Reus

Totes les notícies

Noemí Llauradó, Candidata del Baix Camp d'ERC

Dimarts al vespre es va realitzar (a Montbrió) el Congrés Comarcal del Baix Camp d'Esquerra Republicana de Catalunya per tal de començar a organitzar la propera cita electoral del 21 de desembre. El gran nombre d'assistents manifestava la responsabilitat que la formació entoma els últims temps al nostre territori i la seriositat amb què es treballa per unes eleccions no volgudes, totalment il·legítimes però que representen l'oportunitat de reforçar el legítim govern de la República. El Congrés va començar recordant el nostre president, consellers i conselleres així com els presidents d'Òmnium i ANC; tots ells i elles presos polítics d'un govern profundament corrupte com el del Partit Popular. Noemí Llauradó va ser escollida per una àmplia majoria dels assistents com a primera candidata, i estarà acompanyada a la candidatura per Camí Mendoza (Alcaldessa de Cambrils), Angel Xifré (Alcalde d'Almoster i Director territorial dels Serveis d'Agricultura) i Irene Aragonès (Presidenta ERC-Baix Camp i regidora de Mont-roig del Camp). En el seu discurs, Noemí Llauradó, va exigir l'alliberament dels presos polítics, la recuperació de les institucions del nostre país per part dels seus legítims representants, i va encoratjar els presents per fer del Baix Camp (i Reus en especial) referència de la República Catalana. Un cop escollida va agrair el suport rebut pels companys i companyes militants del Baix Camp, i en concret va destacar la tasca de la Irene Aragonès com a Presidenta comarcal. En el torn obert de paraules, va ser Irene Aragonès (i tot seguit Ester Alberich com a presidenta d'ERC-Reus) va ser molt aplaudida en exposar que el Baix Camp ha de tornar a tenir una representant al Parlament a partir del 21 de desembre. Els assistents van voler acompanyar la candidatura en una imatge de suport conjunta que inicia la republicana a la nostra comarca.

I Jornada de Salut i Emocions

Des de la Regidoria de Salut s’ha decidit impulsar l’eix de la salut emocional. Tal i com recorda la regidora de Salut, Noemí Llauradó, aquesta tasca, que recull activitats que ja s’estan fent des de diferents departaments de l’Ajuntament on ja hi ha una aposta transformadora on es vincula el treball de les emocions i el benestar personal, permetrà valorar les necessitats reals del municipi, coordinar activitats i impulsar una nova visió de la salut des del paradigma de les emocions. Aquest eix correspon també a la visió de salut en totes les polítiques que el grup municipal ha impulsat durant tot el que portem de mandat. Així, amb l’objectiu de divulgar els principals aspectes de la salut emocional, la Regidoria de Salut organitza el dia 9 de novembre Ia jornada Salut i Emocions, que aplegarà persones expertes en aquest camp. La jornada combina una part teòrica al matí a l’Aula Magna de la Facultat de Medicina i Ciències de la Salut de Reus i una part pràctica durant la tarda amb tallers simultanis al Centre Cívic del Carme. La conferència inaugural anirà a càrrec de Rafel Bisquerra, doctor en Ciències de l’Educació, Psicologia i Pedagogia, catedràtic de Psicopedagogia a la Universitat de Barcelona i director del Màster en Educació Emocional i del Màster en Intel·ligència Emocional de la mateixa universitat. És també fundador de la FEM (Fundació per a l’Educació Emocional). La taula d’experiències innovadores se centrarà en diferents àmbits que afecten els adolescents, el sanitari i les organitzacions amb la presencia d’experiències innovadores en cadascun d’aquests camps. Entre els talleristes hi ha experts en diferents disciplines i que estan vinculats al territori: la pallassa Pepa Plana es farà càrrec del tallers de clown; el taller de dansa el dirigirà Amaia Dorronsorio; el taller de teatre el conduïrà l’actriu Maria Bravo i per al taller de fotografia es disposa de la col·laboració de l’Associació Tarraco Fotografia.

Un nou pàrquing per l'Hospital Sant Joan de Reus

L’Ajuntament de Reus destinarà 675.000 euros (iva inclòs) per convertir el solar situat davant de l’Hospital Universitari de Sant Joan en un aparcament de superfície. En aquest espai ara ja hi aparquen vehicles sense cap tipus de regulació, enllumenat ni senyalització, generant problemes de circulació i sensació d’inseguretat. Amb capacitat per a 375 places, l’aparcament serà de tarifa reduïda, amb un import de 50 cèntims d’euro per hora i de 2 euros si s’aparca tot el dia. Així, a partir de la 4ª hora, l’estacionament ja serà gratuït. L’horari de l’aparcament regulat serà de dilluns a dissabte, de 8 del matí a les 8 del vespre. El projecte també preveu la implantació d’una nova xarxa contraincendis i de l’enllumenat públic. Per acabar, s’hi plantaran arbres i s’hi farà la instal·lació de la corresponent xarxa de reg. La Presidenta de l'Hospital Sant Joan, Noemí Llauradó, ha remarcat que el nou aparcament dona resposta a les necessitats d'usuaris i de treballadors i treballadores de l'hospital. La previsió és posar en marxa l’aparcament de superfície durant el segon semestre de 2018 i l'objectiu és desenvolupar l’obra per fases per no deixar tot el solar inutilitzat mentre durin els treballs.

Visita a l'oficina de l'Agència Tributària de Catalunya a Reus

La nostra portaveu municipal, Noemí Llauradó (com alcaldessa accidental), i diversos regidors i regidores del govern de l'Ajuntament de Reus han acompanyat al secretari d'Hisenda de la Generalitat, Josep Lluís Salvadó, durant la visita a les instal·lacions de les oficines de l'Agència Tributària de Catalunya situada al passeig Prim, número 14.

Concentració a Reus "Musulmans diem no al terrorisme" i trobada amb Gerard Gómez i Gabriel Rufián

Aquesta tarda, les dues regidores Noemí Llauradó Sans i Montserrat Flores Juanpere, la presidenta Ester Alberich Forns i diversos amics i militants hem compartit una estona amb el diputat Gerard Gómez del Moral a la plaça Castell i després hem anat junts a la concentració "Musulmans diem no al terrorisme" a Reus organitzada per Associació Cultural dels Musulmans de Reus i Comarca Mezquita Reus TV en la que hem estat acompanyats també per el diputat Gabriel Rufián Romero. La concentració a finalitzat després de diversos crits com "No tenim por" "No en el nostre nom" "No al terrorisme" per poder assistir a la manifestació #TotsSomCambrils que està prevista per les 20h.

Benvinguda als infants saharauís del projecte Vacances en pau

La regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència (amb la nostra companya Montserrat Flores com a màxima responsable), ha organitzat aquest divendres passat un acte de benvinguda als nens i nenes sahrauís (i a les famílies d'acollida de Reus) que aquest estiu participen del projecte Vacances en Pau. Són un total de sis infants, provinents dels campaments de refugiats sahrauís de Tindouf els que passaran dos mesos en famíles d’acollida de Reus. L’Ajuntament de Reus col·labora amb el projecte Vacances en Pau, que coordina l'Associació Hammada i la Delegació del Front Polisario a Catalunya. El projecte vol fomentar i impulsar l'apropament entre el poble sahrauí i el nostre país, així com donar suport polític al procés d'autodeterminació del poble sahrauí. El 31 d'agost a partir de les 17.30h al Centre Cívic Ponent tindrà lloc la festa de comiat dels infants sahrauís del Camp de Tarragona. L'acte consistirà amb un berenar, l'actuació de la Colla gegantera amb gegants petits, una actuació de màgia i una festa de l'escuma.

30 anys del Centre Cívic Mestral , el primer de la xarxa municipal

La regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, junt amb els usuaris del Centre Cívic Mestral i els veïns del barri Gaudí, ha celebrat aquest dilluns, 10 de juliol el 30è aniversari de l’equipament, el primer de la xarxa municipal de centres cívics. La festa ha volgut reivindicar la trajectòria del Centre Cívic Mestral i els llaços de continuïtat amb el nou edifici, que va fer s’obrís a la ciutat i es donés a conèixer; i alhora, posar en valor la qualitat d’aquesta xarxa d’espais municipals en quan a infraestructures, serveis i proximitat. El parlament institucional ha anat a càrrec de la regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, Montserrat Flores, davant d'una àmplia representació dels grups municipals, i de nombrós públic. A la festa hi han participat l'Escola de Dansa del Centre de Lectura, la Banda Simfònica de Reus, Reussamba amb la col.laboració de l'associació de veïns i de tot l'equip de la regidoria.  El Centre Cívic Mestral va ser el primer centre cívic de la xarxa municipal, estrenat el 1987 als blocs Bofill del Barri Gaudí. El juliol del 2010 l’equipament es va ampliar amb la remodelació d’un edifici annex. Això va permetre ubicar l’entrada principal a l’avinguda de Barcelona per fer-lo més accessible. El 10 de juliol del 2012 s’hi van celebrar els 25 anys de la creació del la xarxa de centres cívics de Reus. El centre cívic dóna serveis a unes 18.000 persones aproximadament censades al districte III. Amb una superfície total de 1500 m2 entre ambdós edificis de 3 plantes cadascun s’hi poden trobar: espais d’informació, despatxos d’atenció als ciutadans, despatxos per a les entitats, sala de lectura, auditori amb capacitat per a 80 persones, sala de reunions, sala d'exposicions, z ona d’ordinadors d’accés lliure, zona wi-fi, sala d’ordinadors, aules de formació, aula taller, aula d’exercicis corporals, sala polivalent, casal municipal de jubilats. La Xarxa de Centres Cívics de Reus, amb sis equipaments i amb una trajectòria de 30 anys, és avui un referent per molts ciutadans que participen diàriament ja sigui com a membres d’entitats, usuaris dels diferents serveis que s’ofereixen, assistents als cursos i tallers o com a punt de referència de la ciutat.

Reus obté un 96,3 sobre 100 a l'Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA 2017)

L'Ajuntament de Reus ha obtingut un 96,3 a l'avaluació de l'Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA 2017). Amb aquesta nota, el consistori reusenc escala posicions al rànquing dels ajuntaments més transparents de l'Estat espanyol i es situa en setena posició a tot l'estat (superant amb escreix la mitjana global del 89,7). L’ITA és una eina per mesurar el grau de transparència davant de la ciutadania i la societats dels ajuntaments espanyols, que ja arriba a la sisena edició. Transparència Internacional avalua els 110 ajuntaments més grans de l’estat, a través d’un conjunt de 80 indicadors, que posen el focus en la informació que s'ofereix a la ciutadania sobre la corporació, l'econòmica i financera, sobre la contractació de serveis, i els canals de participació i el dret d'accés a la informació, entre altres. La nostra Regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, Montserrat Flores, destaca que 'estem molt satisfets amb el resultat de l'avaluació, que ens situa per damunt de la mitjana estatal i des de la consciència que sempre hem de continuar millorant en tot allò que encara ens falta. És un resultat positiu que se suma a les bones notes obtingudes en les darreres auditories tant de l'ITA com d'Inforparticipa. I això no és ni casual ni passatger. Podem dir que estem en una dinàmica de millora constant, que hi estem abocant esforços i que avaluació rere avaluació ens estan ratificant els bons resultats. Estem immersos en un canvi de cultura, de processos i de maneres de treballar'. L’Ajuntament de Reus ha avançat 6,3 punts en relació a la darrera avaluació realitzada al 2014, quan va obtenir una puntuació de 90. Aquest mateix any l’Ajuntament de Reus ha estat reconegut amb el Segell Infoparticip@, a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local a Catalunya, amb una nota del 98%. Aquest és un premi que atorga l’equip del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona.