Premià de Mar

Els republicans volen un espai 100% públic a la finca actual

La secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Premià de Mar creu fermament en atorgar el poder de decisió al poble per a les qüestions rellevants, de país o de poble. Per aquest motiu aposta clarament per celebrar la consulta popular sobre l’expropiació de Can Sanpere, perquè els premianencs puguin pronunciar-s’hi al respecte. Sí a la consulta.
De la mateixa manera, és important conèixer quins seran els costos de l’expropiació i quina serà la finalitat d’aquest espai si passa a ser propietat municipal. El cap de llista d’ERC Premià de Mar, el Josep Maria Molins, reclama molta més informació sobre aquesta acció i les seves conseqüències en les finances municipals “perquè els ciutadans puguin votar lliurement, amb consciència del que escollen. Sense disposar de tota la informació, el vot és a cegues”.

Sí 100% públic
Com a model, ERC Premià de Mar proposa, com ja s’havia plantejat al 2003 mitjançant la plataforma Can Sanpere 100% públic, que els serveis, equipaments o urbanització d’aquest espai, una vegada sigui municipal, esdevingui 100% públic, és a dir, 100% d’ús per a tots els ciutadans i entitats del poble. “Cal que recuperem un espai per a tot el poble i, per tant, cal que Can Sanpere sigui útil i accessible per a tots els premianencs i premianenques”, diu Molins.