Ripoll

Totes les notícies

ERC escolta a la població i proposa millores en seguretat i convivència a Ripoll

Al ple del mes de setembre el Grup municipal d'ERC mostrava la seva preocupació pels problemes d'inseguretat i incivisme dels darrers mesos a Ripoll. Podeu veure més informació a: http://locals.esquerra.cat/ripoll/article/104423/erc-mostra-la-seva-preocupacio-pels-problemes-dinseguretat-i-incivisme-a-ripoll El dia 13 d'octubre de 2020 la secció local d'ERC de Ripoll va organitzar una reunió en línia on hi van participar persones vinculades als sectors del comerç, de la restauració, l'oci, i veïns a títol individual, tots ells preocupats per la situació. A la reunió hi van participar la regidora Chantal Pérez i els regidors Roger Bosch i Lluís Orriols, del Grup Municipal d'ERC a Ripoll, així com diverses persones que formaven part de la llista d'ERC a les darreres eleccions municipals. També es va comptar amb la presència de Joan Plana (regidor d'ERC a l'equip de govern de Roses) i Isaac Albert (regidor d'ERC a l'equip de govern de Terrassa) que van aportar la seva experiència i propostes, com a persones que tenen responsabilitat als seus municipis en els mateixos àmbits de seguretat i convivència.  Com a resultat d'aquella reunió es va acordar que el grup municipal d'Esquerra a Ripoll presentaria una moció al ple del mes d'octubre englobant els principals temes que s'hi van tractar. Aprofitem des d'aquí per agrair a totes les persones que van participar a la reunió del dia 13 d'octubre i a les persones que s'hi van interessar però finalment no van poder-hi assistir. Les seves aportacions van ser molt valuoses i des d'ERC ens oferim sempre que calgui a escoltar-los i a transmetre les seves preocupacions i propostes a l'ajuntament de Ripoll. Finalment la moció presentada pel ple del 27 d'octubre de 2020 és la següent: MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D'ERC PER LA MILLORA DE LA SEGURETAT I LA CONVIVÈNCIA A RIPOLL   La seguretat ha de ser una prioritat per a qualsevol ajuntament i en aquests moments, malauradament, és una preocupació creixent entre la nostra població.

Homenatge d'ERC Ripoll a Lluís Companys en el 80è aniversari del seu afusellament.

Des de la secció local d'ERC i el Jovent Republicà de Ripoll hem prepararat aquest petit homenatge al President que no morirà mai. Tornarem a sofrir, tornarem a lluitar, tornarem a vèncer. Us animem a veure el vídeo que podeu trobar a: https://www.facebook.com/ercripoll/videos/1531357453717761/ Un agraïment molt especial per als companys i companyes, en Ramon Prat, la Roser Capdevila, en Roger Sala i l'Ariadna Fuster, per les seves fantàstiques lectures. Aquest 15 d'octubre de 2020, hem penjat també un cartell en record al President Lluís Companys a la Plaça 1 d’Octubre de Ripoll. No defallirem! Per Catalunya! Fins a la victòria sempre!

ERC mostra la seva preocupació pels problemes d’inseguretat i incivisme a Ripoll

En el ple del 29 de setembre de 2020 la regidora Chantal Pérez del Grup Municipal d’ERC va exposar la preocupació -que ens han fet arribar moltes veïns i veïnes de Ripoll i que també hem pogut veure les persones del partit al municipi- sobre els problemes d’inseguretat i incivisme que han anat augmentant aquest estiu. I això és encara més preocupant en temps de pandèmia.   Alguns dels temes que hem recollit des d’ERC Ripoll són: Jovent amb bicicletes a tota velocitat per zones de vianants. Jovent a la plaça de Sant Eudald deixant brutícia al terra cada dia (fins i tot sabó per fer patinar a la gent els dies que plou). Destrossa de façanes de negocis. No hi ha cap control on es fan habitualment “botellots” (per exemple a la zona del Pla). Gossos sense lligar, de vegades perillosos,(per exemple a la zona del Pla, passeig del Ter, Castelladrall) en llocs on hi passeja molta mainada. Alguns propietaris dels gossos els deixen fer les necessitats on volen i no recullen les femtes. Destrosses a la font de l’Amoroset a altes hores de la nit. Llançament de brutícia, llaunes,burilles per tot arreu, especialment en parcs públics, zones de vianants, font del Tòtil i font d’en Jordana, etc. Les jardineres del costat del pont de La Lira al Passeig del Mestre Guich s’han convertit en cendrers. Contenidors plens d’escombraries al voltant (per exemple al Carrer del Bisbe o a molts altres punts). Venda de drogues durant les nits al centre de Ripoll. Baralles entre bàndols al centre Ripoll. Destrosses en establiments o mobiliari urbà, derivades de baralles o per incivisme. Parasols trencats. Rodes de vehicles punxades. Cotxes mal aparcats i la policia sense immutar-se. Curses de cotxes durant les nits per tot Ripoll. Avançaments a la carretera de Barcelona. Robatoris a gent gran durant el dia (per exemple a la zona de la Font Viva). Roben rellotges, cadenes, etc, apropant-se a les persones grans. Moltes persones no porten mascareta ni guarden distància amb el risc de contagi que suposa.

ERC proposa un Pla Estratègic per a l'estudi, rehabilitació i promoció de la muralla de Ripoll, Bé Cultural d'Interès Nacional

La regidora del Grup Municipal d'ERC, Chantal Pérez, acompanyada dels "regidors de suport" de la Secció Local d'ERC, Quico Terradelles i Eudald Casas, han presentat la següent moció que presenten els republicans per al ple del 29 de setembre de 2020. MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D’ERC A RIPOLL   PER PROMOURE UN PLA ESTRATÈGIC PER A L’ESTUDI, REHABILITACIÓ I PROMOCIÓ DE LA MURALLA DE RIPOLL, BÉ CULTURAL D'INTERÈS NACIONAL   Ripoll es mereix recuperar el seu patrimoni històric, per a conèixer millor el seu passat i per a oferir nous atractius turístics d’aquesta vila comtal.  Un d'aquests elements que ens pot ajudar a conèixer millor com era Ripoll anys enrere és l'estudi de la muralla de Ripoll. De fet, es coneix que hi havia hagut una muralla que envoltava el què és el conjunt monàstic, i la muralla que envoltava el poble. En els treballs arqueològics que es desenvoluparen arran de la intervenció en el tram de la muralla del carrer Pirineus, cal destacar que hi ha testimonis de restes anteriors al segle XIII; i diferents mostres d'ampliacions i modificacions.   La muralla de Ripoll està inclosa, en diferents trams, al catàleg de Béns d’Interès Local i és també en tot el seu conjunt un Bé Cultural d’Interès Nacional amb el número de registre 4294-MH (Monument Històric), del Catàleg de Patrimoni de la Generalitat de Catalunya. http://invarquit.cultura.gencat.cat/Cerca/Fitxa?index=3&consulta=MCU0KzE3MTQ3OSU2KzMxJTcrMiU=&codi=36575 Per aquest motiu caldria fer un esforç des de l’ajuntament de Ripoll per anar recuperant i mostrant tots els trams de muralla de la vila, i millorant els que ja són visibles. En aquest sentit creiem que s’hauria de millorar l’aspecte de la muralla sobre el canal de l’Arquet al Riu Freser i també millorar l’entorn del Pont del Raval que donava accés a Ripoll a través de la muralla, reforçant la seva senyalització i rètols informatius en diferents idiomes. Progressivament s’haurien d’anar preveient partides pressupostàries d’aquest ajuntament per a rehabilitar els altres trams de muralla inclosos al Catàleg de Béns d’Interès Local, i incidir en l'estudi històric d'aquest element; que ens permetria conèixer millor l'assentament de Ripoll al llarg de la història.

Lluís Orriols, comença la seva etapa com a nou regidor d’ERC a l’Ajuntament de Ripoll

En el ple d’aquest dimarts 30 de juny de 2020, Lluís Orriols prendrà possessió del càrrec de regidor de l’Ajuntament de Ripoll, en representació del Grup Municipal d’ERC. Lluís Orriols i Fàbregas anava al quart lloc de la llista d’Esquerra a les darreres eleccions municipals de maig del 2019. En aquests moments substitueix a l’anterior regidora i cap de llista dels republicans, Nani Mora i López. El nou regidor, Lluís Orriols, és empleat de banca. Ens transmetia aquestes sensacions abans de començar aquesta nova etapa:   “Estic il·lusionat pel nou repte. Sóc independentista de tota la vida, simpatitzant d'ERC des de l'adolescència, el tema del procés em va fer decidir a fer un pas més i acceptar a formar part d'una gran llista. La llàstima ha estat haver d'entrar per la renúncia per motius de salut de la gran companya Nani, a qui desitjo tot el millor. Amb 52 anys, soc conscient que hauré de sacrificar part del temps que dedico a les meves aficions, com poden ser els esports, sobretot els de muntanya, o a fer tertúlia amb els amics a les terrasses, als viatges i a les xefles, però ho faré encantat. Apassionat de Ripoll, de la seva gent i el seu magnífic entorn,  espero transmetre la il·lusió, la fermesa, el treball i la honradesa, per fer-ho el millor possible en aquesta nova etapa a l'Ajuntament de Ripoll. “   Molta sort company!

ERC demana una línia de microcrèdits com a bestreta pels afectats per ERTO a Ripoll

Al ple del 30 de juny de 2020 de l'ajuntament de Ripoll es debatrà la següent moció presentada pel Grup Municipal d'ERC. PER DEMANAR UNA LÍNIA DE MICROCRÈDIT “LÍNIA BESTRETA D’AFECTATS PER ERTO” Des del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya veiem amb preocupació com moltes treballadores i treballadors encara no han cobrat el subsidi de desocupació tot i estar afectats per expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) presentats durant l’estat d’alarma. I malauradament les ripolleses i ripollesos no en som pas una excepció. Arran del col·lapse del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), molts afectats per un ERTO es troben contra les cordes, perquè no cobren ni un euro d’ençà que l’empresa els va pagar, la primera quinzena de març. Els sindicats també han apuntat a aquest organisme del ministeri com a responsable del caos que impera encara avui, i continuen els entrebancs que tenen per a relacionar-se amb el SEPE; i això ha comportat que moltes famílies estiguin sense cobrar durant tres mesos. Una altra absurditat és que molts no cobren tant com els tocaria per la base reguladora, són gent amb fills. En el primer moment, quan es van presentar tants ERTO, havia de ser una prestació única amb un màxim de 1.098 euros. Però poc després van dir que amb fills la xifra es podia augmentar. Amb dos fills o més són 1.411 euros; però no els ho han tingut en compte, de manera que hi ha gent que cobra menys que no li tocaria. Es juga amb les persones que d’avui per demà s’han trobat sense feina i sense cobrar, malgrat les promeses i decrets que s’han fet. I, arran de la penúria cada dia més forta amb què es troben, topen amb el silenci més absolut. L’ajuntament és l’administració més propera al ciutadà, i tot i no ésser una competència municipal considerem que cal ésser sensible i proposar-los solucions per alleugerir aquest moment tan angoixant. No cal dir que la celeritat en aquest cas és imprescindible, i que la nostra ajuda no pot allargar-se en el temps, pel què cal actuar amb urgència.

ERC proposa vals regal de 100 euros per a persones de Ripoll afectades per ERTOS i EROS degut a la Covid19, per a consumir al propi municipi

El grup municipal d'ERC Ripoll ha presentat la següent moció per debatre al ple de l'ajuntament de Ripoll del dia 30 de juny de 2020. MOCIÓ PER DEMANAR L’EMISSIÓ DE VALS REGAL PER IMPORT DE 100 € PER A PERSONES EFECTADES PER ERTOS I EROS   Tot i l’aixecament de l’estat d’alarma, la pandèmia de Covid-19 encara ens continua afectant i generarà una situació social i econòmica realment incerta en els propers mesos. És per això que des del Grup Municipal d’Esquerra Republicana per Ripoll creiem que dins les possibilitats de l’administració local i al marge de les decisions adoptades en el Pla de Xoc Municipal és necessari adoptar amb urgència mesures que segueixin ajudant a pal·liar els efectes d’aquesta crisi. Tot i que creiem que tan les mesures ja adoptades com les que es vagin adoptant hauran d’anar sent ampliades i/o reformulades en els propers mesos per adaptar-les a les situacions que es vagin vivint, pensem que més que mai hem de tenir cura amb urgència de les persones i del teixit econòmic del nostre municipi. Per aquest motiu, entenem que cal dotar de liquidat la població, més enllà de garantir les necessitats bàsiques de la ciutadania, implementant mesures amb impacte en l’economia local, per evitar que s’agreugi la crisi social i el tancament de negocis que donen vida al nostre poble. És necessari seguir impulsant accions de promoció econòmica. Com sabem, degut als efectes del Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es va declarar l’estat d’alarma un munt de persones de la nostra Vila s’han vist afectades per un ERTO, ERO o han hagut de tancar els seus negocis, raó per la que bé no han disposat d’ingressos ni recursos suficients per fer-se càrrec de les seves despeses bé han vist com aquests es disminuïen de forma dràstica. L’Ajuntament en tant que administració més pròxima als seus ciutadans ha de vetllar per evitar l’empobriment de la Vila i promoure mesures de reactivació i promoció econòmica per no trencar la cohesió social, per això i tal i com ja venim demanant des de fa setmanes, entenem que és necessari que s’incentivi tan les famílies com el comerç local mitjançant un sistema de vals per import de 100 € i per unitat familiar empadronada a Ripoll per intercanviar als establiments del municipi que van haver de tancar a partir del 14 de març a causa de l’estat d’alarma.

ERC insisteix a l’equip de govern de Ripoll que ara és l’hora de prendre decisions junts davant la greu crisi derivada del Covid19

La secció local d’Esquerra a Ripoll i les persones que conformen el grup municipal, han volgut mostrar la seva preocupació per l’actitud de l’equip de govern a l’ajuntament davant les reiterades propostes de treball conjunt que ha anat realitzant el grup republicà. Des d’ERC creiem que ara és el moment de treballar plegats a l’ajuntament per a minimitzar la greu crisi social i econòmica derivada del Covid19 i l’efecte que pot tenir a totes les llars ripolleses. Des del principi de la pandèmia hem enviat diverses propostes a l’equip de govern, moltes sorgides de persones de Ripoll i d’altres rebudes del partit a nivell nacional. Tot sense fer soroll, sense ganes de “criticar per criticar” ni de “penjar-nos cap medalla”. A principis d’abril ens vàrem oferir a l’equip de govern per participar a les Juntes de Govern (sense tenir-hi vot) o als òrgans de govern oportuns, per a fer-hi aportacions, i ajudar-los a prendre decisions. La resposta de l’equip de govern va ser la creació d’una Comissió d’Impuls Econòmic i Social relacionada amb el Covid19 on hi van convidar a tots els Grups municipals. Hem intentat insistentment que aquesta Comissió fos útil i àgil, amb participació real de tots els grups municipals, a l’hora de prendre totes les decisions relacionades directament o indirecta amb el Covid19. Malauradament això no ha estat possible. Molt poques decisions han passat per aquesta Comissió. És per aquest motiu, i davant de la manca de voluntat real de treball en comú que ha mostrat Junts per Ripoll, que nosaltres hem decidit el següent: Creiem, encara, que la millor opció és la d’un govern de concentració (amb el màxim de grups municipals). Demanen que la Comissió d’Impuls Econòmic i Social ha de ser participativa i vinculant, i no només informativa d’allò que interessa explicar a Junts per Ripoll, o del que els és estrictament necessari per a l’aprovació per plenari. A partir d’ara, des d’Esquerra anirem explicant totes les nostres propostes, tant les fetes en el passat que encara no s’han tingut en compte, com les que plantegem d’ara en endavant.

ERC demana mesures urgents per evitar la plaga de la papallona del boix

El portaveu del grup municipal d’ERC a Ripoll, Roger Bosch, ha demanat a l’equip de govern, durant el plenari d’aquest dimarts 26 de maig, quines mesures s’han previst aquests propers mesos per a evitar la imminent plaga de la papallona del boix al municipi. L’experiència de l’any passat, que va afectar molt negativament als comerços, bars i restaurants de la vila, i va molestar durant un llarg període a tots els ripollesos i ripolleses, hauria de ser motiu suficient per a prendre mesures preventives aquest any. Però a més, aquest 2020 s’hi ha afegit la crisi derivada del Covid19, i això pot agreujar encara més la problemàtica provocada per aquesta plaga de papallones. Uns del principals afectats per la crisi del coronavirus, obligats a tancar les portes molts d’ells i amb un impacte molt negatiu per la reducció de mobilitat de visitants, són un cop més, comerços, bars, restaurants, establiments turístics. Actualment, una de les poques opcions que tenen per a generar ingressos són les terrasses a l’aire lliure. Però és conegut que l’eruga del boix començarà a convertir-se en papallona a partir de juny i serà present a l’entorn de Ripoll fins al mes d’octubre. Els boscos propers a Ripoll estan plens de boixos morts i, al mateix temps, estan farcits d’erugues a punt de fer el pas a papallona. Per tant, si no es fa res, l’afectació serà doble per a molts: crisi deguda al Covid19 i plaga de papallones. Des d’ERC es demana als tècnics municipals -com ja es va fer l’any passat- que busquin les solucions més adequades i que les portin a terme de manera urgent. Ens sembla, que potser estem anant tard i la plaga serà inevitable. Caldria que s’analitzi si es podrien fer tractaments d’eliminació de les erugues en zones de boixos i vegetació afectada, com a mínim en un radi d’un quilòmetre respecte del nucli urbà. I sobretot, garantir tractaments en zones de boixos ornamentals com els del pati del monestir, el cementiri o en parcs urbans i zones verdes urbanes.