Reus

El Ple de l’Ajuntament aprova els Pressupostos de 2017

El Ple de l’Ajuntament de Reus ha aprovat aquest divendres, 23 de juny de manera definitiva el pressupost consolidat de l’Ajuntament, els organismes autònoms i les empreses municipals per a l’exercici 2017.

Les grans xifres del Pressupost de 2017 són les següents:
  • Ajuntament: 110.700.642,12 (+2,88%)
  • Societats municipals: 214.160.827,79 (-0,60%)
  • Organismes autònoms: 7.320.351,16 (+1,17%)
  • Pressupost consolidat: 323.074.148,70 (+1,19%)
Els comptes inclouen un pressupost d’inversions —de 6,5 milions en el cas de l’Ajuntament i de 3,8 milions en el cas de les empreses municipals—, caracteritzat per l’atenció a les necessitats de la ciutadania i de la ciutat:
  • Inversions per l’atenció a les persones: fons d’inversions de caràcter social, cofinançament de programes de pisos d’inclusió social, millor detecció casos de pobresa energètica, ajudes a l’escolarització i polítiques d’habitatge social.
  • Inversions per la seguretat: millora de la mobilitat del trànsit amb nova senyalització, i millores en el servei de seguretat ciutadana.
  • Inversions en formació: increment de l’aportació a l’IMFE, equipament informàtic i reforma de l’aulari.
  • Inversió en cultura: projecció de la cultura de la ciutat i millores a les biblioteques i els teatres de la ciutat.
  • Inversions per millorar la ciutat: Barri Immaculada i Sol i Vista, aparcament al Barri Gaudí, reforma de vials, reforma plaça de la Sang i carrers de l’entorn, pla de millora de la via pública (jardineria, asfaltat de carrers voreres, camins, jardineria, carrers, voreres, camins, eficiència energètica i mobiliari urbà).