Ripoll

ERC demana que es construeixin noves rotondes a la Ronda Mas d'en Bosch de Ripoll

Al ple de l'Ajuntament de Ripoll del 25 de febrer de 2020 el grup municipal d'ERC va presentar una moció reclamant la construcció de noves rotondes a la Ronda Mas d'en Bosch per a reduir la sinistralitat i facilitar les connexions a les zones dels polígons industrials de Pintors, Escola del Treball i Centre de Tecnificació Esportiva de l'Avellaneda. La moció va ser aprovada i ERC vetllarà per la seva aplicació.

Us adjuntem la moció presentada per ERC Ripoll:

MOCIÓ DEL GRUP MUNICIPAL D’ERC A RIPOLL DEMANANT QUE ES CONSTRUEIXIN NOVES ROTONDES A LA RONDA MAS D’EN BOSCH

La Ronda Mas d’en Bosch (C-26), a la zona on passa la via verda en paral·lel a la carretera, just en el punt d’accés al polígon dels Pintors, ja concentra diversos accidents sobretot d’atropellaments. En aquell punt la velocitat dels vehicles és molt elevada, i si bé no està permès el creuament dels vianants és evident que s’utilitza per la gent que va a peu.  S’hi afegeix que en el mateix punt hi ha un camí d’accés al medi natural.

Al POUM vigent es va preveure una reserva de sòl per tal de realitzar la connexió entre el túnel de Sant Bartomeu i la ronda Mas d’en Bosch, mitjançant una rotonda. La construcció d’una rotonda permetria la reducció de la velocitat, i caldria preveure alhora un circuït de connexió dels vianants entre la via verda i el polígon.

També és conflictiu l’accés a la zona del Centre de Tecnificació Esportiva de l’Avellaneda i a l’Escola del Treball, on es podria millorar la seguretat construint-hi una rotonda al mig de la via, eliminant les mitges rotondes laterals i el semàfor actual, tal com preveu el POUM.

Un altre punt perillós és l’accés al benzinera i al polígon per la zona de la deixalleria. En el cas de construir-se una nova rotonda més al sud –a la confluència de la Ronda Mas d’en Bosch amb el Carrer Joan Miró- seria necessari obligar al gir a mà dreta a l’incorporar-se a la Ronda Mas d’en Bosch des d’aquest punt, evitant el gir a l’esquerra o el creuament de la Ronda.

Per tot això, es proposa l’adopció dels següents acords:

PRIMER. Que es facin els passos necessaris amb la Generalitat de Catalunya per tal de construir-se la rotonda que es va preveure en el POUM del 2008, en el punt d’accés al polígon dels Pintors a l’alçada del Carrer Joan Miró, com a punt d’unió amb la futura variant de Sant Bartomeu (C-17). Cal que la nova rotonda incorpori un pas per vianants entre la ruta del ferro i el polígon.

SEGON. Que es facin els passos necessaris amb Generalitat de Catalunya per tal de construir-se la rotonda al punt d’accés al Centre de Tecnificació Esportiva de l’Avellaneda i a l’Escola del Treball, eliminant les mitges rotondes laterals i el semàfor actual.

TERCER. Que un cop construïda la nova rotonda d’accés al polígon dels Pintors a l’alçada del Carrer Joan Miró, es millori la seguretat d’accés al polígon dels Pintors a l’alçada de la benzinera i la deixalleria, evitant el gir a l’esquerra o el creuament de la Ronda en aquest punt.