Premià de Mar

Totes les notícies

Els resultats de les Eleccions Municipals 2019 a Premià de Mar

ERC-Junts x Premià puja a segona força quasi doblant els vots del 2015

La formació republicana ERC – Junts x Premià ha obtingut el suport de 2321 premianencs, segons els resultats provisionals amb el 100% ja escrutat. Aquest nombre de vots representa el 17,67% dels vots vàlids emesos i ubica als republicans com a segona força a pocs vots de Junts x Cat. Per als republicans, aquests resultats són una mostra de la confiança de la ciutadana en les propostes positives, per a mig i llarg termini i amb solucions globals per a tota la ciutat que s’han presentat des de la formació. En comparació amb les eleccions municipals del 2015, els resultats actuals representen 1060 vots més, un increment que quasi doble la xifra de les anteriors municipals (1261), i quasi 7 punts més en el percentatge de vot (10,84% al 2015). Amb aquests resultats, la formació incorpora cinc regidors al consistori, els quals, segons la llista presentada, seran en Pep Ripollès, la Mireia Cardús, el Daniel Torras, l’Anna Sosa i el Xavier Gatius. La formació republicana fa un gran salt i passa, doncs, de 2 a 5 representants a l’Ajuntament. ERC – Junts x Premià agraeix enormement i sincera el suport ciutadà al projecte municipal republicà i comença a treballar ja per gestionar aquests resultats amb el màxim benefici per al conjunt de Premià de Mar. Gràcies a tots i totes per aquest impuls republicà.

El vot per a ERC - Junts x Premià, l'únic que és 4 vegades útil

Aquest diumenge 26 de maig, el vot a ERC - Junts x Premià és fins a quatre vegades útil. ✔️Pels barris: ERC- Junts x Premià presentem un programa concret i personalitzat amb propostes per a cada barri treballades amb els veïns i veïnes. Des de fa tres anys hem anat organitzant visites i reunions amb representants de cadascun dels barris de Premià de Mar i hem discutit amb ells quines mancances i quines propostes tenien per a la seva zona. D'aquí sorgeix un programa específic per a cada barri i, per tant, que cobreix aspectes del dia a dia exposats pels mateixos veïns. Votar ERC - Junts x Premià és fer barri. ✔️Per Premià de Mar : tenim un projecte global i que mira també a mig i llarg termini les necessitats de la ciutat.  Tenim clar que hem d'actuar en el present i recuperar molts serveis que han estat adormits o inactius políticament. Però també volem impulsar una visió de poble innovador, acollidor, sostenible i cohesionat amb un projecte pels propers 15, 20 o 25 anys, valorant i avançant-nos ja a les necessitats que tindrà llavors la població. Tenim projecte de futur. Votar ERC - Junts x Premià és pensar també en els teus fills i néts. ✔️Pel Maresme : hem treballat i presentat el primer programa electoral comarcal. Amb representants de diferents àrees especialitzades (com turisme, economia, etc.) i amb membres dels diferents pobles del Maresme s'ha debatut unes propostes per les necessitats que hem copsat a la comarca. Oferim, per tant, un projecte maresmenc on encaixa coherentment la proposta per a Premià amb tot el suport de l'entorn. Votar ERC - Junts x Premià és fer comarca. ✔️Per la República Catalana: apliquem polítiques republicanes per avançar cap a la llibertat. Plantegem l'actuació en el municipi sempre per al bé comú, pel millor pel poble, i emparats en els valors republicans. Fem polítiques de justícia social i de redistribució de la riquesa i per fomentar la igualtat d'oportunitats, pròpies d'un espai polític republicà.

Resultats de les principals forces el 28A. Font: Ajuntament de Premià de Mar.

ERC guanya les eleccions generals a Premià de Mar amb un 26’53% dels vots

En les eleccions al Congreso de los Diputados 4283 premianencs i premianenques van fer confiança als republicans per tal que treballin des del diàleg i el referèndum per la República Catalana i l’alliberament dels presos polítics. ERC ha estat primera força a Premià de Mar amb quasi 1000 vots més que la segona en aquestes eleccions, el PSOE, amb 3376 vots i un 20,91% de l’electorat. La xifra assolida pels republicans, un 26,53% dels vots emesos, representa també un increment respecte els anteriors comicis estatals al 2016 on ERC va quedar segona força a Premià de Mar darrera de Podem amb 2719 vots (un 19,70%) i també un increment respecte les eleccions del 21D al Parlament (2017), també segona força amb 4094 (24,29%) darrera de Ciutadans. En aquests comicis estatals, doncs, els republicans s’han guanyat la confiança de 189 premiamencs més amb 2,24 punts de percentatge de vot emès més. Una nova mirada en les municipals Els republicans es mostren satisfets de l’alta participació, un 79,33%, i consideren que és convenient mantenir aquesta mobilització de la ciutadania per a les eleccions municipals del 26 de maig. Premià de Mar pot fer un canvi important si els premianencs que han votat ERC els darrers anys al Parlament i les generals mantenen el seu vot republicà. ERC Premià de Mar entén que per polítiques que situen les persones al centre amb una gestió eficient i transparent cal que el poble sortir a votar el 26M amb la mateixa força que ho ha fet en les passades eleccions del 28A.

ERC - Junts x Premià aposta per un poble innovador, cohesionat i sostenible

Llegeix les propostes republicanes que es van repartir per Sant Jordi i que marquen les línies mestres per a un poble innovador, cohesionat socialment, que aposta per les energies renovables, la tecnologia eficient i els processos sostenibles en qualsevol àmbit de la gestió municipal.  Descobreix les propostes concretes per a diferents temes amb un èmfasi especial en l'educació i, al mateix temps, la composició de la candidatura.

L'equip de la candidatura d'ERC - Junts x Premià per al maig

L’Assemblea aprova un equip preparat per transformar Premià de Mar en un poble cohesionat, innovador i sostenible.

L’assemblea d’amics, simpatitzants i militants d’ERC Premià de Mar ha aprovat la candidatura republicana per a les eleccions municipals del 26 de maig, una candidatura preparada per aplicar un canvi de rumb al poble. La llista presentada pel Comitè Electoral és plural, renovada, amb presència d’independents compromesos amb el poble i amb capacitat i voluntat de treballar per un Premià integrador, amb més benestar, innovador i que aposta per les noves tecnologies i sostenible. El cap de llista republicà, en Pep Ripollès, afirma que l’equip és “gent preparada, compromesa i que s'estima Premià; és gent valenta, amb idees, de present i de futur, amb moltes ganes de treballar i fer canviar el rumb del poble”, i afegeix que “aquesta és la nova mirada”.  La llista és al mateix temps un compromís amb la igualtat de gènere ja que s’ha confeccionat amb el sistema de ‘llista cremallera’ alternant home i dona des del principi fins al darrer suplent. A la candidatura també s'inclouen els membres de Jovent Republicà, implicats en el procés d'elaboració de la mateixa, proposats per la seva pròpia organització. La candidatura La llista electoral que es presentarà a les eleccions municipals és la següent: 1. Pep Ripollès 2. Mireia Cardús 3. Daniel Torras 4. Anna Sosa  5. Xavier Gatius 6. Sandra Rivera 7. Roc Montfort (Jovent Republicà) 8. Núria Espuny 9. Jordi Lapiedra 10. Bàrbara Anglí 11. Toni Sàez 12. Isabel Vera 13. Martí Callarisa (Jovent Republicà) 14. Ester de Prades 15. Xavier Martínez 16. Cristina Sanegre 17. Enzo Escànez 18. Júlia Feixas (Jovent Republicà) 19. Gabriel Gómez 20. Núria Mulet 21. Josep Maria Molins Suplents: S1. Laia Antón S2. Lluís Espín S3. Sílvia Garcia S4. Xavier Torrents S5. Anna Pérez (Jovent Republicà) S6. Gerard Jiménez   La Mireia Cardús, ambientòloga i número dos de la candidatura, ha afirmat que l’“actitud i ganes de fer feina caracteritzen aquest equip de persones amb les qui tinc l'orgull de compartir un projecte clau pel futur de Premià de Mar”.

El Daniel Torras, membre de l'equip d'ERC - Junts x Premià, i el Conseller Josep Bargalló parlant del pla per a Premià de Mar

ERC – Junts x Premià treballa amb Educació una escola-institut al Montserrat, recursos per la diversitat a primària i secundària i el foment de la Formació Professional

ERC – Junts x Premià porten ja mesos treballant amb el Departament d’Educació un pla estratègic per a Premià de Mar en el que hi consten una escola-institut en l’àmbit públic amb l’objectiu d’oferir a les famílies la continuïtat dels estudis obligatoris en l’ensenyament públic i alhora reduir la massificació actual de l’Institut. El nou institut-escola, emparaulat amb els Serveis Territorials i confirmat pel Conseller Josep Bargalló, tindria com a probable emplaçament l’Escola Montserrat, ja que la seva ubicació i finca permeten la construcció d’aquest nou equipament. Pep Ripollès, candidat republicà, afirma que “la ubicació del Montserrat és perfecte ja que representa un equilibri territorial i emplaça l’oferta de dos instituts, l’actual i el futur institut-escola, en dos parts complementàries del poble”. Un resultat de la desmassificació de l’Institut actual serà el foment de la Formació Professional amb nous títols i amb més recursos, aspecte que també ha mencionat el Conseller Bargalló en la seva visita a Premià. Ripollès explica que “cal tornar a ser un centre de formació professional de referència, de màxima qualitat, pioner i que introdueix titulacions vinculades amb la realitat sòcio-cultural del poble i de l’entorn. Volem apostar per la FP i amb un Institut més alliberat de l’ESO, podrem fer-ho”. Els republicans també aposten per atacar la segregació escolar i per oferir recursos per l’atenció a la diversitat dins de l’aula. En aquest sentit, també s’han planificat recursos i serveis SIEI per què atenguin els alumnes amb necessitats educatives especials i específiques tant a primària com a secundària. “Premià de Mar necessita molta més atenció a la diversitat i hem trobat un Departament que està disposat a oferir-la. Nosaltres volem aplicar-la o sigui que tan sols cal parlar amb la comunitat educativa i consensuar la millor manera d’establir aquestes aules SIEI per reforçar l’aprenentatge dels nostres nens”, explica Ripollès.

ERC – Junts x Premià critica per populista i ineficient gastar-se a correcuita tots els fondos de romanent de l’Ajuntament i deixar-los a zero

El grup republicà ha votat en contra de la modificació pressupostària núm.4 'suplement de crèdit finançat amb romanent líquid de tresoreria per a despeses generals' (Exp. G103-2019-719) que implica gastar tot l’estalvi de l’ajuntament de cop i volta i deixar el superàvit a zero. Pep Ripollès, portaveu d’ERC – Junts x Premià ha assegurat que és una mesura populista i una “rebequeria” infantil com a càstig perquè el plenari no va aprovar els pressupostos del 2019.   El portaveu republicà ha explicat que, amb el romanent, “tenim el passiu bancari que està generant interessos i en alguns casos molt elevats. Una bona gestió de les finances públiques aconsella completar la part d’amortització que esdevé obligatòria amb una part voluntària que ajusti els fons financers”. Ripollès considera que s’hauria de mantenir una part de capital per imprevistos i per properes actuacions.   “A banda de ser una mesura populista”, afirma Ripollès, “és potser una mesura arriscada i incoherent amb les necessitats que es poden derivar del procés d’expropiació de Can Sanpere”. El portaveu republicà ha afegit que “cal tenir en compte també que és necessari un romanent en tresoreria, potser no de la totalitat dels préstecs actuals, per fer front a situacions d’emergència”.     També s’ha argumentat que seria més coherent i just que la decisió de liquidar o no el romanent la prengués el nou govern que pot sorgir, d’aquí dos mesos, amb un nou equilibri de forces polítiques. Per dos mesos, sempre és millor que decideixen aquells que hauran de gestionar el pressupost.   Ripollès ha denunciat que “que aquest equip de govern està fent coses estranyes i està prenent decisions sense ordre ni sentit” i ha recordat que al 2017 es va endeutar en 2.688.000€ més 1.194.709€, és a dir, un total de 3.882.709€; a més a més, al 2018 es va fer un crèdit de 1.769.233€, sumant tot plegat 5.651.942€, tanmateix, en aquest període ja hi havia un romanent en aquell moment de 9.

Les mocions presentades per ERC - Junts x Premià les que menys cost tenen per als premianencs

Passem comptes! Els regidors d’ERC – Junts x Premià, els més eficients

Els regidors d’ERC – Junts x Premià, el Pep Ripollès i el Josep Maria Molins, han fet balanç de la feina feta durant aquests quatre anys de legislatura i, per comentar-ho amb els premianencs i rebre’n impressions, han marcat el dijous 28 de març de 17 a 20h com a espai per repassar les tasques dutes a terme i les que s’han de continuar impulsant. La revisió de la feina feta tindrà lloc al local d’ERC, al carrer Marina, 49. Entre d’altres projectes, des de l’oposició, els nostres regidors han endegat la il·luminació del passeig marítim, la conversió de Premià de Mar en un poble cardioprotegit amb equips d’assistència en els equipaments més destacats; s’ha iniciat la remodelació de la plaça de la Sardana; la millora dels parcs infantils amb la instal·lació d’elements lúdics inclusius per a tots els infants; s’ha impulsat el debat i els treballs del mapa escolar; s’han pactat les ajudes per a sortides i excursions per als nens amb necessitats educatives especials i específiques que necessiten un recolzament més personalitzat; i s’han aconseguit més hores de socorrista per la platja, en la temporada de bany. Tot això ha estat fruït del debat i les propostes fetes als pressupostos municipals del 2018 i d’altres anys. Els regidors més eficients El grup d’ERC – Junts x Premià amb tan sols dos regidors ha rendit més que els grups de 3, 4 o 7 regidors. Treballant de valent pel poble, en Pep Ripollès i el Josep Maria Molins han presentat la mitjana de mocions per regidor més alta (20), fent que, d’aquesta manera, també siguin les mocions d’ERC – Junts x Premià les més ‘barates’ (1.435,30 euros), és a dir, les que han costat menys diners als premianencs (si calculem l’assignació a cada regidor i al grup municipal). Al mateix temps, el grup republicà s’ha centrat en les mocions ‘de poble’, per proposar millores al poble, encara que estès a l’oposició. Amb compromís, els republicans han proposat fins a 23 mocions de poble (amb dades fins el desembre de 2018) i han fet seguiment de les mateixes responsablement, ajudant el govern a dur-les a terme.

#PremiàdeMar

Entrevista amb Pep Ripollès: "Cal tornar a construir i fidelitzar serveis al ciutadà i, sobretot, que els veïns notin que l’Ajuntament està al seu servei"

Pep, l'assemblea d'ERC et va escollir com a candidat per unanimitat. Per què vols ser alcalde? Sóc de Premià de Mar de tota la vida. Després d’uns quants anys, hem perdut la il·lusió i cal recuperar-la perquè tenim un Premià adormit, però amb molt potencial. Vull obrir l’Ajuntament als veïns, vull escoltar-los i fer-los participar en les decisions cabdals.      Per què vols ser-ho per ERC? Aposto per polítiques republicanes, basades en el benestar de les persones per sobre de tot. Em sento orgullós de pertànyer a un partit que ens permet participar, que escolta, que està financerament sense deutes, sense casos de corrupció pel seu estricte Codi Ètic, un partit transparent i proper. També té mancances que cal corregir i millorar.   Com veus Premià de Mar? Amb preocupació. Tenim problemes en els preus dels lloguers, els joves marxen de Premià; la gent gran està desatesa; hi ha un augment important de l’incivisme, tenim molts dèficits en l’àrea social, ens manquen solucions importants. Ens cal revisar els pilars que sustenten el poble en Serveis Socials, Gent Gran, Joventut, Cultura, Habitatge... Sense aquests fonaments sòlids, el poble trontolla.   Què necessita Premià? A part de cimentar de nou els pilars del poble, ens cal plantejar temes importants davant de les veïnes i veïns, com la mobilitat, els aparcaments, l'habitatge, la neteja dels carrers... Hem d’afrontar la situació del Mercat municipal, però sobretot, vull trencar la manca de comunicació entre els veïns i l’Ajuntament.   I això li pots donar tu? Ho hem de fer en equip. Em veig capacitat per motivar i coordinar-ho,  per què Premià engegui la maquinària on tothom, absolutament tothom, és senti necessari pel municipi i sigui escoltat. El que sí que tinc molt clar és que assumirem els reptes de cara i no deixarem que les grans qüestions estiguin 20 anys aturades. Pep Ripollès: “Aposto per polítiques republicanes basades en el benestar de les persones per sobre de tot” “Assumirem els reptes de cara i no deixarem que les grans qüestions estiguin 20 anys aturades”   Amb quin equip et presentes? Per mi, un equip on per sobre de tot hi ha diàleg, confiança, disponibilitat, il·lusió, força i voluntat és la clau principal per assolir objectius.