altres actuacions més urgents. Amb els gairebé 700mil euros que gastarà Premià de Mar en aquesta mesura populista es podrien solventar moltes altres problemàtiques que també afecten a tothom,  com acondicionar els centres educatius, fer una segona escola bressol, iniciar la construcció d'una escola digna per a la Mar Nova, finançar vetlladores i suport psicològic i pedagògic a les famílies i als nens amb necessitats educatives especials, pagar més cursos de piscina, netejar més els carrers, mantenir les patges amb sorra i netes, disposar de més agents de polítcia, etc.

El ple aprova una moció d'ERC - Junts x Premià per crear un Consell de Joves

El grup municipal d'ERC - Junts x Premià va presentar una moció al ple de maig per fomentar la participació dels joves de Premià de Mar en el debat i la presa de decisions en polítiques de joventut i altres del municipi. La moció contempla la creació d'un Consell de Joves on no serà necessari pertànyer a cap associació per participar-hi i on els mateixos joves aniran definint el seu reglament i la seva forma d'organitzar-se. L'òrgan vol donar també continuïtat a la participació al Consell d'Infants i integrar-se en el nou Pla local de Joventut. Concretament, la moció proposa: Primer.- Instar al Govern Municipal a crear el Consell de Joves de Premià de Mar. Segon.- Redactar els estatuts que regularan la creació i posterior desenvolupament d’aquest consell, el qual estarà format, com a mínim, d’un representant de totes les entitats juvenils censada en el Registre Municipal d’Entitats, representant de tots els instituts del municipi,  membres dels partits polítics locals, així como d’altres entitats que les seves activitats vagin adreçades a joves o infants del municipi, així com els joves, de caire independent a cap entitat o partit polític, que ho demani, establint un nombre màxim de participants.   Tercer.- Presentar un termini màxim de tres (3) mesos un esborrany dels Estatuts i/o normativa que regularan el desenvolupament d’aquest Consell a la comissió informativa corresponent, per tal de que sigui treballada per tots els grups municipals.   Quart.- Que es publiqui la moció i els seus acords mitjançant els canals de comunicació habituals de l’Ajuntament, com Twitter, Facebook i altres xarxes socials, pàgina web i Ràdio Premià de Mar, a totes les Entitats registrades del municipi.