Reus

Llums llargs

Noemí Llauradó

Fer un Reus millor. Aquesta és una expressió que hem verbalitzat molt els darrers mesos i que segur que molts dels que ara llegiu aquestes línies també heu sentit insistentment. Doncs bé, ha arribat l’hora de passar a l’acció.

I per aconseguir aquest Reus millor, des del govern de la ciutat apostem per posar les llums llargues. Dit d’una altra manera, apostem per la visió estratègica i també per l’ordre, ja que totes dues coses són imprescindibles per fer avançar Reus. De fet, la millor manera d’unir-les totes dues és fent una acció molt concreta: planificar.

És per això que des de la Vicealcaldia de Reus hem posat en marxa l'elaboració d’un Pla d’Acció Municipal, més conegut com a PAM. Té un propòsit molt clar:  definir els objectius que volem assolir durant aquest mandat (2019-2023) i els passos que hem de fer per aconseguir-los. Es tracta del full de ruta que ha de guiar el model de ciutat que volem per a Reus.

Ara bé, és evident que com a govern ja tenim clar quins son els pilars sobre els quals pivotarà la nostra acció durant els propers anys. Són, essencialment, quatre: progrés social, espai urbà, desenvolupament econòmic i organització i planificació. Aquests són els eixos que han de permetre fer avançar la nostra ciutat i, per tant, el PAM es construirà sobre la seva base.

Si us hi fixeu, veureu que són quatre eixos o pilars que van més enllà de la divisió de regidories existent al govern de Reus. El motiu és molt senzill, el PAM vol generar una visió global i transversal de la ciutat que volem. En aquest sentit, el PAM serà el resultat del treball conjunt i compartit de tot l’equip de govern.

I no ens quedarem aquí, sinó que anirem un pas més enllà per tal d’obrir el PAM al conjunt de reusenques i reusencs. Així, un cop elaborat el PAM es posarà en marxa un procés participatiu de caràcter consultiu. Permetrà que els ciutadans votin quines de les acciones incloses al PAM consideren més importants i, amb aquesta informació, el govern de la ciutat podrà posar més o menys èmfasi en unes accions o en unes altres a l’hora d’executar-les.

Llums llargs, planificació i participació per fer un Reus millor.