Reus

Totes les notícies

Benvinguda als infants saharauís del projecte Vacances en pau

La regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència (amb la nostra companya Montserrat Flores com a màxima responsable), ha organitzat aquest divendres passat un acte de benvinguda als nens i nenes sahrauís (i a les famílies d'acollida de Reus) que aquest estiu participen del projecte Vacances en Pau. Són un total de sis infants, provinents dels campaments de refugiats sahrauís de Tindouf els que passaran dos mesos en famíles d’acollida de Reus. L’Ajuntament de Reus col·labora amb el projecte Vacances en Pau, que coordina l'Associació Hammada i la Delegació del Front Polisario a Catalunya. El projecte vol fomentar i impulsar l'apropament entre el poble sahrauí i el nostre país, així com donar suport polític al procés d'autodeterminació del poble sahrauí. El 31 d'agost a partir de les 17.30h al Centre Cívic Ponent tindrà lloc la festa de comiat dels infants sahrauís del Camp de Tarragona. L'acte consistirà amb un berenar, l'actuació de la Colla gegantera amb gegants petits, una actuació de màgia i una festa de l'escuma.

30 anys del Centre Cívic Mestral , el primer de la xarxa municipal

La regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, junt amb els usuaris del Centre Cívic Mestral i els veïns del barri Gaudí, ha celebrat aquest dilluns, 10 de juliol el 30è aniversari de l’equipament, el primer de la xarxa municipal de centres cívics. La festa ha volgut reivindicar la trajectòria del Centre Cívic Mestral i els llaços de continuïtat amb el nou edifici, que va fer s’obrís a la ciutat i es donés a conèixer; i alhora, posar en valor la qualitat d’aquesta xarxa d’espais municipals en quan a infraestructures, serveis i proximitat. El parlament institucional ha anat a càrrec de la regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, Montserrat Flores, davant d'una àmplia representació dels grups municipals, i de nombrós públic. A la festa hi han participat l'Escola de Dansa del Centre de Lectura, la Banda Simfònica de Reus, Reussamba amb la col.laboració de l'associació de veïns i de tot l'equip de la regidoria.  El Centre Cívic Mestral va ser el primer centre cívic de la xarxa municipal, estrenat el 1987 als blocs Bofill del Barri Gaudí. El juliol del 2010 l’equipament es va ampliar amb la remodelació d’un edifici annex. Això va permetre ubicar l’entrada principal a l’avinguda de Barcelona per fer-lo més accessible. El 10 de juliol del 2012 s’hi van celebrar els 25 anys de la creació del la xarxa de centres cívics de Reus. El centre cívic dóna serveis a unes 18.000 persones aproximadament censades al districte III. Amb una superfície total de 1500 m2 entre ambdós edificis de 3 plantes cadascun s’hi poden trobar: espais d’informació, despatxos d’atenció als ciutadans, despatxos per a les entitats, sala de lectura, auditori amb capacitat per a 80 persones, sala de reunions, sala d'exposicions, z ona d’ordinadors d’accés lliure, zona wi-fi, sala d’ordinadors, aules de formació, aula taller, aula d’exercicis corporals, sala polivalent, casal municipal de jubilats. La Xarxa de Centres Cívics de Reus, amb sis equipaments i amb una trajectòria de 30 anys, és avui un referent per molts ciutadans que participen diàriament ja sigui com a membres d’entitats, usuaris dels diferents serveis que s’ofereixen, assistents als cursos i tallers o com a punt de referència de la ciutat.

Reus obté un 96,3 sobre 100 a l'Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA 2017)

L'Ajuntament de Reus ha obtingut un 96,3 a l'avaluació de l'Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA 2017). Amb aquesta nota, el consistori reusenc escala posicions al rànquing dels ajuntaments més transparents de l'Estat espanyol i es situa en setena posició a tot l'estat (superant amb escreix la mitjana global del 89,7). L’ITA és una eina per mesurar el grau de transparència davant de la ciutadania i la societats dels ajuntaments espanyols, que ja arriba a la sisena edició. Transparència Internacional avalua els 110 ajuntaments més grans de l’estat, a través d’un conjunt de 80 indicadors, que posen el focus en la informació que s'ofereix a la ciutadania sobre la corporació, l'econòmica i financera, sobre la contractació de serveis, i els canals de participació i el dret d'accés a la informació, entre altres. La nostra Regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, Montserrat Flores, destaca que 'estem molt satisfets amb el resultat de l'avaluació, que ens situa per damunt de la mitjana estatal i des de la consciència que sempre hem de continuar millorant en tot allò que encara ens falta. És un resultat positiu que se suma a les bones notes obtingudes en les darreres auditories tant de l'ITA com d'Inforparticipa. I això no és ni casual ni passatger. Podem dir que estem en una dinàmica de millora constant, que hi estem abocant esforços i que avaluació rere avaluació ens estan ratificant els bons resultats. Estem immersos en un canvi de cultura, de processos i de maneres de treballar'. L’Ajuntament de Reus ha avançat 6,3 punts en relació a la darrera avaluació realitzada al 2014, quan va obtenir una puntuació de 90. Aquest mateix any l’Ajuntament de Reus ha estat reconegut amb el Segell Infoparticip@, a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local a Catalunya, amb una nota del 98%. Aquest és un premi que atorga l’equip del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona.

L'estiu als centres cívics de Reus

Avui, la Montserrat Flores Juanpere, com a regidora responsable dels centre cívics de Reus ha explicat en roda de premsa la programació d'activitats per aquests mesos d'estiu. L'oferta d'activitats és molt diversa i us recomanem que us informeu al web o visitant el centre cívic més proper Amb els horaris d'estiu, els centres cívics posen a l'abast de la ciutadania i les entitats, serveis municipals sense interrupció. S'hi podran trobar els serveis que ja funcionen tot l'any de manera permanent com els espais wifi, zona d'estudi i el punt d'intercanvi de llibres. A més, s'ofereix la possibilitat a les entitats i associacions perquè hi puguin organitzar activitats a l'estiu. L'obertura dels espais es completa amb una programació dirigida a fomentar les relacions veïnals. És el segon any que l'Ajuntament ofereix activitats d'estiu als centres cívics després de l'èxit de la primera edició, quan unes 450 persones van participar de les activitats. La programació inclou tertúlies d'idiomes, projeccions de documentals de viatges, i sortides per conèixer el patrimoni cultural de la ciutat... +info: centrescivics.reus.cat

El pregó i la primera tronada donen inici als actes centrals de la Festa Major de Sant Pere 2017

La lectura del pregó i l’encesa de la primera tronada, a càrrec de la comunicadora Montse Llussà, han donat inici, aquest dissabte, 24 de juny, als actes centrals de la Festa Major de Sant Pere 2017. Llussà, vinculada professionalment al món de la ràdio, ha donat al pregó un format de programa radiofònic per fer un repàs a la història de la ràdio a la ciutat, enllaçant-lo amb vivènces personals de Reus i de la Festa Major. Després de la lectura del pregó, esva anunciar la distinció del Tro de Festa 2017, que enguany ha recaigut en Pere Bonet Anguera, per la seva dedicació incondicional en benefici de l’activitat cultural, musical i festiva en un dels indrets més especials de la ciutat, La Palma, així com per la seva voluntat de col•laborar en tots els actes, i la seva implicació en el bon desenvolupament de les festes de Reus.

El Ple de l’Ajuntament aprova els Pressupostos de 2017

El Ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 23 de juny de manera definitiva el pressupost consolidat de l’Ajuntament, els organismes autònoms i les empreses municipals per a l’exercici 2017. Les grans xifres del Pressupost de 2017 són les següents: Ajuntament: 110.700.642,12 (+2,88%) Societats municipals: 214.160.827,79 (-0,60%) Organismes autònoms: 7.320.351,16 (+1,17%) Pressupost consolidat: 323.074.148,70 (+1,19%) Els comptes inclouen un pressupost d’inversions —de 6,5 milions en el cas de l’Ajuntament i de 3,8 milions en el cas de les empreses municipals—, caracteritzat per l’atenció a les necessitats de la ciutadania i de la ciutat: Inversions per l’atenció a les persones: fons d’inversions de caràcter social, cofinançament de programes de pisos d’inclusió social, millor detecció casos de pobresa energètica, ajudes a l’escolarització i polítiques d’habitatge social. Inversions per la seguretat: millora de la mobilitat del trànsit amb nova senyalització, i millores en el servei de seguretat ciutadana. Inversions en formació: increment de l’aportació a l’IMFE, equipament informàtic i reforma de l’aulari. Inversió en cultura: projecció de la cultura de la ciutat i millores a les biblioteques i els teatres de la ciutat. Inversions per millorar la ciutat: Barri Immaculada i Sol i Vista, aparcament al Barri Gaudí, reforma de vials, reforma plaça de la Sang i carrers de l’entorn, pla de millora de la via pública (jardineria, asfaltat de carrers voreres, camins, jardineria, carrers, voreres, camins, eficiència energètica i mobiliari urbà).

Reus serà la seu del Dia Mundial del Donant de Sang el 2018

La nostra portaveu a l'ajuntament, Noemí Llauradó, com a regidora de Salut, ha recollit aquest dimecres, 14 de juny, a Vic el relleu de la capital d’Osona per celebrar l’any que ve a Reus l’acte central a Catalunya del Dia Mundial del Donant de Sang. Cada 14 de juny, des de 2005, les Associacions de Donants de Sang de Catalunya, de la mà de la Federació Catalana de Donants de Sang, i amb la col·laboració del Banc de Sang i Teixits, i del Departament de Salut de la Generalitat i aprofiten la celebració del dia mundial per convocar un acte central que serveixi per retre un homenatge als donants de sang, entitats, institucions i organitzacions que contribueixen a difondre la necessitat de donar sang. Vic ha acollit enguany aquest acte central de la commemoració a Catalunya del Dia Mundial del Donant de Sang, amb la presència del conseller de Cultura de la Generalitat, Santi Vila, i de més de 700 persones, representants de les diferents associacions de donants catalanes. Al final d'aquest acte es va fer l’anunci oficial que el 14 de juny de 2018, la capital a Catalunya del Dia Mundial del Donant de Sang serà Reus. L’Organització Mundial de la Salut celebra el 14 de juny el Dia Mundial del Donant de Sang per homenatjar la donació altruista. Aquest dia se celebra l'efemèride del patòleg i biòleg Karl Landsteiner, el qual, l'any 1901, va descobrir l'existència dels grups sanguinis A, B, AB i O, i va concloure que les persones del mateix grup o de tipus compatibles poden rebre transfusions de sang; les unes de les altres.

Creat el primer Consell Municipal de Salut de Reus

Dins les nostres responsabilitats en Salut, hem impulsat la creació del primer Consell municipal de Salut de Reus, i això és una molt bona noticia perquè suposa una eina per promoure, estimular i canalitzar la participació ciutadana (particular o a través d'associacions) en la gestió estratègica dels afers relatius a l’àmbit de la salut. Ampliem així l'espai d’influència de la ciutadania i de corresponsabilitat, i pensem que pot comportar una millora de l’acció de govern en l’àmbit de la Salut a la ciutat. La creació del Consell municipal de Salut és el primer punt del Pacte de Salut de Reus, signat el 15 de febrer de 2017, en el qual s’expressa que es proposà la creació del Consell Municipal de la Salut com a eina de participació oberta i democràtica i també com un punt de trobada de la ciutadania, entitats i professionals que tinguin relació amb la salut i la planificació dels serveis sanitaris a la ciutat. Recordem que el Pacte de Ciutat per la Salut va ser subscrit per sis partits polítics i una quarentena d'entitats i associacions de la ciutat. També hem de tenir en compte que la creació del Consell de Salut era un punt important del programa electoral que vam presentar a les eleccions municipals del 2015.