Reus

Totes les notícies

Militants d'ERC al casal de la secció local

ERC guanya les eleccions a Reus

Contra la sentència, victòria independentista a les urnes el 10N. Esquerra Republicana de Catalunya ha revalidat aquest diumenge la victòria que ja van aconseguir fa mig any a Reus amb 10.844 vots. Els republicans han ratificat els dos diputats aconseguits el 28A, amb gairebé el 26% dels vots. Aquest diumenge, ERC, un partit independentista, d'esquerres i republicana s'ha col·locat com a primera força a les eleccions al Congrés dels Diputats. Després de les eleccions del 28A, els republicans hem revalidat la victòria a la ciutat i es mostren satisfets amb els resultats aconseguits.  En aquesta línia, la portaveu d'ERC Reus i vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó ha assegurat que la constància, perseverança han estat claus per aconseguir la victòria. També ha recordat que "és important consolidar aquests resultats de cara a les eleccions municipals per agrair a tota aquesta ciutadania que ens ha fet confiança".  Per la seva banda, la presidenta d'ERC Reus, Ester Alberich, també ha agraït la col·laboració de tots els apoderats i apoderades durant el diumenge de les eleccions. Ha fet també una menció especial a la feina que s'està fent des de l'Ajuntament de Reus per part dels regidors d'ERC Reus i ha recordat que "això ha de ser un preludi per a les properes eleccions municipals". Finalment, només volem agrair la col·laboració, empenta i alegria de les 10.488 persones que han confiat en Esquerra Republicana de Catalunya per fer enfortir la democràcia i la llibertat aquest 10N. Recordem el nostre objectiu: amnistia, autodeterminació i llibertat!

Acte de campanya a les eleccions 10N

"Tornarem més forts" centra l'acte de campanya de les eleccions del 10N a Reus

Aquest dilluns, ERC Reus hem celebrat l'acte central de campanya a la Sala Santa Llúcia de Reus de cara a les eleccions del 10 de novembre. Uns comicis marcats per la sentència del Tribunal Suprem i, pels quals, hem engegat el nostre lema de campanya "Tornarem més forts" amb l'objectiu de demanar el vot a totes aquelles persones que, com nosaltres, veuen la sentència totalment injusta i reclamen amnistia, dret a l'autodeterminació i llibertat dels nostres presos i preses polítics.  L'acte ha comptat amb Noemí Llauradó, Jordi Salvador, Laura Castel, Josep Rufà i Alfred Bosch.  “L’independentisme és tan plural que no cap en una sola papereta” ha dit el número 1 al Congrés per Tarragona, Jordi Salvador. De fet, el candidat ha centrat el seu discurs durant el míting en aportar arguments “a la bona gent” del PSC, PSOE i Podem que “no estan convençuts” i que podrien donar el seu “vot prestat” en aquests comicis per apostar pel diàleg. “No pot ser que guanyin els carcellers de l’Oriol, de la Carme, de la Dolors, del Raül i de la resta de govern empresonat” ha dit la vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó, qui ha incidit que “és molt important repetir la victòria i amb més fortalesa” amb l’objectiu d’obligar “fer seure a la taula de negociació” el govern de Sánchez. “Els que per ells són delinqüents per nosaltres són la millor gent que tenim a Catalunya” ha declarat Salvador, qui ha arrencat l’aplaudiment de l’auditori en explicar la seva visita a Mas d’Enric per parlar amb Carme Forcadell i Laura Solé, la jove detinguda per les protestes davant la sentència del Tribunal Suprem. En referència a l’any 1977, el conseller d’Acció Exterior, Alfred Bosch, ha recordat que “si en aquell moment es va poder aplicar una amnistia a tota aquella gent” és necessari que també es faci aquest pas des del govern “quan es tracta de persones que no han fet mal a ningú, que estan acusats de posar les urnes”.

ERC Reus aprovem una moció de resposta a la sentència del TS demanant l'amnistia dels presos i el dret a l'autodeterminació

Aquest dimarts, ERC Reus vam aprovar una moció al ple extraordinari de Reus de resposta a la sentència del Tribunal Suprem per demanar l'amnistia dels presos i preses polítics i reclamant també el dret a l'autodeterminació. Mostrem el nostre rebuig a la sentència, reclamem l'amnistia dels preses i presos, ens adherim a totes les mobilitzacions democràtiques i no violentes i ens comprometem a seguir treballant per garantir els drets i llibertats fonamentals. Llibertat i República!

La regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals a la presentació del Reglament de Participació Ciutadana

S'inicia el desplegament del Reglament de Participació Ciutadana

L’aprovació definitiva del Reglament permetrà que les reusenques i reusencs tinguin les eines per intervenir en aspectes de la vida de la ciutat: convocar una consulta ciutadana o un procés participatiu, aprovar una norma, intervenir als plens, etc.  El Reglament de Participació Ciutadana que lidera la regidora Montserrat Flores des de la Regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, ha quedat aprovat definitivament pel Ple, després dels tràmits de la seva aprovació inicial el passat mes de febrer. Per tant, gràcies a l’acció del govern municipal, Reus ja compta amb una normativa que impulsarà la màxima qualitat democràtica. Entre d’altres, permetrà a la ciutadania: presentar a l’Ajuntament iniciatives per convocar una consulta ciutadana; aprovar una norma; intervenir als plens o a les comissions informatives i convocar un procés de participació.  A partir d’ara, la regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals -liderada per Montserrat Flores, regidora d’ERC Reus- inicia la fase de desplegament d’aquest projecte, que compta amb el suport de tots els partits polítics representants a l’Ajuntament. De fet, la seva aprovació ha comptat amb el vot favorable de tots els grups municipals.  La regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, Montserrat Flores, ha posat de relleu que l’objectiu final del Reglament de Participació Ciutadana és “que tothom conegui quines possibilitats té i com les pot utilitzar i que la ciutadania se senti representada en la presa de decisions del govern de la ciutat ”. En essència, el Reglament servirà perquè les reusenques i reusencs “tinguin les eines per intervenir directament o mitjançant les associacions i col·lectius en aspectes de la vida de la ciutat”.  Per a ERC Reus, la participació és un mecanisme quotidià per prendre part en els afers públics i en les decisions. La visió republicana passa per construir una democràcia amb institucions que escolten la ciutadania i que tenen en compte les seves aportacions.

La vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó a la presentació del PAM

Noemí Llauradó presenta el Pla d'Acció Municipal que es desplegarà durant el mandat (2019-2023)

L’Ajuntament de Reus està treballant en l’elaboració del Pla d’Acció Municipal que té com a finalitat establir les línies prioritàries, els objectius i les actuacions que el govern municipal desplegarà durant el present mandat (2019-2023). És, per tant, el full de ruta que orienta quin model de ciutat es vol per a Reus. El PAM ha d’incloure aquelles mesures més urgents, però també aquelles accions que han de formar part de l’estratègia a mitjà i llarg termini en tots els àmbits municipals. D’aquesta manera, es referma el compromís amb la ciutadania i el bon govern per avançar cap a un Reus millor. La voluntat és planificar l’obra de govern que es vol impulsar des de l’Ajuntament durant aquest mandat. Això permetrà dibuixar amb claredat els objectius que es volen aconseguir i els passos o accions que s’han de fer per aconseguir-los. El PAM s’impulsa i elabora des de la Vicealcaldia perquè és una de les funcions que té assignades. En concret, es tracta de la direcció i gestió dels assumptes relatius a la coordinació de l’acció del Govern municipal per assolir els objectius definits en els plans o programes que aquest defineixi. A més, l’elaboració es fa amb el suport de totes les regidories de Govern. Serà, doncs, el resultat del treball de tot l’equip de Govern. Fases d’elaboració El PAM inclou dues fases d’elaboració Fase 1 Des de Vicealcaldia s’ha emplaçat a totes i cadascuna de les regidories a fer les seves aportacions al PAM. En concret, les regidories han de definir els grans objectius estratègics que tenen per a aquest mandat i, a continuació, determinar les accions que realitzaran per tal d’aconseguir aquests objectius. En concret, els objectius i les accions recollits al PAM seran: aquells que siguin nous o que signifiquin un element de millora respecte al que s’està desenvolupant en l’actualitat aquells que -tot i que ja s’estiguin impulsant/executant- es consideren bàsics per a poder assolir un objectiu estratègic ja establert.

Promovem les conductes saludables en l'àmbit de l'oci nocturn i els esdeveniments festius

La Regidoria de Salut i la Regidoria de Cultura, en col·laboració amb diferents entitats i col·lectius, han previst diferents mesures i accions orientades a la reducció de danys i riscos per a la salut i a garantir la seguretat del públic que gaudeixi dels concerts i les activitats que s’organitzen a les Barraques de Reus del 20 al 23 de juny, en el marc de la Festa Major de Sant Pere. En aquesta edició de Barraques es preveu un control més intens de l’accés de les persones menors d’edat, de manera que hauran d’anar acompanyades d’una persona adulta o bé presentar una autorització escrita dels seus tutors per poder accedir al recinte. A més, es lliurarà una polsera que identificarà les persones menors i que tindrà un color diferent de les persones majors d’edat (cosa que identificarà les persones pel que fa al servei d’alcohol). Com a novetat d’aquesta edició de Barraques, la Regidoria de Salut col·labora amb Aigües de Reus i el Gremi de Forners per posar aigua i coques de sucre a l’abast del públic durant les celebracions populars en aquest espai festiu de la ciutat. “Dona’t aigua. Hidrata el teu cos per mantenir la festa” En aquest sentit, per afavorir una bona hidratació en un context d’altes temperatures, les persones que ho vulguin podran abastir-se d’aigua de manera gratuïta a quatre punts d’aigua potable que disposarà l’empresa Aigües de Reus. A més, i també d’acord amb Aigües de Reus, les diferents parades de les entitats vendran aigua envasada a un preu reduït de 50 cèntims l’ampolla. L’empresa d’aigües municipal participa amb aquestes accions a la festa major en el marc de la campanya “Dona’t aigua. Hidrata el teu cos per mantenir la festa”. Gremi de Forners Com a complement de les accions per afavorir la hidratació del públic també s’ha establert un acord amb el Gremi de Forners de Reus i Comarca perquè a partir d’una determinada hora de la nit es distribueixin coques de sucre de manera gratuïta entre el públic.

Visita de la consellera de Salut Alba Vergés

L'Alba Vergés ha vingut a Reus quan tot just fa 12 dies del seu nomenament com a Consellera de Salut. Diverses han estat les activitats que ha fet a la nostra ciutat. Un tomb amb els avis i àvies per la Llibertat, la visita institucional a l'Ajuntament i signatura al llibre d'honor, una reunió en l'àmbit de l'Hospital Universitari Sant Joan de Reus i un acte amb motiu del Dia Mundial del Donant de Sang al Centre de Fires i Convencions.

Quadre sobre refugiats al Grup Municipal d'ERC a l'Ajuntament de Reus

Fa uns dies que un nen ens mira des de la paret del grup municipal a Reus. Una obra (en préstec) d'Albert Sedano Sierra que no deixa indiferent i que malauradament sembla més d'actualitat que mai. Un agraïment a l'autor tan enorme com la responsabilitat que ens transmet la seva obra. Més informació: http://www.albertsedano.com

Campanya de prevenció de la violència sexista coincidint amb la Festa Major de Sant Pere

La Montserrat Flores, com a Regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, a través dels seus departaments de Joventut i de Polítiques per la Igualtat, conjuntament amb altres entitats i col·lectius de la ciutat, a presentat la campanya informativa i de prevenció de les agressions sexuals en els esdeveniments d’oci nocturn amb gran afluència de públic. El protocol inclou accions de sensibilització i informació en els principals esdeveniments festius d’oci de l’any: Festa Major de Sant Pere, festes de Misericòrdia i Carnaval, i també convida a totes les entitats i col.lectius o empreses que organitzin festes a tenir-lo en compte i aplicar-lo. Aquesta acció prèvia a les situacions de risc és un dels punts importants de la campanya que ha remarcat la regidora acompanyada pel president de la Coordinadora de Barraques, Toni Bergadà.  S’ha editat una mini guia informativa on es resumeixen les indicacions del protocol i es dona informació i recursos per evitar o denunciar conductes irrespectuoses. Entre els diferents concerts de Barraques s’emetran falques informatives i de sensibilització remarcant que en aquest espai no es toleren les agressions masclistes. A més, a l’escenari de Barraques es farà lectura d’un manifest conjunt entre la Coordinadora de Barraques i l’Ajuntament de Reus en contra de les actituds sexistes. Punt Violeta Els dies que funcionin les Barraques (del 20 al 23 de juny) estarà actiu un Punt Violeta específic d’informació i sensibilització amb professionals que estarà instal·lat de manera estable a l’espai de Barraques i que serà itinerant el dia de les revetlles de Sant Pere. Els horaris del Punt Violeta durant les festes populars (incloent-hi Misericòrdia) seran els següents: Festa Major de Sant Pere Dimecres, 20 de juny, de 23:00 a 03:00 h Dijous, 21 de juny, de 00:00 a 04:00 h Divendres, 22 de juny, de 00:00 a 04:00 h Dissabte, 23 de juny, de 01:00 a 05:00 h  Dies 25, 26 i 27 de juny, 4 hores / dia Dia 28 de juny, de 23:00 a 03:00 h Festes de Misericòrdia Divendres 21 de setembre, de 22:00 a 02:00 h Dilluns 24 de setembre, de 22:00 a 03:00 h Els missatges que es difonen tenen a veure amb la necessitat de garantir el consentiment mutu en les relacions sexuals i el fet de no mantenir conductes masclistes que vulnerin les opinions o els desitjos de les dones o persones del col·lectiu LGTBI.