Reus

"Tornarem més forts" centra l'acte de campanya de les eleccions del 10N a Reus

Acte de campanya a les eleccions 10N
Aquest dilluns, ERC Reus hem celebrat l'acte central de campanya a la Sala Santa Llúcia de Reus de cara a les eleccions del 10 de novembre. Uns comicis marcats per la sentència del Tribunal Suprem i, pels quals, hem engegat el nostre lema de campanya "Tornarem més forts" amb l'objectiu de demanar el vot a totes aquelles persones que, com nosaltres, veuen la sentència totalment injusta i reclamen amnistia, dret a l'autodeterminació i llibertat dels nostres presos i preses polítics.
L'acte ha comptat amb Noemí Llauradó, Jordi Salvador, Laura Castel, Josep Rufà i Alfred Bosch.

“L’independentisme és tan plural que no cap en una sola papereta” ha dit el número 1 al Congrés per Tarragona, Jordi Salvador. De fet, el candidat ha centrat el seu discurs durant el míting en aportar arguments “a la bona gent” del PSC, PSOE i Podem que “no estan convençuts” i que podrien donar el seu “vot prestat” en aquests comicis per apostar pel diàleg. “No pot ser que guanyin els carcellers de l’Oriol, de la Carme, de la Dolors, del Raül i de la resta de govern empresonat” ha dit la vicealcaldessa de Reus, Noemí Llauradó, qui ha incidit que “és molt important repetir la victòria i amb més fortalesa” amb l’objectiu d’obligar “fer seure a la taula de negociació” el govern de Sánchez. “Els que per ells són delinqüents per nosaltres són la millor gent que tenim a Catalunya” ha declarat Salvador, qui ha arrencat l’aplaudiment de l’auditori en explicar la seva visita a Mas d’Enric per parlar amb Carme Forcadell i Laura Solé, la jove detinguda per les protestes davant la sentència del Tribunal Suprem.

En referència a l’any 1977, el conseller d’Acció Exterior, Alfred Bosch, ha recordat que “si en aquell moment es va poder aplicar una amnistia a tota aquella gent” és necessari que també es faci aquest pas des del govern “quan es tracta de persones que no han fet mal a ningú, que estan acusats de posar les urnes”. Per a Bosch, aquesta sortida “és l’única viable” i “només cal que hi hagi voluntat política”. “El 10- N no serà el pas definitiu però serà un pas important”, ha insistit Bosch sobre la importància del vot de diumenge que, al seu parer, pot servir perquè el món es fixi en els resultats i serveixin “per apretar a Sánchez”.

Anteriorment, el conseller ha centrat la seva intervenció en desqualificar l’acció del ministre d’Exteriors en funcions Josep Borrell. “Realment que es calcin a Europa” ha arribat a dir sobre el ministre a qui ha definit com la persona “menys diplomàtica” tot i dirigir les ambaixades espanyoles. “Sánchez no és David Cameron” ha comparat arran de la negativa del president a celebrar un referèndum a l’estil del que es va celebrar a Escòcia. En l’àmbit de l’autocrítica sobre l’1-O, Bosch ha reconegut que “vam ser forts per organitzar el vot però no per aguantar el mandat”.