Reus

Reus obté un 96,3 sobre 100 a l'Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA 2017)

L'Ajuntament de Reus ha obtingut un 96,3 a l'avaluació de l'Índex de Transparència dels Ajuntaments (ITA 2017). Amb aquesta nota, el consistori reusenc escala posicions al rànquing dels ajuntaments més transparents de l'Estat espanyol i es situa en setena posició a tot l'estat (superant amb escreix la mitjana global del 89,7).

L’ITA és una eina per mesurar el grau de transparència davant de la ciutadania i la societats dels ajuntaments espanyols, que ja arriba a la sisena edició. Transparència Internacional avalua els 110 ajuntaments més grans de l’estat, a través d’un conjunt de 80 indicadors, que posen el focus en la informació que s'ofereix a la ciutadania sobre la corporació, l'econòmica i financera, sobre la contractació de serveis, i els canals de participació i el dret d'accés a la informació, entre altres.

La nostra Regidora de Participació, Ciutadania i Transparència, Montserrat Flores, destaca que 'estem molt satisfets amb el resultat de l'avaluació, que ens situa per damunt de la mitjana estatal i des de la consciència que sempre hem de continuar millorant en tot allò que encara ens falta. És un resultat positiu que se suma a les bones notes obtingudes en les darreres auditories tant de l'ITA com d'Inforparticipa. I això no és ni casual ni passatger. Podem dir que estem en una dinàmica de millora constant, que hi estem abocant esforços i que avaluació rere avaluació ens estan ratificant els bons resultats. Estem immersos en un canvi de cultura, de processos i de maneres de treballar'.

L’Ajuntament de Reus ha avançat 6,3 punts en relació a la darrera avaluació realitzada al 2014, quan va obtenir una puntuació de 90.

Aquest mateix any l’Ajuntament de Reus ha estat reconegut amb el Segell Infoparticip@, a la qualitat i la transparència de la comunicació pública local a Catalunya, amb una nota del 98%. Aquest és un premi que atorga l’equip del Laboratori de Periodisme i Comunicació per a la Ciutadania Plural (LPCCP) de la Universitat Autònoma de Barcelona.