Ribera d'Ebre

La sentència considera que la classificació del sòl on està ubicat l’antic escorxador és no urbanitzable de valor agrícola i que, abans de concedir la llicència d’obres, s’havien de modificar les normes de planejament municipal

El grup municipal d’ERC de Móra la Nova ha reaccionat al contingut de la sentència dictada el passat 29 de desembre pel jutjat del Contenciós Administratiu de Tarragona Número 1 sobre la demanda de Funerària Priorat–Ribera d’Ebre–Terra Alta per la qual s’impugnava la concessió d’una llicència d’obres per restaurar l’escorxador de Móra la Nova i destinar-lo al servei de tanatori. Segons el portaveu municipal d’ERC, Jesús Álvarez, el jutge dóna la raó a la part demandant i considera que la classificació del sòl on està ubicat l’antic escorxador és sòl no urbanitzable de valor agrícola. A més de no respectar els usos de l’antic escorxador, el jutge considera que, abans de concedir la llicència d’obres, a l’Ajuntament li era imprescindible modificar les normes de planejament municipal i comptar, abans, amb els informes previs. Álvarez ha recordat que aquest fet ja l’havia denunciat ERC durant el Ple de Móra la Nova celebrat el 30 d’octubre de 2014. Segons el portaveu republicà, ‘llavors vam advertir al govern municipal de CiU que començaven la casa per la teulada. Que aquella actuació era un segon pas perquè abans s’hauria hagut de treure a concurs la licitació del servei, i que l’equip de govern estava intentant reparar un nyap que ens portaria a un altre contenciós. I així ha passat’. Per a Álvarez, la sentència ‘ens dóna la raó’, la llicència és nul·la de ple dret i, per tant, tot el procediment que s’ha seguit amb el tanatori queda afectat. El regidor republicà ha ‘lamentat’ que, al final, l’actuació dels senyor Ferran Bladé ‘ens hagi portat problemes a tots els veïns de Móra la Nova i que tots acabarem pagant-ho, com ja se li va advertir’. En nom del grup municipal d’ERC, Jesús Álvarez ha demanat a CiU que, d’una vegada per totes, depurin i assumeixin responsabilitats tal com ja els va demanar ERC durant el Ple extraordinari celebrat després que es dictés la primera sentència.