Premià de Mar

Comunicat d'ERC Premià de Mar - Junts x Premià en referència al pacte del PSC amb Junts X Premià de Mar - PDECat

En les últimes hores ens hem assabentat del pacte del grup municipal del PSC amb l’equip de govern de Junts x Premià de Mar-PDECat. En motiu d’aquests darrers esdeveniments que canvien el rumb de la política municipal de Premià de Mar volem exposar:

ERC Premià de Mar-JuntsxPremià porta des de les eleccions d’ara fa un any treballant de forma incansable per una majoria alternativa a l’actual govern. Una majoria d’esquerres i progressista amb una visió nova pel nostre poble que fos capaç de donar solució als problemes dels premianencs i premianenques. Un acord avalat per un document signat per les 4 forces que el PSC ja va trencar el 15 de juny del 2019  fent possible la continuïtat del govern encapçalat per Miquel Àngel Méndez.

Durant aquests mesos ens hem reunit en moltes ocasions amb els diferents partits d’esquerres amb representació en el consistori per vestir aquest projecte alternatiu, amb treball i dedicació. És per això que en primer lloc volem agrair als grups municipals de la Crida Premianenca i Premià en Comú Podem per tota la feina feta i manifestem la nostra voluntat de seguir treballant amb ells pel Premià que volem. Un Premià modern, més just i més sostenible. Un Premià amb futur i preparat pel futur, que aporti solucions als problemes dels seus ciutadans.

Lamentem que el PSC finalment hagi estat un entrebanc pel canvi que tant necessita el poble de Premià de Mar. La falta de valentia, la voluntat de protagonisme i les pressions externes han evitat el pacte que creiem que la nostra vila necessita per sortir de la paràlisi i la ineficàcia. Una mostra de deslleialtat, falta d’ètica de treball i d’honestedat cap a les altres forces d’esquerres, sobretot quan la feina feta havia donat fruits arribant a consensuar un projecte de Pressupostos alternatius. El PSC ha posat per davant els interessos de partit un cop més,  renunciant al projecte comú per l'afany de sustentar l’alcaldia durant l’últim any de mandat.

Els fets viscuts les últimes setmanes només han fet que evidenciar l’esgotament del model de ciutat de JxCat-PDECat-CiU que porten gairebé dues dècades governant. És per això que desitgem al nou equip de govern encerts i visió de poble per trobar els consensos amb l'oposició que permetin treballar per a les solucions que tant necessita Premià de Mar.

Des d’ERC-JxPremià entomem el nostre lloc com a caps de l’oposició amb més força i energia que mai, convençuts de saber quin és el projecte que més beneficiaria la nostra ciutat. Som alternativa a la forma de fer del govern actual, no creiem en voler governar a qualsevol preu. Governar significa molt més que gestionar uns pressupostos o mantenir un càrrec, no volem ser còmplices d’un govern municipal plantat en la inacció i la mala gestió. El model de govern en el que creiem, un govern amb valors republicans, és aquell que creu en el seu projecte, que és capaç de generar il·lusió i que és capaç de construir consensos amb la resta de formacions, les entitats i el teixit social del poble. Volem treballar pel poble i això implica rigor i transparència, aptituds que li manquen al govern municipal actual. Des de l’oposició ens encarregarem de fiscalitzar aquest nou govern, atents i vigilants, amb la voluntat de seguir construint el poble que Premià de Mar es mereix.