Premià de Mar

El ple aprova una moció d'ERC - Junts x Premià per crear un Consell de Joves

El grup municipal d'ERC - Junts x Premià va presentar una moció al ple de maig per fomentar la participació dels joves de Premià de Mar en el debat i la presa de decisions en polítiques de joventut i altres del municipi. La moció contempla la creació d'un Consell de Joves on no serà necessari pertànyer a cap associació per participar-hi i on els mateixos joves aniran definint el seu reglament i la seva forma d'organitzar-se. L'òrgan vol donar també continuïtat a la participació al Consell d'Infants i integrar-se en el nou Pla local de Joventut.

Concretament, la moció proposa:
Primer.- Instar al Govern Municipal a crear el Consell de Joves de Premià de Mar.

Segon.- Redactar els estatuts que regularan la creació i posterior desenvolupament d’aquest consell, el qual estarà format, com a mínim, d’un representant de totes les entitats juvenils censada en el Registre Municipal d’Entitats, representant de tots els instituts del municipi,  membres dels partits polítics locals, així como d’altres entitats que les seves activitats vagin adreçades a joves o infants del municipi, així com els joves, de caire independent a cap entitat o partit polític, que ho demani, establint un nombre màxim de participants.

Tercer.- Presentar un termini màxim de tres (3) mesos un esborrany dels Estatuts i/o normativa que regularan el desenvolupament d’aquest Consell a la comissió informativa corresponent, per tal de que sigui treballada per tots els grups municipals.

Quart.- Que es publiqui la moció i els seus acords mitjançant els canals de comunicació habituals de l’Ajuntament, com Twitter, Facebook i altres xarxes socials, pàgina web i Ràdio Premià de Mar, a totes les Entitats registrades del municipi.