Premià de Mar

Totes les opinions

Què ha de fer Esquerra al poble?

La nostra formació es situa ideològicament en una cruïlla entre el republicanisme, el progressisme i l’independentisme. El republicanisme es representa en valors d’esforç, de treball, d’honestedat, de voler oportunitats per a tothom sense tenir en compte els seus orígens i el seu estatuts; basem la nostra confiança en la feina feta, en les mèrits, i no en l’herència social o personal de cadascú.

Un bon govern no s'ha d'imaginar, s'ha de fer.

Crec que una de les errades de les darreres campanyes de comunicació és que s'apel·la constantment a la fe dels ciutadans. Pensa com seria..., I si..., Imagina... La confiança de la gent té uns límits. El bon govern, la qualitat i capacitat dels polítics, s'ha de mostrar i no cridar a una possibilitat onírica col·lectiva. Esquerra ho ha fet. Hem repetit constantment que hem fallat en la comunicació.

Som responsables i, volent més, avancem.

Gràcies al Grup Municipal d’Esquerra, tenim més diners per a Serveis Socials. Esquerra ha negociat els pressupostos municipals per al 2011 amb la intenció de marcar una tendència d’esquerres. I què és ser d’esquerres? Pregunta complexa i que avui en dia s’ha de redefinir. Hi ha una essència, però, que és indiscutible: qui és d’esquerres vol justícia social, vol un repartiment just de la riquesa, vol igualtat d’oportunitats per a tothom.

Apostem per l’ensenyament públic.

Esquerra aposta, indiscutiblement, per un ensenyament públic, d’accés universal, gratuït, i, sobretot, de qualitat. Ja va quedar clar amb el Pacte Nacional per l’Educació, signat quan Anna Simó era consellera, que Esquerra valora l’educació no tan sols com un factor importantíssim de sociabilització, és a dir, d’integració en la societat, sinó com un element indiscutible de cohesió i creació de consciència nacional.

Tothom a votar el 13 de desembre.

Premià també consultarà els seus ciutadans sobre què en pensen de la independència. A través d’una associació creada des de la societat civil local i totalment desvinculada dels partits polítics, els premianencs i premianenques també podrem expressarnos el proper diumenge 13 de desembre sobre el futur que volem per a Catalunya. Qui podrà votar? Qualsevol persona major de 16 anys i que acrediti que està empadronada a Premià de Mar .

Esquerra fa que el pressupost aposti per les polítiques socials.

El pressupost és la màxima eina de què disposa l’Ajuntament per aplicar unes o unes altres polítiques. Tota acció és política i, per tant, la gestió de qualsevol afer o transacció econòmica també ho és. Gestionar un pressupost és fer política i és aplicar unes directrius ideològiques. Comprovin-ho vostès mateixos la següent situació hipotètica, fictícia:  Falten diners. No es poden aconseguir més diners.