Premià de Mar

Què ha de fer Esquerra al poble?

La nostra formació es situa ideològicament en una cruïlla entre el republicanisme, el progressisme i l’independentisme. El republicanisme es representa en valors d’esforç, de treball, d’honestedat, de voler oportunitats per a tothom sense tenir en compte els seus orígens i el seu estatuts; basem la nostra confiança en la feina feta, en les mèrits, i no en l’herència social o personal de cadascú.

El progressisme o valors d’un partit d’esquerra es centre en l’ajuda als sectors socials que més ho necessiten, en buscar la justícia social, la igualtat i la cohesió social, és a dir, que tots, amb les nostres diferències inevitables, ens sentim part d’un mateix poble.

L’independentisme és instrumental. És a dir, esperem amb ànsia el dia que ja no ens haguem de declarar defensors del dret a decidir. És ben senzill, som amants de la llibertat. L’independentisme acabarà quan Catalunya torni a ser lliure. Qui no vol ser lliure?

Tanmateix, aquests valors s’ha de reflectir i materialitzar en un projecte visible, clar i coherent per a l’espai municipal, en aquest cas, per a Premià de Mar. El projecte de ciutat, capital del Baix Maresme, amb foment de la cultura, de la participació, amb un increment considerable de les ajudes socials, amb programes de cohesió i integració social, amb un foment de l’orgull de ser premianencs i premianenques és la base i la raó de ser de l’actuació d’Esquerra al poble. Un projecte que il.lusioni.

Un projecte, com el nostre, ha de tenir accions, propostes d’actuacions, però també una ideologia que ens marca l’estratègia. Hem de tenir una direcció. Gestionar per gestionar no existeix ja que darrera de qualsevol decisió del dia a dia hi ha una visió de la societat i una visió, sobretot, de com vols que sigui aquesta societat. Per això, marquem una fita a mig i llarg termini, superant la legislatura amb el propòsit de dotar als premianencs i premianenques d’un objectiu de futur, un objectiu que no cerca un rèdit electoralista.

Els eixos del que ha de fer Esquerra al poble són clars: projecte i representació. Hem de mirar més enllà de quatre anys, donar respostes pel futur de Premià, i hem de representar les alternatives, els punts de vista sobre diferents tipus de resposta. Tenim voluntat de fer-ho.

Per tant, Esquerra, principalment ha de sumar. Ha de buscar un ample recolzament i participació. Ha d’encoratjar, ha d’esperonar. Ha de plantejar un projecte i enriquir-lo amb aportacions de tothom. Esquerra ha d’il.lusionar. És necessari, però, que Premià participi i es motivi. Premià, il.lusiona’t!