Reus

A Reus, posem la senyera amb crespó negre en homenatge al president Companys

L'Ajuntament de Reus porta 13 anys penjant una senyera amb crespó negre a la façana del Palau Municipal en homenatge al president Lluís Companys, afusellat el 15 d'octubre de 1940. Aquesta acció es porta a termen gràcies a l'acord a què va arribar la Junta de Portaveus del 10 d’octubre de 2003 a proposta del grup municipal d'ERC a l'Ajuntament.

A partir de l’acord, la senyera amb el crespó negre es penja cada 15 d'octubre, en compliment de la tasca de les institucions públiques de donar expressió oficial i ressò al sentiment de rebuig que produeix entre totes les persones amants de la democràcia i la llibertat l'afusellament d'un president democràticament elegit. El protocol de l'Ajuntament preveu que en casos de dol decretats per l'alcalde es col·loca un crespó negre a la bandera de Reus que penja del balcó de l'alcaldia. Aquest, però, és un cas especial i el crespó es col·loca sobre la bandera de Catalunya, a la balconada central del Palau Municipal.