Premià de Mar

ERC – Junts x Premià treballa amb Educació una escola-institut al Montserrat, recursos per la diversitat a primària i secundària i el foment de la Formació Professional

El Daniel Torras, membre de l'equip d'ERC - Junts x Premià, i el Conseller Josep Bargalló parlant del pla per a Premià de Mar
ERC – Junts x Premià porten ja mesos treballant amb el Departament d’Educació un pla estratègic per a Premià de Mar en el que hi consten una escola-institut en l’àmbit públic amb l’objectiu d’oferir a les famílies la continuïtat dels estudis obligatoris en l’ensenyament públic i alhora reduir la massificació actual de l’Institut. El nou institut-escola, emparaulat amb els Serveis Territorials i confirmat pel Conseller Josep Bargalló, tindria com a probable emplaçament l’Escola Montserrat, ja que la seva ubicació i finca permeten la construcció d’aquest nou equipament. Pep Ripollès, candidat republicà, afirma que “la ubicació del Montserrat és perfecte ja que representa un equilibri territorial i emplaça l’oferta de dos instituts, l’actual i el futur institut-escola, en dos parts complementàries del poble”.
Un resultat de la desmassificació de l’Institut actual serà el foment de la Formació Professional amb nous títols i amb més recursos, aspecte que també ha mencionat el Conseller Bargalló en la seva visita a Premià. Ripollès explica que “cal tornar a ser un centre de formació professional de referència, de màxima qualitat, pioner i que introdueix titulacions vinculades amb la realitat sòcio-cultural del poble i de l’entorn. Volem apostar per la FP i amb un Institut més alliberat de l’ESO, podrem fer-ho”.
Els republicans també aposten per atacar la segregació escolar i per oferir recursos per l’atenció a la diversitat dins de l’aula. En aquest sentit, també s’han planificat recursos i serveis SIEI per què atenguin els alumnes amb necessitats educatives especials i específiques tant a primària com a secundària. “Premià de Mar necessita molta més atenció a la diversitat i hem trobat un Departament que està disposat a oferir-la. Nosaltres volem aplicar-la o sigui que tan sols cal parlar amb la comunitat educativa i consensuar la millor manera d’establir aquestes aules SIEI per reforçar l’aprenentatge dels nostres nens”, explica Ripollès.
Finalment, Ripollès i el seu equip han constatat una gran disponibilitat del Departament per realitzar convenis i programes entre les escoles i l’Ajuntament, aspecte que els republicans volen aprofitar: “Creiem en un model on l’Ajuntament pot aportar recursos i ajuda directament a l’aula”, explica Ripollès. “Ara el Departament ho veu amb bon ulls i per tant cal treballar-ho i millorar l’educació tant com puguem dels nostres infants”.

• Josep Bargalló explica l'escola-institut i el pla republicà d'educació