Reus

Totes les notícies

Reus presenta un Pla per a la reactivació econòmica i social de la ciutat

Us compartim la nota de premsa de l'Ajuntament de Reus, també disponible a https://www.reus.cat/noticia/lajuntament-presenta-el-pla-de-reactivacio-economica-i-social-de-reus-dotat-en-45-milions L’alcalde de Reus, Carles Pellicer, i la vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó, acompanyats dels portaveus dels grups municipals del Govern de Reus i de l’oposició, i de representants dels agents socials i econòmics participants en la Cimera per a la Reactivació Econòmica i Social de Reus, han presentat aquest dilluns, 18 de maig en roda de premsa el full de ruta municipal per a la reactivació econòmica i social de Reus. El Pla de Reactivació Econòmica i Social de Reus està dotat amb 4.551.788 euros, amb el doble objectiu d’incidir i corregir la desacceleració econòmica per contribuir al manteniment del teixit productiu i econòmic a la ciutat; i de donar resposta a les creixents necessitats socials alimentàries i de pobresa energètica. El Pla de Reactivació Econòmica i Social de Reus s’estructura així en dos àmbits: el social i assistencial; i el de l’activitat econòmica. Pel que fa a l’àmbit social i assistencial, orientat a les famílies i a les persones, el pla persegueix els objectius següents: Garantir les necessitats i els serveis bàsics al conjunt de la ciutadania. Atendre, amb noves fórmules i eines renovades, els escenaris complexos que s’han posat sobre la taula des de la irrupció de la Covid19 a la societat actual. Mentre que pel que fa a l’àmbit de la reactivació del motor econòmic, el pla es fixa les línies de treball següents: Preservar la continuïtat de l’activitat de les pimes i autònoms. Conservar i crear llocs de treball de qualitat. Garantir els drets socials al conjunt de treballadores i treballadors. Promoure el suport a l’emprenedoria. Potenciar la transformació digital. Objectius sota el paraigües d’una activitat econòmica respectuosa amb els 17 Objectius de Desenvolupament Sostenible de l’Agenda 2030 de Nacions Unides.

La tarifació social de les escoles bressol municipals

La nova tarifació social de les escoles bressol municipals

Aquest dijous, la regidoria d'Educació, liderada per ERC Reus amb Daniel Recasens al capdavant, ha presentat la nova tarifació social de les escoles bressol municipals, una mesura que permet avançar cap a l'equitat i lluitar contra la segregació escolar.  Nota de premsa de l'Ajuntament de Reus L’Ajuntament de Reus portarà a aprovació del proper Ple Municipal els nous preus públics per a les escoles bressol municipals. Aquests nous preus s’establiran mitjançant una tarifació social com una mesura més en la recerca per a l’equitat educativa, i alhora un suport a les famílies. La decisió d’encetar aquest camí en la línia de la tarifació social precisament en l’àmbit de les EBM respon, en primer lloc, al seu marcat caràcter inclusiu i integrador en la línia de la lluita contra la segregació escolar des del seu mateix inici. En segon lloc, en termes econòmics, des de la perspectiva de la justícia social, ja que implica passar d’un sistema consistent en bonificar, subvencionar, unes determinades situacions fixades en uns requisits específics a un altre sistema que ajusta el preu atenent a la renda familiar i que, per tant, objectiva i proporciona el preu a la realitat de cada família.  El sistema que s’ha utilitzat és el següent: 1. S’han establert 9 trams de renda que donen lloc a quotes diferents. 1.1 Els llindars de renda s’han calculat en base a l’IRSC (Índex de Renda de Suficiència de Catalunya)  de l’any 2019. 1.2 Posteriorment s’aplica l’escala d’Oxford-OCDE ajustada. Calcula, en primer lloc, la mida equivalent de la llar (en què s’assigna un valor d’1 al primer membre de la llar, se suma 0,5 pel segon membre i 0,3 per cada membre addicional) i, en segon lloc, multiplicar la mida equivalent de la llar per l’IRSC. 2. Aquest càlcul permet confeccionar uns llindars de rendes segons el nombre de membres que conformin la unitat familiar. 3. Finalment, s’aplica un índex corrector segons la renda corresponent a la unitat familiar i es determina el preu de les tarifes socials proposades.

Sant Jordi des de Casa

ERC Reus us desitja una bona diada de #SantJordiDesDeCasa

Aquest Sant Jordi és diferent. Diferent perquè l'hem de viure des de casa, però ERC Reus volem seguir compartint la cultura i la literatura amb vosaltres i, per això, hem preparat uns vídeos per a totes i tots vosaltres parlant dels llibres que tenim a casa.  Us convidem a llegir-los, a compartir-los i a comprar-los a les vostres llibreries locals, però un cop acabi el confinament.  Tots els vídeos els trobareu a les nostres xarxes socials i en aquest link: https://www.facebook.com/pg/ercreus/videos/

Lectura del conte solidari "El Grúfal"

El grup municipal d'ERC Reus participem en la lectura del conte solidari a les Biblioteques Públiques de Reus que organitza l'Ajuntament. Enguany hem escollit el conte del Grúfal per parlar de l'amistat i la solidaritat, però malauradament no l'hem pogut llegir a la Biblioteca Pere Anguera.  Per tal que tots els nens i nenes puguin gaudir-lo, hem decidit gravar-lo en vídeo i penjar-lo a les xarxes. Us animeu a llegir "El Grúfal" amb nosaltres?

Som Feministes. Per què? Amb qui?

Amb motiu del Dia Internacional de les Dones, ERC Reus hem organitzat un acte sota el lema "Som Feministes" per reivindicar els drets de les dones i la igualtat efectiva entre homes i dones.  Per això, hem establert un espai de participació a la Plaça de les Basses de Reus on tothom ha escrit les seves reflexions i hem fet una lectura de textos i poemes feministes per a tots els assistents.

Dia Internacional de les Dones

Des de la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals que impulsem des d'Esquerra Reus, hem programat participativament més d'una trentena d'actes per commemorar el Dia Internacional de les Dones a Reus. Enguany, el programa té dos objectius: reivindicar i promoure una societat més justa, integradora, lliure i equitativa per les dones i els homes i fer reflexionar sobre quines accions queden pendents per avançar cap a aquest model.  Des del proper 26 de febrer i fins a finals de març, Reus engegarà un seguit d'activitats seguint el Pla Municipal de Polítiques de Gènere de 2019-2023. Podreu trobar des d'un punt d'informació de serveis per a les dones a la plaça de Prim (6 de març) o un taller de masculinitats igualitàries al Casal de les Dones (13 de març). També, des d'ERC Reus, el dia 8 de març organitzarem la trobada "Som Feministes", un espai per compartir reflexions i una posterior lectura de textos per escoltar-vos a totes i tots. Us adjuntem el programa per poder adherir-vos a qualsevol acte i també us convidem a venir als actes que més us interessin!

A què destina el pressupost ERC Reus?

Les actuals aportacions de l’Ajuntament de Reus al Grup Municipal d’ERC formen part de l’acord del Ple del 19 de juliol del 2019 i suposen la única via d’ingressos econòmics per a les funcions que tenim assignades. Durant l’any 2019, el grup municipal d’ERC a l’Ajuntament de Reus hem invertit un total de 3.679,29€ per tal d’assolir els objectius de visualització de les tasques i d’ubicació pública del nostre grup com a node de comunicació, participació i implicació en els afers públics locals. Gran part d’aquesta quantitat (2.416,87€) ha estat invertida en qüestions relacionades amb la representació i coordinació política de les persones que formen el grup municipal així com en diverses trobades amb persones de múltiples àmbits de la ciutat. Per a nosaltres també és important la visualització d’aquesta activitat política i representativa, i per tant hem invertit 647,10€ en despeses comunicatives de publicitat. La resta de despeses del grup han estat amb l’objectiu de millorar en les eines de treball i en aquest sentit hem iniciat un lloguer tecnològic d’un terminal informàtic especialitzat en temes d’edició audiovisual (81,62€), en material d’oficina divers (533,70€) i 6,08€ en despeses bancàries.

Constituïda la nova executiva local d’ERC Reus

La secció local encara el nou mandat amb l’objectiu de seguir sumant una àmplia majoria independentista, republicana i d’esquerres a Reus i a Catalunya Aquest dimarts, Esquerra Republicana ha renovat la seva executiva local, fusió d’experiència i noves incorporacions, amb l’objectiu de seguir sumant esforços a la ciutat i al territori per ampliar la base independentista. L’assamblea ha recolzat la candidatura encapçalada per Eva Ferran qui ha remarcat la voluntat d’elaborar un pla d’actuació general per tal d’enfortir la militància i el moviment republicà buscant complicitats amb altres entitats i actors de l’entorn. També ha explicat que és fonamental convertir-se en generadors d’opinió per seguir difonent la tasca del partit i del grup municipal i que el missatge republicà “sigui alt i clar”. La nova presidenta d’ERC Reus també ha fet referència als objectius en l’àmbit municipal. En aquest sentit, ha explicat que la coordinació amb els regidors i regidores de l’Ajuntament de Reus és fonamental per “defensar els electors i electores de Reus”. En aquest sentit, Ferran destaca el paper dels ajuntaments en les relacions amb la ciutadania i la necessitat de seguir donant resposta a les seves demandes. Per altra banda, ha afegit que la secció local seguirà gestionant per tal d’assolir els objectius marcats i a la vegada arribar a les properes municipals amb els recursos necessaris per a la campanya que “ens ha de portar a assolir l’alcaldia de Reus”. Ferran també ha remarcat la importància de tenir sempre presents als presos i exiliats polítics i de la societat civil. Concretament, s’ha fet ressò de les paraules de la secretària general d’Esquerra Republicana, Marta Rovira que posa èmfasi en “la llavor que es va plantar l’octubre de 2017 per esdevenir la república catalana”. En aquesta línia, ha afegit que “a Reus l’hem regat i la seguirem regant”. Finalment, la presidenta d’ERC Reus també ha volgut destacar la feina de l’expresidenta Ester Alberich per la seva trajectòria i evolució al llarg d’aquests últims anys.

Roda de premsa de l'aprovació del Conveni regulador del sistema sanitari de Reus

Aprovació del Conveni regulador del sistema de salut de Reus

Aquest desembre, s'ha aprovat al ple de l’Ajuntament de Reus i del consell executiu de la Generalitat de Catalunya el “Conveni regulador per a la racionalització de l’activitat assistencial del sistema públic de salut al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre”.   Aquesta doble aprovació és fruït d’una negociació que ha durat més de tres anys i que s’ha liderat des de la regidoria de Salut, primer sota el lideratge de l’actual vicealcaldessa Noemí Llauradó i, finalment, amb el regidor Òscar Subirats al capdavant. L’acord d’avui demostra capacitat de gestió i de resoldre una situació complexa. De fet, ens havíem compromès a tancar i acordar el conveni regulador abans del 31 de desembre i així ho hem fet.   Aquest conveni garanteix i manté uns serveis de salut de qualitat i proximitat a la ciutat de Reus. A més, afiança la presència de la recerca i el caràcter universitari de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus. Per tant, l’hospital seguirà sent un hospital de referència i Reus mantindrà el lideratge i la capitalitat en l’àmbit sanitari. Els beneficiats de tot plegat en són la ciutadania i els pacients.   Cal destacar també que el conveni garanteix el futur dels treballadors dels centres sanitaris, que seran subrogats a la nova entitat de dret públic amb els mateixos drets i condicions que tenen actualment. A més, és important destacar que el conveni és un pas endavant en la reordenació del mapa sanitari. En aquest sentit, avancem cap a un sistema sanitari en xarxa i amb visió de conjunt per a tot el Camp de Tarragona.