Ripoll

Totes les notícies

ERC es fixa l’augment de població i una millora de qualitat de vida, com a objectius prioritaris per a Ripoll

Ripoll, 14 de maig de 2019,   Aquest dimarts 14 de maig, ERC Ripoll ha començat oficialment la campanya per a les eleccions municipals, respectant la treva habitual de no fer campanya durant els dies de festa major.   Els republicans han escollit el barri de la Carretera de Barcelona, per començar els actes de campanya que s’aniran realitzant per tots els barris del municipi fins al 24 de maig.   Al mateix temps, ERC ha presentat el programa electoral per als propers anys. Han intervingut les cinc primeres persones de la llista d’ERC, explicant algunes propostes rellevants del programa.   La cap de llista de la candidatura, Nani Mora ha explicat que Esquerra presenta un equip divers, cohesionat, valent, il·lusionat i que està capacitat i a punt per governar Ripoll, amb polítiques d’esquerres, socials i sostenibles.   El número 2 de la llista, Roger Bosch ha remarcat la importància d’aconseguir que moltes persones vulguin viure a Ripoll, que els que hi viuen no hagin de marxar i que molts altres hi vulguin establir el seu projecte de vida. Per això, ERC ha definit un seguit de propostes concretes al seu programa per atraure població a Ripoll i a tota la comarca. Bosch ha dit que per poder-ho aconseguir ens cal oferir una millor qualitat de vida a totes les persones que visquin al poble. Roger Bosch ha dit que es faran campanyes publicitàries per atraure persones de totes les edats i procedència, especialment parelles joves, però també gent gran que vulgui viure la seva maduresa a Ripoll. També està previst crear una Oficina de la Gent Gran per a donar informació, presentar queixes, formar professionals, promoure voluntariat, etc. Finalment ha comentat que, com a capital de comarca, Esquerra exigirà a la Generalitat que el CAP estigui obert les 24h del dia durant tot l’any.   La número 3 de la llista, Chantal Pérez ha destacat algunes de les propostes que poden afavorir l’assoliment d’aquests objectius d’augmentar població i millorar la qualitat de vida dels ripollesos i ripolleses.

Carta des de la presó d'Oriol Junqueras a la gent d'ERC de Ripoll i del Ripollès

El president del partit, Oriol Junqueras, empresonat a Soto del Real, ha fet arribar la següent carta manuscrita a tota la gent d'Esquerra de Ripoll i el Ripollès. Transcripció de la carta: "A tota la bona gent d'Esquerra Republicana de Ripoll i el Ripollès, ànims i records, per guanyar les properes eleccions. Ens veurem ben aviat, quan surti en llibertat! (Signatura d'Oriol Junqueras) 3-5-2019" Moltes gràcies, Oriol! La teva carta ens emociona i ens dóna molta força. Farem tot el possible per guanyar les properes eleccions. Estem amb tu! I amb totes les companyes i companys a la presó i a l'exili! Tots som 1-O. No defallirem fins a assolir la plena llibertat i la independència de Catalunya per fer un país socialment just i solidari. Treballem per tots i totes, per fer una república on tothom tingui les mateixes oportunitats.

Roger Torrent està convençut que Nani Mora serà la nova alcaldessa de Ripoll

El President del Parlament va participar, el dia 4 de maig, a la presentació de la llista d’ERC Ripoll per a les eleccions municipals del proper 26 de maig.  Ripoll, 6 de maig de 2019,   El dissabte 4 de maig es va realitzar davant del Museu Etnogràfic de Ripoll, a la plaça Abat Oliba, l’acte de presentació de la llista d’Esquerra Republicana de Catalunya, amb la intervenció del President del Parlament, Roger Torrent, i la cap de llista republicana, Nani Mora.   Roger Torrent va destacar la importància d’aconseguir el màxim de municipis republicans, governats per Esquerra i va remarcar el compromís i els valors del partit amb 88 anys d’història. Torrent va dir que està “convençut que la candidatura d’ERC Ripoll serà guanyadora, ja que és una candidatura republicana, feta des de baix, plural, diversa, que representa el conjunt de la societat ripollesa”. Va afegir que “Ripoll representa la síntesi de tots aquells valors i principis que volem com a societat. Amb un fort arrelament a la nostra trajectòria comuna des de fa molts de segles, però sobretot amb una ferma voluntat d’avançar i construir un futur millor pels nostres fills”. Finalment va dir que veia Nani Mora com a propera alcaldessa de Ripoll.   Durant el seu parlament, Nani Mora va dir que és una dona d’esquerres, republicana i feminista i que es presenta com a alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya, amb un equip divers, cohesionat, valent, il·lusionat i amb moltes ganes de treballar per Ripoll. Va remarcar que ERC Ripoll vol construir una societat millor, on tots els vilatans se sentin escoltats i on hi hagi les mateixes possibilitats i oportunitats per a tothom. Considera que Ripoll necessita un nou lideratge, noves polítiques més ambicioses, i que és indispensable recuperar la capitalitat, la il·lusió, el sentit de pertinença, llum, modernitat i sobretot oportunitats. Mora va explicar que l’equip és potent i preparat per afrontar els canvis que el municipi necessita.

ERC presenta la pre-campanya per a les eleccions municipals a la fira de les 40h

Els dies 6 i 7 d'abril, ERC Ripoll ha tingut una parada a la Fira de les 40 hores de Ripoll. El dia 6 d'abril, el partit republicà ha presentat la pre-campanya per a les eleccions municipals del 26 de maig de 2019. Ho han fet la cap de llista, Nani Mora, i el número dos, Roger Bosch. Mora i Bosch han destacat que la pre-campanya es centrarà en escoltar a totes les ripolleses i ripollesos, per tal de definir, entre tots, un Ripoll millor. Precisament per això, s'ha portat a la fira una gran urna groga, on totes les persones que han volgut hi han pogut dipositar les seves propostes de millora, queixes, comentaris, etc. Aquestes propostes es tindran en compte per a la definició del programa electoral d'ERC a Ripoll, i també per a la seva possible execució en el cas que Esquerra governi els propers 4 anys a l'ajuntament de la vila. També es tindran en compte totes les altres propostes, recollides des de l'estiu de 2018 en diverses trobades temàtiques amb amics d'ERC, que s'han anat donant a conèixer en tres butlletins que s'han fet arribar a tots els domicilis ripollesos de gener a març de 2019. Al mateix temps, la gran urna groga, simbolitza el record a les persones preses i exiliades polítiques. Mostrant el compromís d'ERC Ripoll amb la independència de Catalunya i amb el referèndum celebrat l'1-O. Perquè volem un poble amb plena llibertat i democràcia.

ERC presenta el butlletí “Mou-te per Ripoll”

Els regidors Roger Bosch i Nani Mora del Grup Municipal d’ERC a Ripoll, han presentat el butlletí “Mou-te a Ripoll” que s’està repartint aquests dies a les cases de tots els ripollesos. (Nota: aquí teniu l’enllaç del butlletí, http://locals.esquerra.cat/documents/butlletins/ripoll-butlleti-mou-te-per-ripoll-br.pdf).   El regidors republicans han explicat que aquest és el tercer butlletí d’uns sèrie de tres que recull propostes d’un procés participatiu realitzat amb un grup d’Amics d’ERC-Ripoll d’unes 60 persones, iniciat l’estiu de 2018.  El procés participatiu era obert a tothom. (Nota: aquí teniu l’enllaç amb el butlletí “Viu a Ripoll”, (http://locals.esquerra.cat/documents/butlletins/ripoll-bm_gener2019_web.pdf i amb el butlletí “Treballa a Ripoll”, http://locals.esquerra.cat/documents/butlletins/ripoll-febrer2019_web.pdf).   Mora i Bosch han dit que els amics d’ERC-Ripoll volen una vila bonica i atractiva per a viure, passejar-hi i per a visitar, amb una mobilitat adequada i adaptada, i on es respecti el nostre magnífic entorn.  El butlletí indica diverses propostes per a aconseguir aquest objectiu, i els regidors n’han destacat algunes: S’aposta per un model de poble proper, amb els barris cohesionats, reconstruint “ciutat sobre ciutat” i sense requalificar i ocupar noves planes agrícoles. Es proposa construir urgentment la rotonda de connexió de la Carretera de Ribes la C-17 i la N-260, fent-la ben atractiva i que serveixi de reclam d’entrada a Ripoll. També es planteja una millora a fons de tota la Carretera de Barcelona, ampliant voreres, plantant arbres, perquè sigui una “gran rambla” per a vianants. En determinats moments s’hi podria tallar el trànsit, desviant-lo per carrers paral·lels, per afavorir el passeig i el comerç. Caldria aprofitar la candidatura de les Olimpíades d’hivern de Barcelona-Pirineu com a oportunitat per a Ripoll per intentar que hi hagi algun esport (indoor) o una vila olímpica (per a esportistes, per a jutges o per a organitzadors).

ERC Ripoll dona a conèixer els integrants de la llista per a les eleccions municipals del proper maig amb la voluntat d’assumir el govern de la vila

En l’assemblea que va tenir lloc el dimecres 27 de març de 2019, es va escollir la llista d’ERC Ripoll per a les eleccions municipals del 26 de maig, per unanimitat de tots els assistents. La llista està formada per les següents persones: 1. Nani Mora i López (ERC) 2. Roger Bosch i Capdevila (ERC) 3. Chantal Pérez i Capdevila (IND) 4. Lluís Orriols i Fàbregas (IND) 5. Roser Capdevila i Caballero (IND) 6. Eudald Casas i Vaqué (ERC) 7. Carme Serrano i Fernàndez (ERC) 8. Quico Terradelles i Palau (ERC) 9. Sandra Bernal i Vinyeta (IND) 10. Santi Surroca i Fossas (ERC) 11. Fadua Hamda i Addaraa (IND) 12. Àlex Franco i Valverde (IND) 13. Sandra Monmany i Fontanet (IND) 14. Eudald Pujol i Arenas (ERC) 15. Ariadna Fuster i Arimany (JERC) 16. Miquel Casas i Vaqué (ERC) 17. Teresa Jordà i Roura (ERC) Suplents: 1. Ramon Prat i Godayol (ERC) 2. Cristina Carrique i Mercè (IND) 3. Xevi Escribà i Solà (ERC) 4. Susanna Escriu i Vilalta (IND) 5. Aitor Fortuño i Ribas (ERC) 6. Teresa Espelt i Villegas (ERC) 7. Ramon Orriols i Casas (ERC) 8. Mar Fernàndez i Casaseca (JERC) 9. Roger Sala i Ojeda (JERC) 10. Susanna Mora i Farrés (IND) Es tracta d’una llista amb voluntat d’assumir el govern de la vila, amb polítiques d’esquerres, socials i sostenibles. Un equip amb capacitat per portar a terme un projecte concret i ambiciós per a Ripoll, que s’anirà realitzant a curt i mig termini, i ho vol fer amb el suport i l’empenta de tots els ripollesos i ripolleses. És un equip divers, cohesionat, valent, il·lusionat i amb moltes ganes de treballar per Ripoll.