Reus

Els pressupostos participatius de Reus arriben a la fase de votació

Destaquem que els primers pressupostos participatius de Reus, impulsats per la nostra companya i regidora Montserrat Flores, han aconseguit reunir 93 propostes d'inversió per la ciutat. Totes aquestes propostes suposen un esforç i un interès per part de la ciutadania de Reus a qui donem les gràcies per la seva implicació.

D'aquesta primera fase de presentació n'hem de destacar no només el número, sinó la qualitat democràtica que representen (més enllà de la concreció material de cadascuna). A través de les seves aportacions, les persones no només demanen una millora física de la ciutat sinó que impulsen un debat i un diàleg molt important per evolucionar socialment. La democràcia deliberativa, entesa com aquella política feta des del coneixement, l'acord i la responsabilitat compartida és el motor del model de pressupostos participatius que hem fet servir per Reus.

La bona participació també és transparent i vigila per assolir el seu objectiu. Aquesta és la feina que fa la Comissió de Seguiment, composta per diverses persones d'entitats de la ciutat o a títol particular, responsable d'escollir 43 de les propostes per aquesta segona fase de votació.

Totes i cadascuna de les 93 propostes rebudes, amb la indicació de si han estat validades o motivadament rebutjades, es publicaran a la plataforma Reus Participa per fer-ne el seguiment. Això no vol dir, en cap cas, que les propostes que no han arribat a la segona fase siguin oblidades. Moltes d'elles s'han passat als departaments escaients de l'Ajuntament pel seu estudi i posterior execució.

El coneixement i la votació de les propostes es pot fer a través de la plataforma en línia participa.reus.cat del 26 de febrer al 15 de març. Els Centres Cívics habilitaran ordinadors d'accés. Cada ciutadà podrà votar 2 'Grans projectes' i 4 'Petits projectes' i la participació és oberta a tota la ciutadania, de 16 anys o més, i que estigui empadronada a Reus. Per participar-hi, en primer lloc cal registrar-se a la plataforma de participació i una vegada inscrit, cada ciutadà o ciutadana pot votar la proposta.

Amb els pressupostos participatius Reus ja hi ha sortit guanyant, perquè suposen un espai de major coneixement mutu i confiança entre la ciutadania i l'administració, augmentant la informació i la reflexió sobre decisions que, al final, ens afecten a tots i totes.