Reus

Totes les notícies

Promovem les conductes saludables en l'àmbit de l'oci nocturn i els esdeveniments festius

La Regidoria de Salut i la Regidoria de Cultura, en col·laboració amb diferents entitats i col·lectius, han previst diferents mesures i accions orientades a la reducció de danys i riscos per a la salut i a garantir la seguretat del públic que gaudeixi dels concerts i les activitats que s’organitzen a les Barraques de Reus del 20 al 23 de juny, en el marc de la Festa Major de Sant Pere. En aquesta edició de Barraques es preveu un control més intens de l’accés de les persones menors d’edat, de manera que hauran d’anar acompanyades d’una persona adulta o bé presentar una autorització escrita dels seus tutors per poder accedir al recinte. A més, es lliurarà una polsera que identificarà les persones menors i que tindrà un color diferent de les persones majors d’edat (cosa que identificarà les persones pel que fa al servei d’alcohol). Com a novetat d’aquesta edició de Barraques, la Regidoria de Salut col·labora amb Aigües de Reus i el Gremi de Forners per posar aigua i coques de sucre a l’abast del públic durant les celebracions populars en aquest espai festiu de la ciutat. “Dona’t aigua. Hidrata el teu cos per mantenir la festa” En aquest sentit, per afavorir una bona hidratació en un context d’altes temperatures, les persones que ho vulguin podran abastir-se d’aigua de manera gratuïta a quatre punts d’aigua potable que disposarà l’empresa Aigües de Reus. A més, i també d’acord amb Aigües de Reus, les diferents parades de les entitats vendran aigua envasada a un preu reduït de 50 cèntims l’ampolla. L’empresa d’aigües municipal participa amb aquestes accions a la festa major en el marc de la campanya “Dona’t aigua. Hidrata el teu cos per mantenir la festa”. Gremi de Forners Com a complement de les accions per afavorir la hidratació del públic també s’ha establert un acord amb el Gremi de Forners de Reus i Comarca perquè a partir d’una determinada hora de la nit es distribueixin coques de sucre de manera gratuïta entre el públic.

Visita de la consellera de Salut Alba Vergés

L'Alba Vergés ha vingut a Reus quan tot just fa 12 dies del seu nomenament com a Consellera de Salut. Diverses han estat les activitats que ha fet a la nostra ciutat. Un tomb amb els avis i àvies per la Llibertat, la visita institucional a l'Ajuntament i signatura al llibre d'honor, una reunió en l'àmbit de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus i un acte amb motiu del Dia Mundial del Donant de Sang al Centre de Fires i Convencions.

Quadre sobre refugiats al Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Reus

Fa uns dies que un nen ens mira des de la paret del grup municipal a Reus. Una obra (en préstec) d'Albert Sedano Sierra que no deixa indiferent i que malauradament sembla més d'actualitat que mai. Un agraïment a l'autor tan enorme com la responsabilitat que ens transmet la seva obra. Més informació: http://www.albertsedano.com

Campanya de prevenció de la violència sexista coincidint amb la Festa Major de Sant Pere

La Montserrat Flores, com a Regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, a través dels seus departaments de Joventut i de Polítiques per la Igualtat, conjuntament amb altres entitats i col·lectius de la ciutat, a presentat la campanya informativa i de prevenció de les agressions sexuals en els esdeveniments d’oci nocturn amb gran afluència de públic. El protocol inclou accions de sensibilització i informació en els principals esdeveniments festius d’oci de l’any: Festa Major de Sant Pere, festes de Misericòrdia i Carnaval, i també convida a totes les entitats i col.lectius o empreses que organitzin festes a tenir-lo en compte i aplicar-lo. Aquesta acció prèvia a les situacions de risc és un dels punts importants de la campanya que ha remarcat la regidora acompanyada pel president de la Coordinadora de Barraques, Toni Bergadà.  S’ha editat una mini guia informativa on es resumeixen les indicacions del protocol i es dona informació i recursos per evitar o denunciar conductes irrespectuoses. Entre els diferents concerts de Barraques s’emetran falques informatives i de sensibilització remarcant que en aquest espai no es toleren les agressions masclistes. A més, a l’escenari de Barraques es farà lectura d’un manifest conjunt entre la Coordinadora de Barraques i l’Ajuntament de Reus en contra de les actituds sexistes. Punt Violeta Els dies que funcionin les Barraques (del 20 al 23 de juny) estarà actiu un Punt Violeta específic d’informació i sensibilització amb professionals que estarà instal·lat de manera estable a l’espai de Barraques i que serà itinerant el dia de les revetlles de Sant Pere. Els horaris del Punt Violeta durant les festes populars (incloent-hi Misericòrdia) seran els següents: Festa Major de Sant Pere Dimecres, 20 de juny, de 23:00 a 03:00 h Dijous, 21 de juny, de 00:00 a 04:00 h Divendres, 22 de juny, de 00:00 a 04:00 h Dissabte, 23 de juny, de 01:00 a 05:00 h  Dies 25, 26 i 27 de juny, 4 hores / dia Dia 28 de juny, de 23:00 a 03:00 h Festes de Misericòrdia Divendres 21 de setembre, de 22:00 a 02:00 h Dilluns 24 de setembre, de 22:00 a 03:00 h Els missatges que es difonen tenen a veure amb la necessitat de garantir el consentiment mutu en les relacions sexuals i el fet de no mantenir conductes masclistes que vulnerin les opinions o els desitjos de les dones o persones del col·lectiu LGTBI.

MOCIÓ EN DEFENSA DE L'ESCOLA CATALANA I DEL MODEL D'IMMERSIÓ LINGÜÍSTICA

(Aquest és el text íntegre de la moció presentada al Ple de Reus del dia 5 de març) Massa vegades des del món local hem hagut de sortir a denunciar les continues agressions del Govern Espanyol al model català d’escola. Des del món local reconeixem que el model d’escola catalana i el model d’immersió lingüística és un model d’èxit. Ha estat producte d’una voluntat política, del treball de molts professionals de l’ensenyament, del compromís de les famílies i dels ajuntaments. Aquest model fa que el català sigui la llengua vehicular i comuna d’aprenentatge dins dels centres educatius del nostre país i, una eina de cohesió social i cultural.  El model educatiu català té per finalitat la formació integral de la persona i la seva capacitació per a conviure democràticament en la pluralitat, des d’enfocaments pedagògics que possibiliten la construcció crítica del coneixement i l’autonomia de pensament i d’aprenentatge de tots i cadascun dels infants, independentment d’origen, llengua o condicions individuals. El país es va dotar d’una llei amb un ampli suport, la Llei d’Educació de Catalunya (LEC), com a la legislació pròpia del país en matèria d’educació, que garanteix un model educatiu que dóna bons resultats acadèmics, en assolir els alumnes els nivells adequats de coneixement d’ambdues llengües al finalitzar l’ensenyament obligatori, tal com acrediten els resultats de les proves d’avaluació efectuades. Durant aquests més de 30 anys, el model d’immersió lingüística ha contribuït de manera decisiva a millorar l’ús social de la llengua catalana, garantint i promovent la igualtat d’oportunitats en una societat cohesionada. No és la primera vegada que s’ataca la solidesa del sistema educatiu català, la LOMCE fou un exemple més d’invasió de competències i d’utilització política d’un model educatiu català d’èxit. El Tribunal Constitucional ha anul·lat, recentment, el finançament de l’escolarització en castellà a càrrec de fons públics a Catalunya en centres privats per envair competències autonòmiques.

La direcció de l'aeroport i el Ministeri de Foment haurien de donar explicacions per no apostar per l'aeroport de Reus

Esquerra Republicana de Catalunya a Reus, davant la decisió del Ministeri de Foment d'establir a Girona la 'quarta pista' de l'aeroport del Prat en detriment de Reus, manifesta que aquesta és la darrera notícia del menysteniment que fa temps que patim al Camp de Tarragona per part de Madrid. Fet que posa en evidència la nul·la capacitat d'influència i cura de la direcció del nostre aeroport per posicionar aquesta infraestructura al nivell que li correspon, en funció de pes demogràfic i econòmic de la regió a la que dóna servei. Som coneixedors d'una bona quantitat d'exemples que confirmen els efectes desastrosos de no defensar suficientment l'aeroport de Reus i que es tradueixen en un desinterès per part d'AENA i el Ministeri: la inexistent terminal de mercaderies, la negativa a l'increment d'horari de la terminal, les mancances del sistema de transport d'òrgans i el conjunt de deficiències que han estat denunciades repetidament pel comitè d'empresa de l'aeroport. Convertir l'aeroport de Reus en la quarta pista de l'aeroport del Prat soluciona dos grans problemes que pateix el territori en matèria de transport i mobilitat. Per un costat, reforça el potencial del nostre aeroport i el posiciona com una infraestructura en benefici del teixit econòmic de tota la regió sud del Principat. I, per l'altre, amb la construcció de l'estació intermodal al sud de l'aeroport es salda un deute històric que van contreure governs anterior, resultat de la mala planificació en la ubicació de l'estació de l'AVE a Perafort. L'emplaçament de l'estació intermodal que ha de servir per connectar el transport aeri amb el transport ferroviari, situada en un punt equidistant pel gruix de població de Camp de Tarragona, beneficia la infraestructura que donaria servei no només als viatgers del transport aeri, sinó també al conjunt de població que avui no fa servir el transport ferroviari d'alta velocitat per desplaçaments de mitja distància perquè no li surt a compte.

Primera reunió del Consell Municipal de Salut

El dimarts 6 de febrer es va fer (al Centre Cívic Llevant) la sessió constitutiva del nou Consell Municipal de Salut de Reus presidit per la nostra companya i Regidora de Salut, Noemí Llauradó.   El Consell te com objectiu principal el promoure, estimular i canalitzar la participació de la ciutadania i de les seves associacions en la gestió estratègica dels afers relatius a l’àmbit de la salut pública. Fer-ho, en paraules de la pròpia Noemí 'ampliarà els espais d’influència ciutadana i de corresponsabilitat' i portarà a una millora de l’acció de govern.   La nostra visió republicana a nivell municipal és que la Salut Pública tingui com a missió prevenir la malaltia, protegir, promoure i restaurar la salut i prolongar la vida de les persones més enllà de l'increment dels serveis assistencials. Hem de tenir amb compte que gairebé el 50 % de les raons per les quals emmalaltim o morim no depenen dels serveis sanitaris, sinó del conjunt de factors personals, socials i ambientals del lloc on vivim.   La Noemí va explicar que la primera missió del Consell és “treballar en el procés d'elaboració i execució del Pla Local de Salut, que ofereix l'oportunitat de desenvolupar a la ciutat una xarxa que treballi per millorar la salut de la població, tot seguint un procés de planificació sobre els determinants de la salut, l'impuls a l'estratègia de salut a totes les polítiques i la participació de la ciutadania”.

Els pressupostos participatius de Reus arriben a la fase de votació

Destaquem que els primers pressupostos participatius de Reus, impulsats per la nostra companya i regidora Montserrat Flores, han aconseguit reunir 93 propostes d'inversió per la ciutat. Totes aquestes propostes suposen un esforç i un interès per part de la ciutadania de Reus a qui donem les gràcies per la seva implicació. D'aquesta primera fase de presentació n'hem de destacar no només el número, sinó la qualitat democràtica que representen (més enllà de la concreció material de cadascuna). A través de les seves aportacions, les persones no només demanen una millora física de la ciutat sinó que impulsen un debat i un diàleg molt important per evolucionar socialment. La democràcia deliberativa, entesa com aquella política feta des del coneixement, l'acord i la responsabilitat compartida és el motor del model de pressupostos participatius que hem fet servir per Reus. La bona participació també és transparent i vigila per assolir el seu objectiu. Aquesta és la feina que fa la Comissió de Seguiment, composta per diverses persones d'entitats de la ciutat o a títol particular, responsable d'escollir 43 de les propostes per aquesta segona fase de votació. Totes i cadascuna de les 93 propostes rebudes, amb la indicació de si han estat validades o motivadament rebutjades, es publicaran a la plataforma Reus Participa per fer-ne el seguiment. Això no vol dir, en cap cas, que les propostes que no han arribat a la segona fase siguin oblidades. Moltes d'elles s'han passat als departaments escaients de l'Ajuntament pel seu estudi i posterior execució. El coneixement i la votació de les propostes es pot fer a través de la plataforma en línia participa.reus.cat del 26 de febrer al 15 de març. Els Centres Cívics habilitaran ordinadors d'accés. Cada ciutadà podrà votar 2 'Grans projectes' i 4 'Petits projectes' i la participació és oberta a tota la ciutadania, de 16 anys o més, i que estigui empadronada a Reus. Per participar-hi, en primer lloc cal registrar-se a la plataforma de participació i una vegada inscrit, cada ciutadà o ciutadana pot votar la proposta.