Premià de Mar

Totes les notícies

Els dos regidors d'ERC - Junts x Premià al ple municipal

ERC aposta en el ple per la solidaritat i la distribució de la riquesa. Crònica del ple municipal d’abril.

El ple d’abril va presentar diferents punts interessants. En un dels primers punts es va votar una modificació del pressupost (Aprovació modificació de l’article 47 de les BEP 2018 i aprovació de la modificació pressupostària núm. 9 per transferència de crèdit) per atendre la petició que havia fet C’s al govern sobre els llibres de text escolars (petició, recordem, a canvi d’un favor partidista de no votar en contra de la llavors regidora d’Educació). Aquesta operació llibres els ha sortit per la culata a uns i a uns altres perquè C’s ha demostrat que no té cap model per aplicar-ho, tan sols un titular fàcil i populista de “llibres gratis” arrebossat de la cantarella repetitiva “per ajudar les famílies”, i ja està. Com molt bé va expressar el regidor Pep Ripollès, “vostès no tenen res, tan sols un titular”. La prova és que mai s’ha presentat un projecte de com s’havia de fer aquesta suposada ajuda i quan Ripollès va explicar com ho feien a Premià de Dalt, en un context social i educatiu totalment diferent, José María Cano va dir “sí, sí, així ho volem fer, així”. Claríssim. Per altra banda, PDcAT es menja ara el fregat de la mala gestió, ja que C’s els han deixat sols i ara entonen la melodia de la ‘la idea era bona però el govern l’ha gestionat malament’. PDcAT sabrà els socis que es busca. El regidor d’ERC – Junts x Premià Josep Maria Molins ho va explicar clarament: “ERC és un partit responsable i quan s’aprova una moció nostra, no deixem al govern sol perquè la desenvolupi, sinó que fem seguiment de la moció i oferim la nostra ajuda per dur-la a terme”. Doncs això. ERC – Junts x Premià va tornar a apostar per una mesura pactada amb la comunitat educativa, que atengui la renda de cadascú –no té sentit subvencionar amb diners públics a qui no ho necessita– i que cobreixi tots els nens de Premià de Mar, també aquells que estudien fora del poble. Així, es va constatar que el projecte ha estat un desastre.

ERC – Junts x Premià insta el govern a impulsar ja la reforma dels passos de la platja

El grup municipal ha presentant una moció al ple d’Abril on destaca el mal estat dels passos subterranis d’accés a la platja de Premià de Mar i on reclama al Govern que descrigui les mancances i faci un calendari per executar ja la millora substancial dels mateixos. En aquest sentit, ERC – Junts x Premià ja va introduir una partida pactada als pressupostos d’enguany per reformar aquests accessos. Els 150.000 € que els republicans van aconseguir als comptes anuals es dedicaven explícitament per a una profunda remodelació dels passos subterranis. El grup republicà detecta que hi manca conservació, il·luminació, que cal reparar problemes d’humitat i filtracions, que hi ha risc d’inundacions, mala senyalització i, especialment, problemes d’accessibilitat per a persones amb mobilitat reduïda. Per aquestes raons, el grup municipal d’ERC – Junts x Premià proposa:   PRIMER.- Que l’Ajuntament de Premià de Mar elabori una proposta de les necessitats de millora dels passos soterrats d’accés i de la senyalització a les platges de la població i un calendari de realització de les remodelacions. SEGON - Que l’Ajuntament de Premià de Mar executi les actuacions de millora recollides en la proposta i el calendari previst, prèviament consensuat i, en els casos que els treballs requereixin la intervenció d’una altra administració, es facin arribar les accions a realitzar i s’insti a l’ens competent a dur a terme el projecte. ERC – Junts x Premià creu urgent una actuació en aquest àmbit per què tots els premianencs puguin gaudir més de la costa característica de la població.

ERC - Junts x Premià demana recuperar el poder adquisitiu de les pensions

Els republicans han presentat una moció en la qual constaten la pèrdua progressiva de poder adquisitiu del sistema públic de pensions per les polítiques de PP i C's, i insten al govern espanyol a revaloritzar-les d'acord amb l'increment de l'IPC i mai per sota del cost de la vida. A aquesta moció s'hi ha afegit també el PSC. Recentment, el PP i C's han boicotejat i votat en contra de una pujada digna de les pensions, apostant per allargar l'edat de jubilació i per plans de jubilació privats, costejats pels treballadors. En la mateixa moció es demana que s'instauri un salari mínim interprofessional de 1000 euros i que es bonifiqui físcalment a les empreses que apliquin polítiques retributives per sobre dels acords sectorials del conveni, ja que més sou també implicarà més pensió. També es demana fomentar les negociacions col·lectives i l'equiparació salarial i de pensions entre gèneres. ERC - Junts x Premià creu que el sistema públic de pensions és una columna vertebral del benestar de la nostra societat i un dret bàsic que cal protegir des de tots els àmbits, també el municipal.

La plaça davant del pavelló del Voramar, ara sense nom

ERC - Junts x Premià proposa el nom de 'plaça 1 d'octubre' per a l'espai davant del Voramar

El grup municipal d'ERC - Junts x Premià ha presentat una moció en la qual proposa al Ple que anomeni plaça 1 d'octubre a la zona davant del pavelló Voramar i que ara mateix no té nom. Aquest espai es sotmetrà en breu a actuacions urbanístiques per reformar-lo. Els republicans pensen que cal un reconeixement per a tots els premianencs que van defensar la democràcia i el dret a votar el seu futur en el referèndum de l'1 d'octubre de 2017 i que cal que Premià de Mar mantingui en la memòria aquest exemple de compromís i lluita col·lectiva. La proposta, una vegada aprovada pel Ple, es traslladarà a la Comissió de Nomenclàtor que serà la que decidirà denominació i ubicació final. Escolteu aquí les declaracions de Pep Ripollès a Ràdio Premià de Mar a aquest respecte:  http://radiopremiademar.org/%E2%96%B6%EF%B8%8Fespai-dopinio-dels-grups-municipals-erc-28/

Pep Ripollès en la presentació de la seva candidatura davant de l'assemblea d'ERC

Pep Ripollès és escollit per l'assemblea com a cap de llista per al 2019

Pep Ripollès va ser escollir per unanimitat per l'assemblea d'ERC Premià de Mar com a cap de llista de cara a les eleccions municipals del 2019. L'elecció es va realitzar mitjançant el sistema de primàries obertes, on podien votar militants, amics i simpatitzants, i on el candidat va obtenir un recolzament total. Ripollès, de 48 anys i amb dos fills, gestor esportiu, planteja un canvi necessari a Premià, "canvis estructurals, de cares, d'idees, en definitiva, canvis en profunditat", diu el recentment escollit candidat. Ripollès ha destacat la feina que ja s'ha anat fet des de Canviem Premià! Pla Estratègic, i ha explicat que vol "promoure una nova manera de fer política,  centrada en les persones i pensada de baix cap a dalt".  Per al nou cap de llista d'ERC a Premià de Mar, són molt importants "els conceptes de la transparència i la honestedat" i per tant proposa "un Ajuntament amb les parets de vidre. Que es vegi tot. On tot és faci de manera més senzilla i propera, on tothom tingui cabuda i tot sigui possible, on s’afrontin els problemes amb decisió i solvència i no s’oblidin en calaixos perduts i s’allarguin en el temps". Ripollès planteja un model de ciutat generosa, hospitalària i acollidora i emprenedora, atractiva i competitiva, alhora. Per a aconseguir-ho, diu Ripollès que "cal més control de la despesa, optimitzar els recursos, tant materials  com personals, amb una bona dosi de voluntat política, creativitat, coneixement i un equip competent, ho faci possible". L'assemblea s'ha volcat entusiastament amb el candidat i l'ha escollit sense cap vot en blanc.

ERC – Junts x Premià acorda amb els pressupostos impulsar una participació oberta i plural per millorar Premià de Mar

El grup municipal d’ERC – Junts x Premià, amb els regidors Josep Maria Molins i Pep Ripollès a l'oposició, ha arribat a un acord amb el govern municipal per aprovar els pressupostos després de mesos de negociació. L’acord es pot resumir en tres àmbits importants: Prioritzar les accions per l’educació amb la participació de tots els grups municipals i la comunitat educativa. Obrir el seguiment de les polítiques municipals (pressupostos, urbanisme, neteja) a tots els grups municipals amb reunions de treball regulars. Realitzar i aplicar les accions aprovades en mocions o acords anteriors. Generositat, obertura i efectivitat serien qualificatius adequats per la posició d’ERC – Junts x Premià ja que en tot moment ha treballat per obrir espais que facilitin la implicació de la resta de grups municipals en les polítiques del municipi i sempre ha vinculat les seves propostes a un seguiment col·legiat i obert a la societat civil. La formació republicana creu fermament en la participació dels col·lectius en la definició de les accions i polítiques que els afecte i, per això, ha destacat aquesta voluntat en l’acord sobre els pressupostos. Respecte el primer punt, ERC – Junts x Premià ha sol·licitat que ja des del primer trimestre de 2018, s’iniciïn “dinàmiques participatives per tal de que la comunitat educativa en el seu conjunt i des de la coordinació del Consell Escolar participi activament en el consens i disseny d’un Pacte per l’Educació a Premià de Mar treballat obertament i des de baix”. L’educació és un punt central pels republicans i aprofitant la força de la negociació dels pressupostos s’ha acordat reiniciar el pacte per l’educació i definir-lo, novament, entre tots els actors implicats. Serà, doncs la comunitat educativa qui establirà els detalls i tempos d’aquest pacte. Un aspecte important serà el disseny del mapa escolar del poble, el qual apareix com a punt número dos d’aquest acord. Els republicans creuen que el poble s’ha de construir amb consens i per aquesta raó han acordat espais de seguiment del disseny del pacte per l’educació, de la planificació urbanística global, del pressupost municipal i de la neteja viària amb tots els grups municipals que vulguin participar-hi i de forma regular.

ERC – Junts x Premià posa com a condicions pels pressupostos reiniciar correctament el 'Pacte per l’Educació' i impulsar el mapa escolar

La formació republicana creu que Premià de Mar mereix un Pacte per l’Educació ben elaborat. Al criteri d’ERC – Junts x Premià, com ja va dir el regidor Pep Ripollès a l’anterior ple, el Pacte s’hauria de treballar des del Consell Escolar i amb la participació activa de tota la comunitat educativa. Així, els republicans entenen que s’han de realitzar debats, xerrades, dinàmiques participatives i altres activitats per a què les AMPES, escoles i tots els col·lectius implicats puguin aportar-hi idees i contingut. Igualment, també des d’ERC - Junts x Premià també s’ha donat prioritat a endegar els treballs des de la comunitat educativa per l’elaboració del mapa escolar. ERC – Junts x Premià, amb dos regidors al consistori, és una formació decisiva per aprovar els pressupostos municipals així com els comptes de Primilia Serveis. Per aquest motiu i amb sentit de responsabilitat vers el poble, els regidors republicans han entrat el tema del pacte per l’educació i la creació del mapa escolar en la negociació dels pressupostos, no únicament a nivell de partides econòmiques, sinó, sobretot, a nivell de voluntat política i de formes. ERC – Junts x Premià creu que cal un compromís de tots els partits i col·lectius vers l’educació i que a través de la pressió dels pressupostos es pot tornar a començar correctament aquest camí. Aquesta negociació ja ha començat a donar fruits amb el canvi de direcció de la regidoria d’ensenyament i amb l’admissió d’errades en el plantejament anterior, fruit d’un acord amb el grup de Ciutadans. La regidora d’ensenyament, Esmeralda Calleja, ha acceptat de tornar a començar el treball per un pacte per l’educació com cal a Premià de Mar. ERC – Junts x Premià seguirà demanant un compromís explícit vers aquest tema i, al mateix temps, per la planificació del mapa escolar. A part del pacte per l’educació, ERC – Junts x Premià també ha proposat altres partides i accions en el marc dels pressupostos, com poden ser adaptar passos subterranis per anar a la platja, l’inici del projecte de Can Manent, no deixar escapar el pla de barris amb una aposta clara pel Barri Cotet, un replantejament en el contracte de neteja del poble, el suport als pressupostos participatius (que no es farien efectius sense aprovar els pressupostos) i la remodelació absoluta dels parcs infantils, entre d’altres temes.

ERC – Junts per Premià demana un ajornament de l’aprovació dels pressupostos per poder treballar-los

La formació republicana i el seu grup de suport, Junts x Premià, ha sol·licitat al govern municipal un ajornament de l’aprovació dels pressupostos per poder treballar-los internament, amb el govern i fer-ne aportacions interessants i necessàries per a Premià de Mar. Igualment, també s'ha demanat coherentment l'ajornament dels pressupostos de Primilia Serveis. El grup municipal d’ERC – Junts x Premià al·lega que, a diferència d’altres anys, el Govern no els ha permès treballar aportacions als pressupostos amb temps i espai pel treball conjunt, sinó que directament els ha enviat una proposta a pocs dies de la seva aprovació. ERC – Junts x Premià vol contribuir amb noves idees al benestar del poble i, sobretot, vol conèixer abans de posicionar-se sobre els pressupostos, com estan les mocions aprovades i les propostes que ja es van fer en aquest marc l’any passat. “Volem saber què se n’ha fet dels 50.000€ que es van aprovar perquè el Consell Escolar decidís sobre ells i millorés els centres escolars. O volen conèixer què s’ha fet respecte els horts urbans que vam sol·licitar i que el ple va aprovar”, explica el Pep Ripollès, regidor del grup municipal d’ERC – Junts x Premià. “El nostre grup sempre té la voluntat d’un diàleg constructiu i de treballar propostes que millorin Premià. Sempre. Ara bé, també és normal que necessitem conèixer si el govern ha complert fins ara o no”, afirma Ripollès. ERC – Junts x Premià no ha posat cap termini límit per a l’aprovació dels pressupostos i recorda que sovint s’han aprovat al febrer o al març de l’any següent sense cap mena de problemes.