Ribera d'Ebre

La coalició Esquerra Republicana-NeCAT-Catalunya Sí presenta la campanya de les eleccions europees demanant una gran participació i començar el nou país per fer una Europa nova - See more at: http://locals.esquerra.cat/ebre/article/21358/barbero-especialment-les-terres-de-lebre-ens-hi-juguem-molt-en-les-eleccions-europees#sthash.ldh8SxAC.dpuf

Barbero presentant la campanya
El president de la Federació de l’Ebre d’Esquerra Republicana, Gervasi Aspa, ha presentat aquest matí la campanya de les eleccions europees al territori. El lema que farà servir és 'Comencem el #noupaís. Ara, a Europa’. Segons Aspa, es vol recollir ‘l'energia d'un nou país que està construint la gent, cap a una Europa nova molt més social i que s'ha de renovar’, i ‘on puguin manar els ciutadans i no els lobbys empresarials’. És vol demostrar a Europa ‘el nou país que volem ser. I això ho hem de demostrar anant a votar el 25 de maig i el 9 de novembre’, ha afirmat. El president republicà ha demanat que hi hagi la màxima participació que mai hi ha hagut en unes eleccions europees, que ‘omplim a vessar les urnes el 25 de maig, en un exercici de democràcia i  de civisme, i afavorint així, que el 9 de novembre puguem votar i deixar clar a Europa que volem votar’.  Aspa ha reclamat‘tenir un Estat i tenir veu a Europa’.
El líder republicà ha apostat per ‘fer una nova Europa, rescatant la vella Europa actual que està en mans dels bancs, mercats i grans lobbys bancaris per posar-la en mans dels ciutadans, fent una nova Europa més social’. Segons Aspa, ‘cada vot significarà un vot per un nou país i per una Europa nova’.
Francesc Barbero, primer candidat ebrenc a les eleccions europees, i número 18 a la llista de la coalició, ha afirmat que ‘les Terres de l’Ebre, especialment, ens hi juguem molt, en les eleccions europees’. Segons Barbero, ‘les polítiques mediambientals seguiran sent molt importants i treballarem perquè la Unió Europea prengui partit pels cabals ecològics i surti al pas dels despropòsits del Govern espanyol amb el nou Pla de Conca’. Barbero ha posat com a exemple la descontaminació de l’embassament de Flix com una política europea encertada, perquè està finançada en un 70 % per Europa. 165 milions que estaven destinats tant a polítiques hidràuliques del Govern espanyol com a obres complementàries al transvasament que al final serviran per descontaminar el riu.
Barbero ha destacat que ‘és important que fem visualitzar als nostres representants que arribaran al Parlament Europeu els problemes de territori durant els propers 5 anys’. Entre aquests, hi haurà el corredor del mediterrani, amb un paper destacat a les Terres de l’Ebre de l’estació de l’Aldea i les àrees logístiques del port dels Alfacs; a més, que el corredor central enllaci amb el mediterrani mitjançant la línia Reus–Móra–Casp. També es treballarà per paralitzar definitivament i per sempre del Projecte Castor i per aturar les amenaces que pateixen el riu i el Delta amb les espècies invasores, com és el cas del caragol poma.
La coalició ha anunciat que farà 20 actes públics de campanya a les Terres de l’Ebre i que l’acte més destacat és el que celebraran del proper diumenge 11 de maig a la plaça de Ramon Berenguer IV d’Amposta, a les 11.30 h, i que comptarà amb la participació del candidat Josep-Maria Terricabras i la secretària General d’ERC, Marta Rovira. - See more at: http://locals.esquerra.cat/ebre/article/21358/barbero-especialment-les-terres-de-lebre-ens-hi-juguem-molt-en-les-eleccions-europees#sthash.ldh8SxAC.dpuf