Premià de Mar

Som responsables i, volent més, avancem.

Gràcies al Grup Municipal d’Esquerra, tenim més diners per a Serveis Socials.

Esquerra ha negociat els pressupostos municipals per al 2011 amb la intenció de marcar una tendència d’esquerres. I què és ser d’esquerres?

Pregunta complexa i que avui en dia s’ha de redefinir. Hi ha una essència, però, que és indiscutible: qui és d’esquerres vol justícia social, vol un repartiment just de la riquesa, vol igualtat d’oportunitats per a tothom. Aquests valors, en uns pressupostos municipals es fixen en el suport als més desvalguts, en ajudes a les famílies que ho necessiten i en recursos i solucions per aquells que es troben a l’atur.

Esquerra ha aconseguit 40 mil euros més, un increment sobre el primer esborrany pressupostari, per als premianencs i premianenques que més ajuda necessiten. No són els pressupostos que nosaltres faríem en solitari, és clar; la satisfacció, però, és que tampoc són els pressupostos que CiU faria si governés sola. Hi hem influït. La prova, la intensa negociació que ha portat a aconseguir aquestes desenes de milers d’euros.

Els pressupostos no són molt més socials. Tenim la força que tenim, dos regidors d’un equip d’onze. Però tampoc ho són menys. Com diu la nostra regidora, Mercè Gisbert, els pressupostos en l’àmbit social es cenyeixen al que és obligatori, sense més marge per a altres actuacions. Són uns pressupostos amb un toc d’esquerres.

A l’altra banda, uns pressupostos de dretes. Aquí ja no interessa ajudar als més necessitats. Festes, fires, inauguracions i actes vistosos han de predominar en un any electoral, malgrat la crisi. I, no obstant el deute, poden incrementar-se la sol•licitud de crèdits per tal d’originar activitats i accions més o menys mediàtiques i populars. Tampoc no són els pressupostos que volem, està claríssim.

Per responsabilitat i coherència Esquerra vota que sí als pressupostos municipals. Això no vol dir, de cap de les maneres, ni que hi hagi coincidència total amb el soci de govern (normal, si no faríem un sol partit), ni que estiguem plenament satisfets (com ja hem dit, amb majoria, Esquerra faria uns altres pressupostos), ni que acceptem tot el que impliquen els comptes municipals per a l’any vigent (aprovem un projecte global, de ben segur, amb discrepàncies puntuals). Totalment lògic. Som dos partits que governem junts: dues visions, dues ideologies.

Els pressupostos, amb el toc afegit d’Esquerra, s’han d’aprovar per ordenar les accions polítiques d’enguany. No es pot deixar Premià paralitzat o a l’atzar d’uns pressupostos prorrogats, no planificats. Per això, sent responsables i assumint els pros i contres, els aprovem.