Premià de Mar

Entrevista amb Pep Ripollès: "Cal tornar a construir i fidelitzar serveis al ciutadà i, sobretot, que els veïns notin que l’Ajuntament està al seu servei"

#PremiàdeMar
El candidat a l'alcaldia per ERC, en Pep Ripollès, amb el vicepresident de la Generalitat, Pere Aragonès, visitant Premià de Mar
Pep, l'assemblea d'ERC et va escollir com a candidat per unanimitat. Per què vols ser alcalde?
Sóc de Premià de Mar de tota la vida. Després d’uns quants anys, hem perdut la il·lusió i cal recuperar-la perquè tenim un Premià adormit, però amb molt potencial. Vull obrir l’Ajuntament als veïns, vull escoltar-los i fer-los participar en les decisions cabdals.

Per què vols ser-ho per ERC?
Aposto per polítiques republicanes, basades en el benestar de les persones per sobre de tot. Em sento orgullós de pertànyer a un partit que ens permet participar, que escolta, que està financerament sense deutes, sense casos de corrupció pel seu estricte Codi Ètic, un partit transparent i proper. També té mancances que cal corregir i millorar.

Com veus Premià de Mar?
Amb preocupació. Tenim problemes en els preus dels lloguers, els joves marxen de Premià; la gent gran està desatesa; hi ha un augment important de l’incivisme, tenim molts dèficits en l’àrea social, ens manquen solucions importants. Ens cal revisar els pilars que sustenten el poble en Serveis Socials, Gent Gran, Joventut, Cultura, Habitatge... Sense aquests fonaments sòlids, el poble trontolla.

Què necessita Premià?
A part de cimentar de nou els pilars del poble, ens cal plantejar temes importants davant de les veïnes i veïns, com la mobilitat, els aparcaments, l'habitatge, la neteja dels carrers... Hem d’afrontar la situació del Mercat municipal, però sobretot, vull trencar la manca de comunicació entre els veïns i l’Ajuntament.

I això li pots donar tu?
Ho hem de fer en equip. Em veig capacitat per motivar i coordinar-ho,  per què Premià engegui la maquinària on tothom, absolutament tothom, és senti necessari pel municipi i sigui escoltat. El que sí que tinc molt clar és que assumirem els reptes de cara i no deixarem que les grans qüestions estiguin 20 anys aturades.

Pep Ripollès:
“Aposto per polítiques republicanes basades en el benestar de les persones per sobre de tot”

“Assumirem els reptes de cara i no deixarem que les grans qüestions estiguin 20 anys aturades”

Amb quin equip et presentes?
Per mi, un equip on per sobre de tot hi ha diàleg, confiança, disponibilitat, il·lusió, força i voluntat és la clau principal per assolir objectius. Un equip amb capacitat d’assumir riscos i responsabilitats, amb coneixements i sentiment de poble, que s’estima Premià i tota la seva gent. Disposo de persones de barri, obertes, decidides, inconformistes, positives, optimistes, amb criteri i absolutament capacitades per dirigir l’Ajuntament de Premià de Mar. Aviat el presentarem.

Quin és el teu model de ciutat?
Penso amb el poble que els vull deixar als meus fills.
Penso en amplis espais verds, cuidats i amables, on tothom tingui cabuda.
Penso en un poble ple de vida cultural, on els equipaments culturals, esportius i educatius estiguin en perfectes condicions.
Penso en un poble preparat i adaptat a les persones de mobilitat reduïda.
Penso en un poble on totes les veïnes i veïns tinguin totes les seves necessitats ben cobertes.   Penso en un poble modern, preparat pels canvis que tenim i que vindran, vull un poble net, sostenible, ecològic, viu.

Amb tu com a alcalde, quins canvis veuran els premianencs?
Alegria (riu)... No m’agraden els personalismes, ni les medalles. Si les veïnes i veïns noten tots els canvis, participen, s’acosten a l’Ajuntament i ens proposen i se senten escoltats i se senten satisfets de pertànyer a Premià de Mar, serè un alcalde feliç, perquè vinc aquí a servir als meus veïns, a millorar la seva vida i el poble.

Problemes concrets, solucions concretes
Que faràs amb la neteja del poble?
El primer serà fer una revisió del contracte de concessió i els seu grau d’execució. Un cop tinguem aquesta valoració, em citaré amb l’empresa concessionària i tornarem a negociar la concessió. Cal agafar la paella pel mànec i exigir el compliment del contracte.
La neteja és en boca de tots, no estic satisfet de com és porta aquesta gestió, ni del servei, però també caldrà informar a totes les veïnes i veïns que vivim en societat i el que això representa i fer aplicar les ordenances en civisme. Tothom hi ha de posar de la seva part.

I amb l’aparcament?
Tenim més de 17.000 cotxes a Premià; tenim barris sense aparcaments públics, i tenim un mal costum d’utilitzar el cotxe per tot. Cal buscar solucions definitives per trobar espais per aparcaments dissuassoris a la perifèria del poble (que n'hi ha); cal donar prioritat als vianants al centre; cal complementar i ampliar el transport públic i buscar altres fórmules com els carrils bici –que siguin molt més que tenyir el terra de vermell. Als grans problemes, cal plantejar solucions valentes i consensuades.

Què es pot fer amb l’habitatge i els preus desorbitats?
Plantejo crear l’Oficina Local de l’Habitatge per donar resposta a les necessitats de les veïnes i veïns i establir contactes amb propietaris i arrendataris en unes condicions especials i, amb totes les garanties que podem oferir des de l’Ajuntament. A més, aquesta oficina servirà com oficina d’assessorament en temes de cèdules d’habitabilitat, ajuts de rehabilitació, en fomentar la Masoveria Urbana, etc. Volem evitar que els nostres joves hagin de marxar de Premià de Mar i ens cal lluitar per pisos de lloguers socials i trobar espais per crear pisos tutelats per a la gent gran.

Pep Ripollès:
“[En la neteja]  Cal agafar la paella pel mànec i exigir el compliment del contracte”

“[Per l'aparcament] trobar espais per aparcaments dissuassoris a la perifèria del poble (...) cal complementar i ampliar el transport públic i buscar altres fórmules com els carrils bici”

Quin plantejament tindràs amb l’urbanisme?
Tenim 4 espais grans (Transmesa, Metal·logènia, Hortes de Ponent i Can Sanpere), tots ells de titularitat privada, però tots ells són importants pel municipi. Cal començar a plantejar possibles solucions en aquests espais i concretar les necessitats que tenim a Premià, cal saber fins a on podem arribar i quins espais són prioritaris per desenvolupar-hi propostes. Hem de ser molt conscients que aquests espais són privats i hem de tenir molt clar que aquests són els últims espais disponibles a Premià de Mar; per tant, les decisions que és prenguin seran pel present i el futur de Premià.
Treballaré incansablement per tenir els màxims espais oberts i verds, equipaments preparats pel futur –des de l’escola bressol a un altre CAP o similar, centres cívics, casal de joves, espais pels nostres avis i una llarga llista de mancances–, però també ens cal tenir habitatges protegits i socials, també necessitem espais per aparcar els vehicles... ens hi va el futur dels nostres fills i néts.

Compromisos per complir-los
Quina seria una proposta estrella del teu programa?
Primer vull teixir complicitats amb tothom, tornar a fonamentar els ciments del poble, des de serveis socials (cobertures garantides per a tothom que ho necessiti i unes propostes i programes adaptats a la realitat de Premià); ensenyament (amb uns centres escolars públics de qualitat, amb programes d’interrelació entre ells, amb campanyes de coneixement de cada centre i la qualitat educativa que es desenvolupa a cada centre, així com garantir l’ensenyament elemental a tots els infants); cultura (donar a conèixer el teixit cultural del poble, la coordinació entre els dos teatres, la Casa de la Cultura o la Festa, una programació teatral de nivell que el poble mereix); però no oblidem el desenvolupament de l’emprenedoria, serveis per les empreses, el plantejament Mercat municipal de Premià, l’habitatge, el jove i la gent gran, perquè coneixem les necessitats del poble i volem actuar, abans de dir, gran obres o projectes.
La propera legislatura, ens cal tornar a construir i fidelitzar serveis al ciutadà i, sobretot, que els veïns notin l’Ajuntament està al seu servei i no, com passa ara, que els veïns estan al servei de l’Ajuntament.

Quin compromís prens com a candidat?
Donaré tot el temps del món: estaré al 100% dedicat a Premià de Mar i treballaré estretament amb totes les àrees i tècnics. No acceptaré cap altre càrrec d’un altre organisme, però proposaré a membres del meu equip que s’hi presentin, perquè crec que Premià de Mar hi ha de ser a tot arreu, tant a la comarca com a la Diputació. Però jo vull ser l’Alcalde de Premià de Mar i punt.
Vull estar molt a prop de la gent, vull tenir les portes obertes de l’Ajuntament i vull escoltar a tothom, perquè vinc per treballar pel poble i ho faig extensiu pel meu equip i pel govern. Sóc conscient que és impossible prendre decisions que li agradin a tothom, però intentaré explicar-ho, escoltar les altres visions i les possibles solucions; qui vingui amb propostes i contrapropostes per avançar serà benvingut.
Un altre compromís important, és que portaré una llista paritària a les Eleccions Municipals. Amb el sistema cremallera (alternant dona i home), faré un Govern Paritari. Cal feminitzar els espais comuns i de decisions.

Pep Ripollès:
“Vull teixir complicitats amb tothom, tornar a fonamentar els ciments del poble”
“La propera legislatura ens cal tornar a construir i fidelitzar serveis al ciutadà i, sobretot, que els veïns notin que l’Ajuntament està al seu servei”
“Estaré al 100% dedicat a Premià de Mar i treballaré estretament amb totes les àrees i tècnics. No acceptaré cap altre càrrec d’un altre organisme”

El candidat, a fons!
Quin repte tens ara?
Vull ser l’Alcalde de Premià de Mar, vull escoltar a les veïnes i veïns, vull ser al carrer, vull resoldre els problemes del poble, i vull situar Premià com un dels principals pobles del Baix Maresme. Tasca difícil i complexa, però possible.

Per què els premianencs han de confiar en tu?
Perquè sóc un premianenc més, del Nou Premià, de la part per sobre de la Gran Via. Sóc molt autoexigent, inconformista i em rebel·lo contra les desigualtats. Intento ser bona gent, bona persona i perquè jo vull un Premià millor.

Com vas començar en política?
L’any 2007 vaig anar a viure a Teià i allà vaig contactar amb la Secció Local d'ERC i em van acollir com un més de l’equip. El 2011 entrava a les llistes d’ERC-Teià com a número 4. A partir d’aquí, en l'àmbit personal, vaig patir un divorci que va abocar-me a tornar a casa meva a Premià de Mar. L’Andreu Bosch, l’actual Alcalde de Teià, va animar-me a continuar fent política a Premià.
Des del 2011 sóc Regidor d’ERC - Junts X Premià, una coalició independent amb persones no militants, però compromeses amb les polítiques municipals, que volem mantenir i incrementar a les properes eleccions.
I ara estem aquí, amb tota la força i la il·lusió per afrontar amb optimisme i amb els peus a terra, el repte polític més important de la meva vida: ser l’Alcalde de totes i tots els premianencs.

Per què vas començar en política?
Sempre m’ha agradat la política i prendre decisions, sobretot des de l’àmbit laboral vaig anar a parar al Consell Esportiu del Maresme com a tècnic amb en Joan Nadal, d’això fa ja uns quants anys, i desprès al Consell Comarcal del Maresme amb la Rosa Funtané, per marxar després a l’Ajuntament de Cerdanyola del Vallès. En aquests tres organismes vaig estar tocant la política de molt a prop, vaig aprendre molt i em vaig adonar que volia ajudar a la gent i la millor manera de fer-ho era ajudant al partit. No tenia cap ambició de càrrec, volia estar a la segona o tercera fila, però a vegades cal donar un pas endavant i ara mira, candidat a l’Alcaldia pel meu poble de tota la vida, Premià de Mar.

Estudies o treballes?
Doncs, les dues coses. Després de 12 anys a la Federació Catalana de Persones amb Discapacitat Física gestionant programes i l’equipament esportiu de Badalona, ara fa un parell d’anys aquest equipament va ser recuperat pel propi Ajuntament de Badalona i vaig passar a ser treballador municipal, i n’estic content per conèixer el funcionament d’un altre gran Ajuntament. I estudio? Bé he de dir que mai he deixat d’estudiar, encara que sigui d’autoaprenentatge, perquè mai pares d’estudiar. Però ara estic cursant Pedagogia, quan em permet el temps, a la Universitat Oberta; ara mateix el curs és absolutament secundari perquè la prioritat és preparar-me bé per afrontar el major dels reptes, que és ser Alcalde de Premià de Mar.