Premià de Mar

Totes les notícies

Pep Ripollès en la presentació de la seva candidatura davant de l'assemblea d'ERC

Pep Ripollès és escollit per l'assemblea com a cap de llista per al 2019

Pep Ripollès va ser escollir per unanimitat per l'assemblea d'ERC Premià de Mar com a cap de llista de cara a les eleccions municipals del 2019. L'elecció es va realitzar mitjançant el sistema de primàries obertes, on podien votar militants, amics i simpatitzants, i on el candidat va obtenir un recolzament total. Ripollès, de 48 anys i amb dos fills, gestor esportiu, planteja un canvi necessari a Premià, "canvis estructurals, de cares, d'idees, en definitiva, canvis en profunditat", diu el recentment escollit candidat. Ripollès ha destacat la feina que ja s'ha anat fet des de Canviem Premià! Pla Estratègic, i ha explicat que vol "promoure una nova manera de fer política,  centrada en les persones i pensada de baix cap a dalt".  Per al nou cap de llista d'ERC a Premià de Mar, són molt importants "els conceptes de la transparència i la honestedat" i per tant proposa "un Ajuntament amb les parets de vidre. Que es vegi tot. On tot és faci de manera més senzilla i propera, on tothom tingui cabuda i tot sigui possible, on s’afrontin els problemes amb decisió i solvència i no s’oblidin en calaixos perduts i s’allarguin en el temps". Ripollès planteja un model de ciutat generosa, hospitalària i acollidora i emprenedora, atractiva i competitiva, alhora. Per a aconseguir-ho, diu Ripollès que "cal més control de la despesa, optimitzar els recursos, tant materials  com personals, amb una bona dosi de voluntat política, creativitat, coneixement i un equip competent, ho faci possible". L'assemblea s'ha volcat entusiastament amb el candidat i l'ha escollit sense cap vot en blanc.

ERC – Junts x Premià acorda amb els pressupostos impulsar una participació oberta i plural per millorar Premià de Mar

El grup municipal d’ERC – Junts x Premià, amb els regidors Josep Maria Molins i Pep Ripollès a l'oposició, ha arribat a un acord amb el govern municipal per aprovar els pressupostos després de mesos de negociació. L’acord es pot resumir en tres àmbits importants: Prioritzar les accions per l’educació amb la participació de tots els grups municipals i la comunitat educativa. Obrir el seguiment de les polítiques municipals (pressupostos, urbanisme, neteja) a tots els grups municipals amb reunions de treball regulars. Realitzar i aplicar les accions aprovades en mocions o acords anteriors. Generositat, obertura i efectivitat serien qualificatius adequats per la posició d’ERC – Junts x Premià ja que en tot moment ha treballat per obrir espais que facilitin la implicació de la resta de grups municipals en les polítiques del municipi i sempre ha vinculat les seves propostes a un seguiment col·legiat i obert a la societat civil. La formació republicana creu fermament en la participació dels col·lectius en la definició de les accions i polítiques que els afecte i, per això, ha destacat aquesta voluntat en l’acord sobre els pressupostos. Respecte el primer punt, ERC – Junts x Premià ha sol·licitat que ja des del primer trimestre de 2018, s’iniciïn “dinàmiques participatives per tal de que la comunitat educativa en el seu conjunt i des de la coordinació del Consell Escolar participi activament en el consens i disseny d’un Pacte per l’Educació a Premià de Mar treballat obertament i des de baix”. L’educació és un punt central pels republicans i aprofitant la força de la negociació dels pressupostos s’ha acordat reiniciar el pacte per l’educació i definir-lo, novament, entre tots els actors implicats. Serà, doncs la comunitat educativa qui establirà els detalls i tempos d’aquest pacte. Un aspecte important serà el disseny del mapa escolar del poble, el qual apareix com a punt número dos d’aquest acord. Els republicans creuen que el poble s’ha de construir amb consens i per aquesta raó han acordat espais de seguiment del disseny del pacte per l’educació, de la planificació urbanística global, del pressupost municipal i de la neteja viària amb tots els grups municipals que vulguin participar-hi i de forma regular.

ERC – Junts x Premià posa com a condicions pels pressupostos reiniciar correctament el 'Pacte per l’Educació' i impulsar el mapa escolar

La formació republicana creu que Premià de Mar mereix un Pacte per l’Educació ben elaborat. Al criteri d’ERC – Junts x Premià, com ja va dir el regidor Pep Ripollès a l’anterior ple, el Pacte s’hauria de treballar des del Consell Escolar i amb la participació activa de tota la comunitat educativa. Així, els republicans entenen que s’han de realitzar debats, xerrades, dinàmiques participatives i altres activitats per a què les AMPES, escoles i tots els col·lectius implicats puguin aportar-hi idees i contingut. Igualment, també des d’ERC - Junts x Premià també s’ha donat prioritat a endegar els treballs des de la comunitat educativa per l’elaboració del mapa escolar. ERC – Junts x Premià, amb dos regidors al consistori, és una formació decisiva per aprovar els pressupostos municipals així com els comptes de Primilia Serveis. Per aquest motiu i amb sentit de responsabilitat vers el poble, els regidors republicans han entrat el tema del pacte per l’educació i la creació del mapa escolar en la negociació dels pressupostos, no únicament a nivell de partides econòmiques, sinó, sobretot, a nivell de voluntat política i de formes. ERC – Junts x Premià creu que cal un compromís de tots els partits i col·lectius vers l’educació i que a través de la pressió dels pressupostos es pot tornar a començar correctament aquest camí. Aquesta negociació ja ha començat a donar fruits amb el canvi de direcció de la regidoria d’ensenyament i amb l’admissió d’errades en el plantejament anterior, fruit d’un acord amb el grup de Ciutadans. La regidora d’ensenyament, Esmeralda Calleja, ha acceptat de tornar a començar el treball per un pacte per l’educació com cal a Premià de Mar. ERC – Junts x Premià seguirà demanant un compromís explícit vers aquest tema i, al mateix temps, per la planificació del mapa escolar. A part del pacte per l’educació, ERC – Junts x Premià també ha proposat altres partides i accions en el marc dels pressupostos, com poden ser adaptar passos subterranis per anar a la platja, l’inici del projecte de Can Manent, no deixar escapar el pla de barris amb una aposta clara pel Barri Cotet, un replantejament en el contracte de neteja del poble, el suport als pressupostos participatius (que no es farien efectius sense aprovar els pressupostos) i la remodelació absoluta dels parcs infantils, entre d’altres temes.

ERC – Junts per Premià demana un ajornament de l’aprovació dels pressupostos per poder treballar-los

La formació republicana i el seu grup de suport, Junts x Premià, ha sol·licitat al govern municipal un ajornament de l’aprovació dels pressupostos per poder treballar-los internament, amb el govern i fer-ne aportacions interessants i necessàries per a Premià de Mar. Igualment, també s'ha demanat coherentment l'ajornament dels pressupostos de Primilia Serveis. El grup municipal d’ERC – Junts x Premià al·lega que, a diferència d’altres anys, el Govern no els ha permès treballar aportacions als pressupostos amb temps i espai pel treball conjunt, sinó que directament els ha enviat una proposta a pocs dies de la seva aprovació. ERC – Junts x Premià vol contribuir amb noves idees al benestar del poble i, sobretot, vol conèixer abans de posicionar-se sobre els pressupostos, com estan les mocions aprovades i les propostes que ja es van fer en aquest marc l’any passat. “Volem saber què se n’ha fet dels 50.000€ que es van aprovar perquè el Consell Escolar decidís sobre ells i millorés els centres escolars. O volen conèixer què s’ha fet respecte els horts urbans que vam sol·licitar i que el ple va aprovar”, explica el Pep Ripollès, regidor del grup municipal d’ERC – Junts x Premià. “El nostre grup sempre té la voluntat d’un diàleg constructiu i de treballar propostes que millorin Premià. Sempre. Ara bé, també és normal que necessitem conèixer si el govern ha complert fins ara o no”, afirma Ripollès. ERC – Junts x Premià no ha posat cap termini límit per a l’aprovació dels pressupostos i recorda que sovint s’han aprovat al febrer o al març de l’any següent sense cap mena de problemes.

Aportacions dels grups municipals d’ICV-EUiA, ERC i Crida Premianenca a la proposta de pacte local per l’educació

Al mes de juny se’ns va presentar l’esborrany del que el govern municipal ha anomenat “pacte local per l’educació”, els nostres grups van fer una sèries de propostes per fer d’aquest pacte un document més dinàmic i participatiu, però aquestes propostes van ser rebutjades pels signants del pacte: CiU, Cs, PSC i PP. Quatre mesos més tard, comprovem que cap de les propostes fetes ha estat incorporada, i que desprès del debat al ple, el govern municipal no ha fet cap modificació al document inicial, ometent així totes les nostres propostes. Malgrat això, i donada la importància que pels nostres grups té l’àmbit educatiu, de nou presentem una sèrie de propostes que esperem siguin tingudes en consideració.   El que proposem és principalment una metodologia participativa per fer del document que es presenta una eina dinàmica de dinamització i cohesió.   PROPOSTES: Elaborar i fer públicun calendari de debats amb: la comunitat educativa; els grups municipals; plataformes i entitats; ciutadania interessada. Elaborar una diagnosi: necessitats detectades per part de les direccions, professorat i personal de serveis socials. I presentar-la públicament. Obrir aquesta recollida de necessitats a les famílies i altres persones de la comunitat educativa Organitzar xerrades, jornades o ponències que cerquin la participació de persones expertes o presentar experiències d’èxit que puguin aportar idees per enriquir el debat. Considerar el Consell Escolar Municipal com el grup motor del procés de debat.   En relació a les propostes que ens presenta el govern, de nou, assenyalem la necessitat d’establir criteris de renta de les famílies per gaudir de la subvenció dels llibres escolars.

La diputada Ana Surra vindrà a Premià a fer campanya pel Sí

La diputada al Congrés Ana Surra vindrà el dilluns 18 de setembre a les 19h a la Biblioteca Martí Rosselló a la xerrada 'La immigració davant la República Catalana. Preguntes i oportunitats'. En aquest acte, juntament amb el Mario Soria, coordinador de la Sectorial d'Immigració de l'Assemblea Nacional Catalana, explicaran els avantatges del nou estat català per a la immigració i respondren les qüestions més freqüents plantejades per aquests col·lectius. Després del debat, emmarcat en la campanya d'Esquerra República pel Sí en el referèndum de l'1 d'octubre, es servirà un petit refrigeri per a tots els assistents.

Els dos regidors d'ERC - Junts x Premià, en Pep Ripollès i en Josep Maria Molins, valorant la feina feta a la ràdio.

El grup d'ERC - Junts x Premià fa un balanç molt positiu de la feina feta

El grup municipal d'ERC - Junts x Premià ha editat un butlletí anomenat 'FEM!' on s'ha explicat tota la feina feta a Premià de Mar durant aquests dos anys a l'oposició. ERC - Junts x Premià ha comentat que mitjançant escoltar la gent i fer propostes constructives s'ha impulsat quasi un 30% del programa electoral. El grup municipal comenta que ha prioritzat les propostes per millorar el poble, davant de les mocions o propostes purament ideològiques. La filosofia del grup municipal, segons es detalla en aquest butlletí, és treballar per una visió global de Premià de Mar i no fixant-se únicament en parcel·les o petits nuclis; pensar en una evolució del poble d'aquí a 20 o 25 anys, és a dir, pensar propostes pel mig o llarg termini; contrastar i debatre propostes amb els col·lectius afectats; i, finalment, proposar sempre propostes viables i que es puguin dur a terme, ja sigui econòmicament o per les competències que té l'Ajuntament.

Pla sectorial de la zona de Can Sanpere

ERC - Junts x Premià vota no al POUM de Can Sanpere per desconfiança

El grup d'ERC - Junts x Premià va votar no a la modificació del POUM de Can Sanpere proposada en el ple de juny per desconfiança de què poden fer els propers govern municipals amb un espai qualificat com a urbanitzable. El POUM designava més del 90% de Can Sanpere com a espai públic, però preveia un edifici bufanda al voltant dels pisos tocant a la Gran Via; és una previsió i es podia fer o no, però al estar ja dibuixat sobre el plànol futurs governs sense aquesta sensibilitat del 100% públic podrien haver endegat un procés de construcció de pisos fàcilment. Per desconfiança, ERC - Junts x Premià vota que no per no deixar aquesta possibilitat a la voluntat de futurs governs. Per altra banda, ERC - Junts x Premià també ha argumentat el seu vot negatiu apostant per una visió global de Premià de Mar i no només d'una finca concreta. Segons el grup municipal republicà, de res servirà un Can Sanpere 100% públic si les altres parcel·les en joc -Transmesa, Metal·logènia i les hortes de ponent- acaben sent totes elles edificades. Can Sanpere 100% públic aïlladament de la resta no solucionaria el problema d'espais verds i densitat de Premià de Mar. Per això, el portaveu Josep Maria Molins ha justificat una planificació que tingui en compte la globalitat del municipi.