Reus

Totes les opinions

Josep Maria Descarrega Roig

Abans, ara i sempre

Dels que som més grans... Qui no recorda l'afany, la il·lusió, els anhels d'anar cap a una societat més justa socialment i que en aquells anys negres del franquisme no podíem portar a terme? Qui no recorda aquells anys de transició on per conquerir les llibertats anàvem tots a una amb ideologies diverses però amb un sol fi: conquerir la democràcia i començar un camí nou ple d'esperança? Malauradament aquella anomenada "transició modèlica" s'ha vist amb el pas dels anys que no era "transició" i molt menys "modèlica"; es va fer una Constitució Espanyola sota l'amenaça militar, no es van legalitzar tots els partits polítics democràtics (recordeu que ERC no estava legalitzada en les primeres eleccions), no es van desmantellar del tot les estructures franquistes que encara avui persisteixen i apareixen amb virulència.

Albert Torné

Ni el primer ni l'últim

“Иди и смотри”, Idi i smotri, en rus; “Come and see”, en anglès. Aquest és el títol d'un film de l'antiga Unió Soviètica, on es narra l'ocupació d'un petit poble camperol de Bielorússia durant la Segona Guerra Mundial. Ara vull fer només esment a l'ultima escena on, envolcallada pel Dies Irae de W. A. Mozart, veiem al noi protagonista afegint-se a una llarga columna de partisans mentre tots junts s'endinsen al boscos.

Noemí Llauradó Sans

Això va de debò

Aquest divendres, 1 de setembre, quan queda un mes exacte pel Referèndum, l'Agència Tributària de Catalunya fa un salt molt important que permetrà posar les bases perquè de cara al futur pugui anar més enllà. Així doncs, es durà a terme l'activitat integral dels serveis tributaris de la Generalitat i s'està preparat per afrontar nous reptes de cara al futur. Si el proper 1 d'octubre guanya el sí, la Generalitat de Catalunya haurà d'assumir totes les funcions que són pròpies d'un Estat i a l'Agència Tributària de Catalunya li correspondrà assumir plenes competències en matèria tributària.

Xavier Alagarda Rodríguez

El turisme i les pintades al carrer

Primers d'agost, matí-migdia d'un dilluns calorós com qualsevol altre al centre de Reus. Els comerços oberts necessiten atreure l'atenció dels vianants d'arreu que busquen en un plànol el Gaudí Centre, la Casa Navàs, el Museu Salvador Vilaseca... petites pintades que embruten alguna façana donen un missatge poc encoratjador: "Tourist go home, refugees welcome". Parlar en un missatge així de la resta del món em sembla una reducció a l'absurd tan rídicula com malintencionada.

Noemí Llauradó Sans

El Pla Estratègic Sanitari del Camp de Tarragona: visió social, visió de xarxa

Aquest dijous 13 d'octubre, el conseller de Salut, Antoni Comín, juntament amb el delegat del Govern i el director del CatSalut han presentat el Pla Estratègic Sanitari del Camp de Tarragona 2016-2020. Valorem molt positivament que el conseller hagi escollit el Camp de Tarragona com a primera regió sanitària que disposarà d'un Pla Estratègic. De fet, resulta del tot encertat, ja que es tracta de la segona àrea metropolitana de Catalunya, i de l'anàlisi de la situació que s'ha fet es desprèn que hi ha una sèrie de necessitats de la nostra població que demanen una planificació acurada per millorar-ne l'atenció sanitària,  combatre'n les desigualtats en salut i la manca d'equitat per motiu de gènere.