Reus

“Estem complint amb el compromís de millorar Reus i, a més, ho estem fent des dels valors republicans”

• Balanç 1 any de mandat d'ERC a l'Ajuntament de Reus
  • Noemí Llauradó, vicealcaldessa de Reus i portaveu del grup municipal ERC Reus
  • Òscar Subirats, regidor de Salut i Ciutadania
  • Marina Berasategui, regidora d'Urbanisme i Mobilitat
  • Carles Prats, regidor d'Empresa i Ocupació
  • Montserrat Flores, regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals
  • Dani Recasens, regidor de Cultura i Política Lingüística i Educació
La Vicealcaldessa i cap de llista d’Esquerra, Noemí Llauradó, ha fet balanç del primer any de mandat a l’Ajuntament de Reus.
En el mateix acte, la presidenta d’Esquerra Reus, Eva Ferran, ha destacat que “aquest és un projecte de present i, sobretot, de futur”.

Just ara fa un any que es va constituir l’Ajuntament de Reus per al període 2019-2023. Per aquest motiu, avui, la secció local d’Esquerra Republicana de Catalunya a Reus ha volgut fer balanç d’aquest primer any de mandat i de la seva presència al govern local, un govern que impulsa des de la Vicealcaldia i des de les cinc regidories que lidera. En una trobada amb periodistes, la Vicealcaldessa -Noemí Llauradó-, la presidenta d’Esquerra Reus -Eva Ferran- i les cinc regidores i regidors republicans han repassat els projectes que han impulsat fins ara i aquells en què estan treballant.

Determinats a seguir millorant Reus
Llauradó ha destacat que “estem complint amb els compromisos, tant pel que fa als valors, com pel que fa als projectes concrets. Sabem què volem fer i quina ciutat tenim en ment i, per tant, anem avançant i ho fem des dels valors republicans. No sempre amb la velocitat que voldríem, però sí d’una manera que no té marxa enrere”.

Projectes impulsats des dels valors republicans
Les regidores i regidors d’Esquerra -Dani Recasens, Montserrat Flores, Carles Prats, Marina Berasategui i Òscar Subirats- i també la Vicealcaldessa han repassat alguns dels projectes que han impulsat aquest primer any de mandat:

• Resposta a la crisi de la Covid-19, al costat de les persones i del teixit econòmic de la ciutat. En aquest àmbit, s’ha posat en marxa el Pla de Reactivació Econòmica i Social per fer front al coronavirus.
  • Traspàs definitiu de la governança de l’Hospital al CatSAlut.
  • Elaboració del PAM, un full de ruta per governar de manera planificada i transversal.
  • En l’àmbit educatiu, baixada de ràtios a les escoles i sistema d’adscripció única per avançar en l’equitat i lluitar contra la segregació escolar.
  • Adaptació dels preus de les Escoles Bressol Municipals a les renda de cada família.
  • Acompanyament al comerç i la restauració en competitivitat i digitalització.
  • Impuls de l’autonomia digital ciutadana: accions que fomentem l’ús de les noves tecnologies i redueixen la bretxa digital entre la ciutadania.
  • Reimpuls del Centre de la Imatge Mas Iglesias: patrimoni, conservació i difusió.

I també han exposat d’altres projectes en què estan treballant per als propers mesos:

• Pla Estratègic de Ciutat: el futur de Reus pensat entre totes i tots.
  • Projecció d’una nova centralitat de la ciutat a la zona del Carrilet.
  • Acord municipal per a l’ocupació: un pla per generar nou llocs de treball des de la igualtat d’oportunitats.
  • Millor distribució de l’ocupació de la via pública: bicicletes, vianants, cotxes, etc.
  • Equipaments sanitaris: es treballa en el nou CAP al barri del Carme i en un Centre Mèdic Quirúrgic més accessible i que beneficiï a tota la ciutadania
  • Ampliació dels mecanismes de participació ciutadana.
  • Posada en marxa del Consell Municipal de l’Habitatge (donar veu a tots els agents implicats), el Consell Escolar Municipal (comptar amb tots els sectors compromesos en l’educació) i el Consell de Cultura (l’espai perquè tots els agents defineixin on ha d’avançar la ciutat en Cultura).
  • Posar en valor el comerç de Reus amb una certificació de Qualitat.

En tots aquests projectes s’ha destacat la presència dels valors republicans amb què Esquerra Reus es va presentar a les eleccions municipals del 2019: les persones al centre, l’autonomia de les persones, la sostenibilitat, la igualtat, l’equitat, el feminisme, la participació i el bon govern.

Perfil propi per fer avançar la ciutat
Noemí Llauradó ha remarcat que “Esquerra aporta un perfil propi al govern que fa avançar la ciutat cap a posicions progressistes, d’igualtat i de feminisme. A més, busquem sempre el diàleg amb tothom, dins i fora del govern. Hem contribuït a crear un govern sòlid, que gestiona amb eficàcia i que no té por de prendre decisions difícils”. Llauradó ha posat dos exemples d’aquesta manera d’actuar. El primer: “el traspàs de l’Hospital és un repte que vam assumir des d’Esquerra fa quatre anys. No ens va fer por, tot i que molts dubtaven que ens en sortíssim. Avui, el traspàs és a tocar”. I el segon: “Esquerra ha estat essencial perquè el Pla de Reactivació tingui el suport de tots els agents de la ciutat i del territori, i s’hagi fet dialogant amb tots els grups municipals”.

Llauradó també ha destacat la importància de la posició que ocupa: “la Vicealcaldia és l’instrument que garanteix la nostra manera de governar, una manera de governar d’Esquerra i que volem que, cada cop més, ho sigui de tot el govern: planificació, transversalitat i visió del territori. La Vicealcaldia no és un estatus protocolari, sinó que és l’eix sobre el que pivota l’acció de govern que es realitza d’una determinada manera”.

Un projecte de present i de futur
De la seva banda, la presidenta d’Esquerra Reus, Eva Ferran, ha destacat “el treball en equip i la complicitat” del grup d’Esquerra a l’Ajuntament de Reus, “un treball que està marcat pel lideratge i el rol que juga la Vicealcaldessa des del feminisme i el consens”. També ha remarcat que “el projecte d’Esquerra Reus és un projecte sòlid de present i, sobretot, de futur a nivell local, però també regional i nacional, ja que també ocupem càrrecs de responsabilitat a la Generalitat i a la Diputació”.

• Balanç 1 any de mandat d'ERC a l'Ajuntament de Reus