Puigcerdà

ERC Puigcerdà i el Jovent Republicà reclamen la retransmissió dels plens municipals per garantir la transparència del municipi !!!

- Les formacions republicanes exigeixen utilitzar les noves tecnologies de la informació i la comunicació per retransmetre els plenaris municipals.

- Esquerra Republicana a Puigcerdà i el Jovent Republicà a la Cerdanya reafirmen així el seu compromís ferm i sòlid amb la participació ciutadana, la transparència i el bon govern. Davant l’escenari polític actual, degut a la pandèmia de la Covid-19, cada cop són més els ciutadans que reclamen més participació, més transparència i més accessibilitat en tot allò que fa referència a la presa de decisions dels seus representants públics.

Les nostres institucions, sempre sent una eina amb la finalitat de servei públic, han de facilitar l’accés al debat polític i provocar de manera activa un funcionament transparent, obert i accessible per a tothom.  No podem obviar tampoc, que hi ha una part de la població que sent desafecció vers la política i que, per tant, ha de ser l’Ajuntament, en la seva totalitat, qui s’ha d’esforçar al màxim per tal d’apropar el debat, la reflexió i la presa de decisions als nostres conciutadans i conciutadanes.

Sens dubte el Ple Municipal és l’òrgan de govern municipal on participen tots els regidors i regidores del consistori, sent aquest l’espai plural de debat de la nostra política local i on s’hi exposa tant la visió dels grups polítics municipals que són al govern com la dels que són a l’oposició.

Sovint la ciutadania no pot assistir presencialment a les sessions del ple i, per tant, no poden tenir un accés directe a la informació que se’n genera. No obstant, amb l’aparició de les noves tecnologies de la informació i la comunicació - les TIC – es permetria que des de l’Ajuntament es poguessin establir noves dinàmiques de funcionament per millorar la informació al ciutadà, la transparència institucional i l’acostament entre política i ciutadania.

D’acord amb la legislació vigent i la jurisprudència establerta, els Plens són actes públics que poden ser gravats, tant des de la pròpia corporació com des del públic, i on aquestes gravacions poden ser difoses, fins i tot en directe, en tant que no vulneren la protecció de dades.
Per tots aquests motius a la propera sessió plenària proposarem, en primer lloc, que l’Ajuntament assumeixi l’enregistrament audiovisual de totes les sessions dels Plens d’aquest municipi, juntament amb les ordres del dia corresponents, tant ordinàries com extraordinàries, per tal que els ciutadans puguin fer-ne el seguiment a distància, tant en directe com en diferit, a través d’Internet.

En segon lloc, que l’Ajuntament habiliti el canal de comunicació via Internet que consideri més oportú i que s’adapti a les necessitats tècniques que requereixi l’enregistrament, per tal de retransmetre en directe la seva gravació i que també permeti el posterior accés lliure a l’enregistrament.

En tercer lloc, instarem a l’Alcalde, el Sr. Piñeira, que autoritzi la gravació i retransmissió, tant en directe com en diferit, dels plens ordinaris i extraordinaris del nostre Ajuntament.

En quart lloc, com a complement al servei, facilitar als ciutadans que no tenen connexió a Internet el servei de manera gratuïta perquè hi puguin accedir i que s’implementi aquesta mesura en la major brevetat possible i es notifiqui als canals de comunicació habituals de l’Ajuntament.

Finalment, acabem aquest comunicat reafirmant el nostre compromís ferm i sòlid amb la transparència. Com es recull en el Codi ètic dels nostres partits, creiem fermament que l’ètica i la política han de constituir un binomi estret i permanent, i així ho hem demostrat al llarg dels més de 80 anys d'història de la nostra formació. No deixarem de treballar per un municipi més just i lliure on la transparència, la participació ciutadana i el bon govern sigui la nostra bandera.