Ribera d'Ebre

Gemma Carim serà la candidata a presidir el Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre

Gemma Carim, presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre
Esquerra Republicana de Catalunya - Acord Municipal va ser la força més votada (4.542 vots) i amb un major nombre de regidores i regidors (57) i la que més alcaldies va aconseguir (9) a la Ribera d’Ebre a les eleccions municipals, obtenint així 10 del 19 consellers i conselleres comarcals que composen el Ple del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
D’aquesta manera, han estat proclamats conselleres i consellers, Gemma Carim de Vinebre, Jesús Àlvarez de Móra la Nova, Sergi Borràs de La Torre de l’Espanyol, Cinta Agné de Móra d’Ebre, TereAgné de Ginestar, Meritxell Margalef de Tivissa, Toni Llambrich de Miravet, Vera Llombart de Flix, Maria José Alcoverro de Garcia i Amadeu Pros d’Ascó.
D’entre els consellers i consellers d’ERC-AM, es proposarà al Ple del dia 15 de juliol, l’actual presidenta, Gemma Carim, per continuar com a presidenta del Consell Comarcal de la Ribera d’Ebre.
Des d’ERC-AM volem destacar la voluntat treballar amb els consellers i les consellers del Ple que ho vulguin perquè  hem d’afrontar grans reptes com a comarca, i cal que ho fem de la mà i amb el màxim consens possible i amb tot, considerem que la Gemma Carim, actual presidenta, compleix amb aquest esperit, amb una vocació de servei públic immensa, i recollint amplis consensos per seguir desenvolupant la tasca de liderar l’ens comarcal, per això esperem que reculli amplis suports.
Entre les prioritats comarcal tindran, des de la vessant de serveis i atenció a les persones, anirà en la millora de la prestació de serveis, fomentar la igualtat en tots els àmbits (gènere, lgtbi, nova ciutadania,...), promoure la mediació en l’habitatge des de l’administració, fer polítiques de joventut generant oportunitats per fixar joves al territori, promoure la cultura comarcal, i treballar en la millora dels serveis socials, d’ensenyament i de salut de la comarca.
Un segon element a treballar des del Consell Comarcal, anirà pel suport i la prestació de serveis als municipis de la comarca, en gestió de residus i medi ambient, en TIC o protecció civil.
Volem recordar que les candiatures ERC-AM a la Ribera d’Ebre van subscriure conjuntament el document “Per una Ribera d’Ebre viva, activa i republicana” dibuixant un model de comarca de present i de futur, i aquesta serà la premissa de treball dels propers anys des del Consell.
Per tant, l’oposició a nous abocadors i macroampliacions dels ja existents, el tancament nuclear, la reindustraulització de la comarca, i l’aposta per revertir el despoblament rural, amb el suport a l’agricultura, la ramaderia, l’artesania, el sector agroalimentari, industrial, serveis i turisme, serà la tercera pota de treball on s’encarnen els eixos de futur que marcaran la legislatura.

Ribera d’Ebre, 11 de juliol de 2019