Premià de Mar

ERC Premià de Mar i Junts x Premià es comprometen a seguir lluitant per la salvació de la Mar Nova

COMUNICAT D'ERC PREMIÀ DE MAR I JUNTS X PREMIÀ
No volem el tancament de l’Escola Mar Nova. ERC Premià de Mar i el col·lectiu Junts x Premià apostem de forma clara, contundent, activa i continuada per la defensa de l’escola pública catalana, laica, integradora i de qualitat, evidentment també a Premià de Mar. Les accions realitzades per la Secció Local i el Grup Municipal així ho constaten a través de nombroses reunions i esforços amb l’Ajuntament, el Departament al Maresme i els representants dels diferents grups al Parlament i la proposta de solucions concretes, reals i efectives que malauradament no s’han acceptat. Farem totes les reunions i tots els esforços que faci falta fins que se’ns asseguri que l’Escola Mar Nova no és tanca i aquesta es consolidi com a projecte educatiu diferenciat al nostre poble.
La votació de dimarts 4 d’octubre de 2016 en comissió no recull ni representa, a través del Junts pel Sí, el criteri d’ERC Premià de Mar i Junts x Premià. Malgrat això, allà hi serem per defensar l’escola pública de qualitat. Com ja és amplament conegut, la representació d’ERC al Parlament d’aquesta legislatura s’inclou dins del grup creat expressament per una acció nacional puntual i extraordinària, Junts pel Sí, on hi ha altres formacions polítiques –la més destacada, el PDC– i independents amb diferents criteris i models de societat ja que, com també tothom coneix, l’objectiu d’aquesta legislatura no és implantar els models polítics de cada formació, sinó aconseguir un repte molt més gran: la independència del nostre poble a través de la construcció d’un nou estat d’Europa. Tot i la nostra insistència des de l’oposició a l’Ajuntament de Premià de Mar (on governen PDC i PSC), el grup de Junts pel Sí marca la seva posició pròpia sense ser coincident amb les nostres visions i apostes polítiques locals.
Tanmateix, tenim gran esperança en què la situació de l’Escola Mar Nova es reverteixi i que des del Departament d’Ensenyament regit pel PDC s’aposti pel manteniment d’aquest centre educatiu públic. Cal recordar que Junts pel Sí és una formació en minoria a la cambra catalana: totes les altres forces polítiques del Parlament –incloses les que tenen representació al consistori de Premià de Mar o són organitzacions germanes: PSC, C’s, ICV i La Crida- CUP– són majoria. Els seus vots són majoria. Si tota l’oposició ho vol, la moció sobre l’Escola Mar Nova ja està aprovada. Després de la seva aprovació dependrà llavors de la voluntat i criteris del PDC i de la influència que pugui exercir-hi l’alcalde de Premià de Mar, Miquel Buch, militant i càrrec electe de la mateixa formació que dirigeix l’Ensenyament a Catalunya en aquesta etapa transitòria.
Per tant, declarem la nostra voluntat de continuar treballant insistentment però de forma dialogant, constructiva i no mediàtica per evitar el tancament de l’Escola Mar Nova i expressem el nostre suport públic a l’aprovació de la moció que serà votada i debatuda en la Comissió d’Ensenyament aquest dimarts 4 d’octubre. El nostre grup municipal serà present en aquesta comissió per defensar i argumentar un missatge clar: No es tanca cap escola pública.