Ribera d'Ebre

Esquerra participa en la manifestació contra el cementiri nuclear

Una important delegació d'Esquerra ha participat aquest matí de la manifestació que s'ha celebrat a Móra d'Ebre en contra de la instal·lació del cementiri nuclear a les Terres de l'Ebre i arreu dels Països Catalans. La portaveu parlamentària, Anna Simó, ha destacat 'l'èxit de la mobilització que demostra que el territori no vol el cementiri, tal com també han consensuat les institucions catalanes'. Simó ha remarcat que aquest 'és un tema de l'Ebre però que també afecta a la resta de Catalunya' i ha destacat que 'una vegada més l'Ebre és capdavanter en la defensa del territori, com ja ho va ser en la lluita contra el Pla hidrològic'.

La portaveu parlamentària ha destacat l'important nombre de representats d'Esquerra a les terres de l'Ebre però també del Camp de Tarragona, de Ponent i de tot Catalunya que han assistit a la manifestació. Un fet que segons Simó es produeix perquè 'aquest és un tema de país, no només de les Terres de l'Ebre'. Juntament amb Simó han assistit els senadors Pere Muñoz i Josep Maria Esquera, el diputat al Congrés, Joan Tardà i els diputats al parlament Marta Cid, Sergi de los Ríos i Carmel Módol. També càrrecs electes locals i membres territorials com Àngel Vidal, Adam Manyé o Lluís Salvadó.

Simó ha recordat que 'l'Ebre i Catalunya ja tenen més que coberts la quota nuclear' és per això que el cementiri no s'ha d'albergar ni a l'Ebre, ni arreu dels Països Catalans. Cal recordar que ahir dissabte, Esquerra va aprovar en el Consell Nacional un resolució per refermar l'oposició de la formació a la instal·lació del cementiri ni a Ascó ni enlloc dels Països Catalans, donant suport a la mobilització d'avui diumenge i on s'insta a seguir treballant per evitar la instal·lació del cementiri i a emprendre les mesures oportunes perquè el govern de l'Estat crei un pla real d'inversió i diversificació econòmica de la Ribera d'Ebre que l'allunyi del model nuclear.