Reus

Campanya de prevenció de la violència sexista coincidint amb la Festa Major de Sant Pere

La Montserrat Flores, com a Regidoria de Participació, Ciutadania i Transparència, a través dels seus departaments de Joventut i de Polítiques per la Igualtat, conjuntament amb altres entitats i col·lectius de la ciutat, a presentat la campanya informativa i de prevenció de les agressions sexuals en els esdeveniments d’oci nocturn amb gran afluència de públic.

El protocol inclou accions de sensibilització i informació en els principals esdeveniments festius d’oci de l’any: Festa Major de Sant Pere, festes de Misericòrdia i Carnaval, i també convida a totes les entitats i col.lectius o empreses que organitzin festes a tenir-lo en compte i aplicar-lo. Aquesta acció prèvia a les situacions de risc és un dels punts importants de la campanya que ha remarcat la regidora acompanyada pel president de la Coordinadora de Barraques, Toni Bergadà.

S’ha editat una mini guia informativa on es resumeixen les indicacions del protocol i es dona informació i recursos per evitar o denunciar conductes irrespectuoses.

Entre els diferents concerts de Barraques s’emetran falques informatives i de sensibilització remarcant que en aquest espai no es toleren les agressions masclistes. A més, a l’escenari de Barraques es farà lectura d’un manifest conjunt entre la Coordinadora de Barraques i l’Ajuntament de Reus en contra de les actituds sexistes.

Punt Violeta
Els dies que funcionin les Barraques (del 20 al 23 de juny) estarà actiu un Punt Violeta específic d’informació i sensibilització amb professionals que estarà instal·lat de manera estable a l’espai de Barraques i que serà itinerant el dia de les revetlles de Sant Pere. Els horaris del Punt Violeta durant les festes populars (incloent-hi Misericòrdia) seran els següents:

Festa Major de Sant Pere
  • Dimecres, 20 de juny, de 23:00 a 03:00 h
  • Dijous, 21 de juny, de 00:00 a 04:00 h
  • Divendres, 22 de juny, de 00:00 a 04:00 h
  • Dissabte, 23 de juny, de 01:00 a 05:00 h
  • Dies 25, 26 i 27 de juny, 4 hores / dia
  • Dia 28 de juny, de 23:00 a 03:00 h
Festes de Misericòrdia
  • Divendres 21 de setembre, de 22:00 a 02:00 h
  • Dilluns 24 de setembre, de 22:00 a 03:00 h
Els missatges que es difonen tenen a veure amb la necessitat de garantir el consentiment mutu en les relacions sexuals i el fet de no mantenir conductes masclistes que vulnerin les opinions o els desitjos de les dones o persones del col·lectiu LGTBI. Al mateix temps es remarca que cal empoderar l’entorn social i fer veure que tothom és corresponsable que aquestes actituds i comportaments s’acabin.

Si la conducta observada va més enllà de l’assetjament i pot ser considerada agressió cal sempre posar-se en contacte directament amb el 112 o la Guàrdia Urbana 092.