Reus

Primera reunió del Consell Municipal de Salut

El dimarts 6 de febrer es va fer (al Centre Cívic Llevant) la sessió constitutiva del nou Consell Municipal de Salut de Reus presidit per la nostra companya i Regidora de Salut, Noemí Llauradó.

El Consell te com objectiu principal el promoure, estimular i canalitzar la participació de la ciutadania i de les seves associacions en la gestió estratègica dels afers relatius a l’àmbit de la salut pública. Fer-ho, en paraules de la pròpia Noemí 'ampliarà els espais d’influència ciutadana i de corresponsabilitat' i portarà a una millora de l’acció de govern.

La nostra visió republicana a nivell municipal és que la Salut Pública tingui com a missió prevenir la malaltia, protegir, promoure i restaurar la salut i prolongar la vida de les persones més enllà de l'increment dels serveis assistencials. Hem de tenir amb compte que gairebé el 50 % de les raons per les quals emmalaltim o morim no depenen dels serveis sanitaris, sinó del conjunt de factors personals, socials i ambientals del lloc on vivim.

La Noemí va explicar que la primera missió del Consell és “treballar en el procés d'elaboració i execució del Pla Local de Salut, que ofereix l'oportunitat de desenvolupar a la ciutat una xarxa que treballi per millorar la salut de la població, tot seguint un procés de planificació sobre els determinants de la salut, l'impuls a l'estratègia de salut a totes les polítiques i la participació de la ciutadania”.