Ripoll

ERC reclamarà a Madrid les inversions pendents en tren i carreteres a Ripoll

El diputat al Congrés d'ERC, Joan Margall, acompanyat pel regidor de suport d'urbanisme i barris d’Esquerra a Ripoll, Quico Terradelles, i la secretària general de la Federació de Girona, Laia Cañigueral van presentar el dia 28 de febrer de 2020, a Ripoll, les peticions que faran arribar al Govern de l'Estat, perquè es puguin incorporar als Pressupostos del 2020 i executar-se la inversió dins del mateix any.

Les dues propostes que, prèviament, s'havien presentat a l'ajuntament de Ripoll per part del grup municipal d’ERC són:
- L'adequació sense barreres arquitectòpniques del pas soterrat de vianants sota el pas a nivell del tren al Passeig Ragull.
- La construcció d'una rotonda a l’encreuament a Ripoll, de la C17 amb la N-260 i la Carretera de Ribes.

ERC presentarà les peticions al govern espanyol, perquè s'incloguin les partides necessàries en el pressupost d'inversions del Ministeri de Foment i perquè s'ordeni a ADIF la reducció de velocitat dels trens al seu pas entre l'estació i el túnel del pas a nivell.
També es presentaran les mateixes peticions en forma de Proposta de Resolució al Parlament de Catalunya perquè aquest reclami les inversions al govern espanyol.

Margall va dir que “ja és hora” que es resolgui una “demanda històrica” per resoldre “un problema” de seguretat ciutadana: "No hi pot haver cap mena de debat quan parlem de temes de seguretat i, per tant, per Esquerra Republicana treballarem per resoldre aquest greuge que pateixen els veïns i veïnes de Ripoll cada dia.”

Som a Madrid per resoldre un conflicte polític. Però és absolutament imprescindible que mentre lluitem per assolir la república catalana siguem capaços de reclamar tot allò que ens pertany per tal de millorar el benestar de tots els gironins i gironines i per garantir el progrés econòmic i social de totes les comarques”, ha afegit el diputat.

Quico Terradelles va recordar que aquestes inversions s'havien inclòs al darrer programa electoral d'ERC a Ripoll, i des de la secció local i el grup municipal "seguirem insistint fins que siguin una realitat".