Ripoll

Totes les notícies

Lluís Orriols, comença la seva etapa com a nou regidor d’ERC a l’Ajuntament de Ripoll

En el ple d’aquest dimarts 30 de juny de 2020, Lluís Orriols prendrà possessió del càrrec de regidor de l’Ajuntament de Ripoll, en representació del Grup Municipal d’ERC. Lluís Orriols i Fàbregas anava al quart lloc de la llista d’Esquerra a les darreres eleccions municipals de maig del 2019. En aquests moments substitueix a l’anterior regidora i cap de llista dels republicans, Nani Mora i López. El nou regidor, Lluís Orriols, és empleat de banca. Ens transmetia aquestes sensacions abans de començar aquesta nova etapa:   “Estic il·lusionat pel nou repte. Sóc independentista de tota la vida, simpatitzant d'ERC des de l'adolescència, el tema del procés em va fer decidir a fer un pas més i acceptar a formar part d'una gran llista. La llàstima ha estat haver d'entrar per la renúncia per motius de salut de la gran companya Nani, a qui desitjo tot el millor. Amb 52 anys, soc conscient que hauré de sacrificar part del temps que dedico a les meves aficions, com poden ser els esports, sobretot els de muntanya, o a fer tertúlia amb els amics a les terrasses, als viatges i a les xefles, però ho faré encantat. Apassionat de Ripoll, de la seva gent i el seu magnífic entorn,  espero transmetre la il·lusió, la fermesa, el treball i la honradesa, per fer-ho el millor possible en aquesta nova etapa a l'Ajuntament de Ripoll. “   Molta sort company!

ERC demana una línia de microcrèdits com a bestreta pels afectats per ERTO a Ripoll

Al ple del 30 de juny de 2020 de l'ajuntament de Ripoll es debatrà la següent moció presentada pel Grup Municipal d'ERC. PER DEMANAR UNA LÍNIA DE MICROCRÈDIT “LÍNIA BESTRETA D’AFECTATS PER ERTO” Des del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya veiem amb preocupació com moltes treballadores i treballadors encara no han cobrat el subsidi de desocupació tot i estar afectats per expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) presentats durant l’estat d’alarma. I malauradament les ripolleses i ripollesos no en som pas una excepció. Arran del col·lapse del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), molts afectats per un ERTO es troben contra les cordes, perquè no cobren ni un euro d’ençà que l’empresa els va pagar, la primera quinzena de març. Els sindicats també han apuntat a aquest organisme del ministeri com a responsable del caos que impera encara avui, i continuen els entrebancs que tenen per a relacionar-se amb el SEPE; i això ha comportat que moltes famílies estiguin sense cobrar durant tres mesos. Una altra absurditat és que molts no cobren tant com els tocaria per la base reguladora, són gent amb fills. En el primer moment, quan es van presentar tants ERTO, havia de ser una prestació única amb un màxim de 1.098 euros. Però poc després van dir que amb fills la xifra es podia augmentar. Amb dos fills o més són 1.411 euros; però no els ho han tingut en compte, de manera que hi ha gent que cobra menys que no li tocaria. Es juga amb les persones que d’avui per demà s’han trobat sense feina i sense cobrar, malgrat les promeses i decrets que s’han fet. I, arran de la penúria cada dia més forta amb què es troben, topen amb el silenci més absolut. L’ajuntament és l’administració més propera al ciutadà, i tot i no ésser una competència municipal considerem que cal ésser sensible i proposar-los solucions per alleugerir aquest moment tan angoixant. No cal dir que la celeritat en aquest cas és imprescindible, i que la nostra ajuda no pot allargar-se en el temps, pel què cal actuar amb urgència.

ERC proposa vals regal de 100 euros per a persones de Ripoll afectades per ERTOS i EROS degut a la Covid19, per a consumir al propi municipi

El grup municipal d'ERC Ripoll ha presentat la següent moció per debatre al ple de l'ajuntament de Ripoll del dia 30 de juny de 2020. MOCIÓ PER DEMANAR L’EMISSIÓ DE VALS REGAL PER IMPORT DE 100 € PER A PERSONES EFECTADES PER ERTOS I EROS   Tot i l’aixecament de l’estat d’alarma, la pandèmia de Covid-19 encara ens continua afectant i generarà una situació social i econòmica realment incerta en els propers mesos. És per això que des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana per Ripoll creiem que dins les possibilitats de l’administració local i al marge de les decisions adoptades en el Pla de Xoc Municipal és necessari adoptar amb urgència mesures que segueixin ajudant a pal·liar els efectes d’aquesta crisi. Tot i que creiem que tan les mesures ja adoptades com les que es vagin adoptant hauran d’anar sent ampliades i/o reformulades en els propers mesos per adaptar-les a les situacions que es vagin vivint, pensem que més que mai hem de tenir cura amb urgència de les persones i del teixit econòmic del nostre municipi. Per aquest motiu, entenem que cal dotar de liquidat la població, més enllà de garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania, implementant mesures amb impacte en l’economia local, per evitar que s’agreugi la crisi social i el tancament de negocis que donen vida al nostre poble. És necessari seguir impulsant accions de promoció econòmica. Com sabem, degut als efectes del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es va declarar l’estat d’alarma un munt de persones de la nostra Vila s’han vist afectades per un ERTO, ERO o han hagut de tancar els seus negocis, raó per la que bé no han disposat d’ingressos ni recursos suficients per fer-se càrrec de les seves despeses bé han vist com aquests es disminuïen de forma dràstica. L’Ajuntament en tant que administració més pròxima als seus ciutadans ha de vetllar per evitar l’empobriment de la Vila i promoure mesures de reactivació i promoció econòmica per no trencar la cohesió social, per això i tal i com ja venim demanant des de fa setmanes, entenem que és necessari que s’incentivi tan les famílies com el comerç local mitjançant un sistema de vals per import de 100 € i per unitat familiar empadronada a Ripoll per intercanviar als establiments del municipi que van haver de tancar a partir del 14 de març a causa de l’estat d’alarma.

ERC insisteix a l’equip de govern de Ripoll que ara és l’hora de prendre decisions junts davant la greu crisi derivada del Covid19

La secció local d’Esquerra a Ripoll i les persones que conformen el grup municipal, han volgut mostrar la seva preocupació per l’actitud de l’equip de govern a l’ajuntament davant les reiterades propostes de treball conjunt que ha anat realitzant el grup republicà. Des d’ERC creiem que ara és el moment de treballar plegats a l’ajuntament per a minimitzar la greu crisi social i econòmica derivada del Covid19 i l’efecte que pot tenir a totes les llars ripolleses. Des del principi de la pandèmia hem enviat diverses propostes a l’equip de govern, moltes sorgides de persones de Ripoll i d’altres rebudes del partit a nivell nacional. Tot sense fer soroll, sense ganes de “criticar per criticar” ni de “penjar-nos cap medalla”. A principis d’abril ens vàrem oferir a l’equip de govern per participar a les Juntes de Govern (sense tenir-hi vot) o als òrgans de govern oportuns, per a fer-hi aportacions, i ajudar-los a prendre decisions. La resposta de l’equip de govern va ser la creació d’una Comissió d’Impuls Econòmic i Social relacionada amb el Covid19 on hi van convidar a tots els Grups municipals. Hem intentat insistentment que aquesta Comissió fos útil i àgil, amb participació real de tots els grups municipals, a l’hora de prendre totes les decisions relacionades directament o indirecta amb el Covid19. Malauradament això no ha estat possible. Molt poques decisions han passat per aquesta Comissió. És per aquest motiu, i davant de la manca de voluntat real de treball en comú que ha mostrat Junts per Ripoll, que nosaltres hem decidit el següent: Creiem, encara, que la millor opció és la d’un govern de concentració (amb el màxim de grups municipals). Demanen que la Comissió d’Impuls Econòmic i Social ha de ser participativa i vinculant, i no només informativa d’allò que interessa explicar a Junts per Ripoll, o del que els és estrictament necessari per a l’aprovació per plenari. A partir d’ara, des d’Esquerra anirem explicant totes les nostres propostes, tant les fetes en el passat que encara no s’han tingut en compte, com les que plantegem d’ara en endavant.

ERC demana mesures urgents per evitar la plaga de la papallona del boix

El portaveu del grup municipal d’ERC a Ripoll, Roger Bosch, ha demanat a l’equip de govern, durant el plenari d’aquest dimarts 26 de maig, quines mesures s’han previst aquests propers mesos per a evitar la imminent plaga de la papallona del boix al municipi. L’experiència de l’any passat, que va afectar molt negativament als comerços, bars i restaurants de la vila, i va molestar durant un llarg període a tots els ripollesos i ripolleses, hauria de ser motiu suficient per a prendre mesures preventives aquest any. Però a més, aquest 2020 s’hi ha afegit la crisi derivada del Covid19, i això pot agreujar encara més la problemàtica provocada per aquesta plaga de papallones. Uns del principals afectats per la crisi del coronavirus, obligats a tancar les portes molts d’ells i amb un impacte molt negatiu per la reducció de mobilitat de visitants, són un cop més, comerços, bars, restaurants, establiments turístics. Actualment, una de les poques opcions que tenen per a generar ingressos són les terrasses a l’aire lliure. Però és conegut que l’eruga del boix començarà a convertir-se en papallona a partir de juny i serà present a l’entorn de Ripoll fins al mes d’octubre. Els boscos propers a Ripoll estan plens de boixos morts i, al mateix temps, estan farcits d’erugues a punt de fer el pas a papallona. Per tant, si no es fa res, l’afectació serà doble per a molts: crisi deguda al Covid19 i plaga de papallones. Des d’ERC es demana als tècnics municipals -com ja es va fer l’any passat- que busquin les solucions més adequades i que les portin a terme de manera urgent. Ens sembla, que potser estem anant tard i la plaga serà inevitable. Caldria que s’analitzi si es podrien fer tractaments d’eliminació de les erugues en zones de boixos i vegetació afectada, com a mínim en un radi d’un quilòmetre respecte del nucli urbà. I sobretot, garantir tractaments en zones de boixos ornamentals com els del pati del monestir, el cementiri o en parcs urbans i zones verdes urbanes.

ERC pregunta al govern espanyol perquè ha suspès la línia R3 entre Ripoll i Puigcerdà

A petició de la secció local d'ERC, els senadors gironins d'ERC han demanat perquè s'ha suspès el servei de tren entre Ripoll i Puigcerdà durant l'estat d'alarma. Des d'Esquerra a Ripoll vam transmetre la nostra preocupació perquè no volem que la reducció de passatgers degut a l'estat d'alarma serveixi d'excusa al govern espanyol per a establir criteris de viabilitat econòmica a l'hora de mantenir en funcionament la línia R3 entre Ripoll i la Tor de Carol. Creiem que hauria de ser tot el contrari, que s'haurien de prioritzar les inversions en una línia internacional ferroviària com és aquesta i, fer-la així, més atractiva i adequada per al transport de moltes persones que viuen o fan estada en aquestes comarques pirinenques. http://locals.esquerra.cat/fedgirona/article/102711/els-senadors-gironins-pregunten-al-govern-espanyol-perque-ha-suspes-la-linia-r3-entre-ripo També ens preocupa que peticions, com les del president del Consell Comarcal sobre un problema estructural al pont del tren sobre l’aiguabarreig del Ter i del Freser, puguin ser una altra excusa per tancar la línia més temps. Des d'ERC lluitarem per garantir que no es tanqui la línia. I si cal fer-hi alguna obra (al pont sobre l'aiguabarreig o allà on sigui), cal que sigui ben ràpid i tornar a obrir la línia de seguida, i garantir aquest servei ferroviari tan necessari per al territori. A més, no hi ha dubte que el tren és el sistema de transport més sostenible, i tots aquells que es comprometen a reduir l'impacte sobre el medi ambient, han de vetllar perque es mantinguin i millorin les línies ferroviàries.

Proposta d'ERC Ripoll de suport a l’equip de govern durant tot el període d’afectació del Covid19

Actualment la preocupació principal de la nostra societat és la derivada del coronavirus Covid-19 i els seus efectes, de present i de futur. Això mateix, passa també a Ripoll, i ens cal estar al costat de tots els ripollesos i ripolleses, especialment d’aquells que hagin patit o puguin patir més endavant les conseqüències d’aquesta crisi sanitària. També ens caldrà ser molt solidaris amb altres persones afectades de la nostra comarca o, fins i tot, d’altres llocs del món   Des del Grup Municipal d’ERC hem estat molt atents als esdeveniments i hem anat enviant propostes a l’equip de govern, moltes sorgides de persones de Ripoll que ens han fet arribar la seva preocupació, la seva queixa, alguna idea interessant, etc. També hem fet arribar propostes que ha estat treballant el partit a nivell nacional, que podien ser molt adequades per a implantar a la nostra vila. I ho seguirem fent, amb ganes de col·laborar al màxim.   No hem fet ni farem missatges a mitjans de comunicació, com a ERC, del que hem proposat o proposarem, creiem que ara no és el moment d’aquest tipus d’accions partidistes. Pensem que ara és el moment que tots els regidors i regidores actuïn únicament com a ripollesos i ripolleses amb independència del color polític que representin.   Per això hem proposat a l'equip de govern de l'ajuntament de Ripoll el següent: Com a Grup Municipal d’ERC ens posem al vostre costat per afrontar la crisi actual del COVID-19 i els efectes del post-confinament. Ens oferim per participar a les Juntes de Govern (sense tenir-hi vot) o als òrgans de govern que considereu oportuns, per a fer-hi aportacions, i ajudar-vos a prendre decisions, si us sembla escaient.

ERC reclamarà a Madrid les inversions pendents en tren i carreteres a Ripoll

El diputat al Congrés d'ERC, Joan Margall, acompanyat pel regidor de suport d'urbanisme i barris d’Esquerra a Ripoll, Quico Terradelles, i la secretària general de la Federació de Girona, Laia Cañigueral van presentar el dia 28 de febrer de 2020, a Ripoll, les peticions que faran arribar al Govern de l'Estat, perquè es puguin incorporar als Pressupostos del 2020 i executar-se la inversió dins del mateix any. Les dues propostes que, prèviament, s'havien presentat a l'ajuntament de Ripoll per part del grup municipal d’ERC són: - L'adequació sense barreres arquitectòpniques del pas soterrat de vianants sota el pas a nivell del tren al Passeig Ragull. - La construcció d'una rotonda a l’encreuament a Ripoll, de la C17 amb la N-260 i la Carretera de Ribes. ERC presentarà les peticions al govern espanyol, perquè s'incloguin les partides necessàries en el pressupost d'inversions del Ministeri de Foment i perquè s'ordeni a ADIF la reducció de velocitat dels trens al seu pas entre l'estació i el túnel del pas a nivell. També es presentaran les mateixes peticions en forma de Proposta de Resolució al Parlament de Catalunya perquè aquest reclami les inversions al govern espanyol.   Margall va dir que “ja és hora” que es resolgui una “demanda històrica” per resoldre “un problema” de seguretat ciutadana: "No hi pot haver cap mena de debat quan parlem de temes de seguretat i, per tant, per Esquerra Republicana treballarem per resoldre aquest greuge que pateixen els veïns i veïnes de Ripoll cada dia.”   “Som a Madrid per resoldre un conflicte polític. Però és absolutament imprescindible que mentre lluitem per assolir la república catalana siguem capaços de reclamar tot allò que ens pertany per tal de millorar el benestar de tots els gironins i gironines i per garantir el progrés econòmic i social de totes les comarques”, ha afegit el diputat.   Quico Terradelles va recordar que aquestes inversions s'havien inclòs al darrer programa electoral d'ERC a Ripoll, i des de la secció local i el grup municipal "seguirem insistint fins que siguin una realitat".

ERC demana que es construeixin noves rotondes a la Ronda Mas d'en Bosch de Ripoll

Al ple de l'Ajuntament de Ripoll del 25 de febrer de 2020 el grup municipal d'ERC va presentar una moció reclamant la construcció de noves rotondes a la Ronda Mas d'en Bosch per a reduir la sinistralitat i facilitar les connexions a les zones dels polígons industrials de Pintors, Escola del Treball i Centre de Tecnificació Esportiva de l'Avellaneda. La moció va ser aprovada i ERC vetllarà per la seva aplicació. Us adjuntem la moció presentada per ERC Ripoll: MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D’ERC A RIPOLL DEMANANT QUE ES CONSTRUEIXIN NOVES ROTONDES A LA RONDA MAS D’EN BOSCH   La Ronda Mas d’en Bosch (C-26), a la zona on passa la via verda en paral·lel a la carretera, just en el punt d’accés al polígon dels Pintors, ja concentra diversos accidents sobretot d’atropellaments. En aquell punt la velocitat dels vehicles és molt elevada, i si bé no està permès el creuament dels vianants és evident que s’utilitza per la gent que va a peu.  S’hi afegeix que en el mateix punt hi ha un camí d’accés al medi natural.  Al POUM vigent es va preveure una reserva de sòl per tal de realitzar la connexió entre el túnel de Sant Bartomeu i la ronda Mas d’en Bosch, mitjançant una rotonda. La construcció d’una rotonda permetria la reducció de la velocitat, i caldria preveure alhora un circuït de connexió dels vianants entre la via verda i el polígon. També és conflictiu l’accés a la zona del Centre de Tecnificació Esportiva de l’Avellaneda i a l’Escola del Treball, on es podria millorar la seguretat construint-hi una rotonda al mig de la via, eliminant les mitges rotondes laterals i el semàfor actual, tal com preveu el POUM. Un altre punt perillós és l’accés al benzinera i al polígon per la zona de la deixalleria. En el cas de construir-se una nova rotonda més al sud –a la confluència de la Ronda Mas d’en Bosch amb el Carrer Joan Miró- seria necessari obligar al gir a mà dreta a l’incorporar-se a la Ronda Mas d’en Bosch des d’aquest punt, evitant el gir a l’esquerra o el creuament de la Ronda.