Reus

Aprovació del Conveni regulador del sistema de salut de Reus

Roda de premsa de l'aprovació del Conveni regulador del sistema sanitari de Reus
Aquest desembre, s'ha aprovat al ple de l’Ajuntament de Reus i del consell executiu de la Generalitat de Catalunya el “Conveni regulador per a la racionalització de l’activitat assistencial del sistema públic de salut al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre”.

Aquesta doble aprovació és fruït d’una negociació que ha durat més de tres anys i que s’ha liderat des de la regidoria de Salut, primer sota el lideratge de l’actual vicealcaldessa Noemí Llauradó i, finalment, amb el regidor Òscar Subirats al capdavant. L’acord d’avui demostra capacitat de gestió i de resoldre una situació complexa. De fet, ens havíem compromès a tancar i acordar el conveni regulador abans del 31 de desembre i així ho hem fet.

Aquest conveni garanteix i manté uns serveis de salut de qualitat i proximitat a la ciutat de Reus. A més, afiança la presència de la recerca i el caràcter universitari de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus. Per tant, l’hospital seguirà sent un hospital de referència i Reus mantindrà el lideratge i la capitalitat en l’àmbit sanitari. Els beneficiats de tot plegat en són la ciutadania i els pacients.

Cal destacar també que el conveni garanteix el futur dels treballadors dels centres sanitaris, que seran subrogats a la nova entitat de dret públic amb els mateixos drets i condicions que tenen actualment. A més, és important destacar que el conveni és un pas endavant en la reordenació del mapa sanitari. En aquest sentit, avancem cap a un sistema sanitari en xarxa i amb visió de conjunt per a tot el Camp de Tarragona.