Premià de Mar

Apostem per l’ensenyament públic.

Esquerra aposta, indiscutiblement, per un ensenyament públic, d’accés universal, gratuït, i, sobretot, de qualitat.
Ja va quedar clar amb el Pacte Nacional per l’Educació, signat quan Anna Simó era consellera, que Esquerra valora l’educació no tan sols com un factor importantíssim de sociabilització, és a dir, d’integració en la societat, sinó com un element indiscutible de cohesió i creació de consciència nacional.
L’ensenyament públic té un afegit més: l’aposta política.
Perquè creiem que la formació d’una societat no es pot deixar en mans privades, en interessos particulars, sinó que ha d’estar impulsada per les institucions democràtiques les quals, en definitiva, representen el conjunt de la societat. Fomentar l’ensenyament públic des de
l’administració és fomentar la llibertat, és creure en la necessitat de progressar com a comunitat, i, a més a més, amb igualtat i amb justícia social.
Per això, hem celebrat la primera Jornada de l’Ensenyament Públic un acte d’exposició i de trobada dels centres públics premianencs,
aquells on tothom hi té lliure accés, sense barreres econòmiques ni socials, i on tothom té les mateixes oportunitats. La Festa, una aposta també de la regidora d’Educació, Mercè Gisbert, ha facilitat l’intercanvi de punts de vista entre pares, mares i mestres, i ha permès un contacte més informal i lúdic amb les escoles i els instituts de Premià, en un procés de preinscripció escolar. Les polítiques d’Esquerra
opten per fomentar l’ensenyament públic enlloc del privat . La voluntat és que els centres públics adquireixin qualitat i prestigi, i per a això,
manquen recursos i inversions.
Cal donar suport a la tasca constant dels mestres i educadors, una dedicació que requereix vocació, formació i coordinació. Des de l’àmbit municipal, esdeveniments de promoció com la Jornada de l’Ensenyament Públic ajuden a conèixer i valorar l’esforç i el treball que es realitza en les nostres escoles i instituts. La qualitat ha de portar la igualtat. Tothom en edat escolar ha de tenir les mateixes oportunitats per aprendre; tothom ha de poder encaminar, des de l’educació primària, els seus somnis de futur. I també porta la justícia social: tothom qui ho necessiti ha de rebre ajudes i atenció per conrear aquest futur, per aprendre a aprendre. I l’espai d’aquest aprenentatge ha de ser els centres públics, sens dubte, per la seva coherència, comprensió del medi i el seu compromís amb el progrés social. Apostem, doncs, decididament
per un ensenyament públic i de qualitat, com el que ja fa anys anem desenvolupant a Premià de Mar i al qual, des d’Esquerra, no ens cansarem mai d’ajudar.