Ripoll

ERC demana que es construeixi d'una vegada el pas de vianants accessible sota el pas a nivell del Passeig Ragull

El Grup Municipal d'ERC ha presentat una moció PER A EXIGIR LA CONSTRUCCIÓ, EL 2020, DEL PAS DE VIANANTS SOTERRAT SENSE BARRERES ARQUITECTÒNIQUES SOTA EL PAS A NIVELL DEL PASSEIG RAGULL, que es posarà a votació al ple del dia 28 de gener de 2020 a l'ajuntament de Ripoll.

Aquí teniu el contingut de la moció:

El pas a nivell del tren situat al Passeig Ragull forma part de la llista d’Adif de passos a nivell que s’haurien de suprimir en zones urbanes.

La solució no és gens senzilla per la proximitat del pas a nivell amb el riu Freser i el túnel sota la muntanya del calvari. Probablement caldrà preveure una reubicació de la via de tren quan les administracions competents (sigui l’Estat espanyol o la Generalitat en el cas de disposar d’un Estat català independent) vulguin apostar de debó per aquesta línia internacional transfronterera, fent-hi la doble via entre Barcelona i Tolosa de Llenguadoc.

Mentrestant, no es pot acceptar la situació actual, amb un pas a nivell molt perillós, que malauradament ha provocat la mort de persones.

L’any 2013, l’ajuntament de Ripoll va anunciar el compromís d’Adif per a construir-se “en breu” aquest pas soterrat. Llavors, l’alcalde de Ripoll va dir que no es tractava d’una gran inversió i que el Ministeri de Foment el podria executar fàcilment al tractar-se d’una qüestió de seguretat.
(https://el9nou.cat/osona-ripolles/actualitat/adif-remodelara-i-fara-accessible-el-pas-soterrat-del-pas-a-nivell-de-ripoll/)

L’any 2014, els serveis tècnics municipals van elaborar un projecte preliminar que van valorar amb un cost de 300.000-400.000 €, valor similar al que plantejava Adif. En notícies publicades aquell any, l’alcalde de la vila va dir que tenia confiança que les obres s’executessin el mateix 2014.
(https://www.naciodigital.cat/elripolles/noticia/23023/ripoll/proposa/evitar/pas/nivell/amb/passarelles/sobre/ter).

Des de llavors no hi hagut novetats, i el pas soterrat accessible no s’ha construït.

Al programa electoral d’ERC per a les eleccions municipals del 2019, vam assumir el nostre compromís per resoldre urgentment aquesta problemàtica. Com a grup a l’oposició instem a l’actual equip de govern a l’Ajuntament de Ripoll i a tots els grups municipals, que intensifiquin tots els seus esforços per a executar aquest pas soterrat sense barreres arquitectòniques tan necessari.

Esperem que l’actual equip de govern i els diferents grups municipals facin pressió, a través de la representació dels seus partits al Congrés de Diputats de l’Estat, per així aconseguir que l’Estat realitzi d’una vegada l’obra.

Des de la secció local d’ERC Ripoll s’ha fet arribar ja la petició als diputats i senadors d’ERC a Madrid, que han fet alhora la petició al Ministeri de Foment per a incloure dins dels pressupostos del 2020 el 100% del cost de la construcció del pas soterrat accessible.

És per això que el Grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya proposa al Ple de l’Ajuntament de Ripoll els següents acords:

PRIMER:
Que s’exigeixi a l’administració de l’Estat (titular del pas a nivell i la via de tren) que es construeixi aquest 2020 el pas soterrat sota la via de tren (entre el Passeig Ragull i el pont de l’Arquet) sense barreres arquitectòniques.

SEGON:
Que s’exigeixi a l’administració de l’Estat que es limiti a 10 km/hora la velocitat dels trens  entre el túnel del Passeig Ragull i l’estació de tren de Ripoll.

TERCER:
Que els diferents grups municipals demanin als seus partits amb representació al Congrés de Diputats de l’Estat la incorporació d’aquesta obra als pressupostos de l’Estat 2020.

QUART:
Que els tècnics municipals actualitzin la memòria valorada del pas soterrat sota la via de tren (entre el Passeig Ragull i el pont de l’Arquet) sense barreres arquitectòniques, en un màxim de 30 dies, per a poder entregar als diferents grups municipals.