Ripoll

ERC demana una línia de microcrèdits com a bestreta pels afectats per ERTO a Ripoll

Al ple del 30 de juny de 2020 de l'ajuntament de Ripoll es debatrà la següent moció presentada pel Grup Municipal d'ERC.

PER DEMANAR UNA LÍNIA DE MICROCRÈDIT “LÍNIA BESTRETA D’AFECTATS PER ERTO”

Des del grup municipal d’Esquerra Republicana de Catalunya veiem amb preocupació com moltes treballadores i treballadors encara no han cobrat el subsidi de desocupació tot i estar afectats per expedients de regulació temporal d’ocupació (ERTO) presentats durant l’estat d’alarma. I malauradament les ripolleses i ripollesos no en som pas una excepció.
Arran del col·lapse del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), molts afectats per un ERTO es troben contra les cordes, perquè no cobren ni un euro d’ençà que l’empresa els va pagar, la primera quinzena de març. Els sindicats també han apuntat a aquest organisme del ministeri com a responsable del caos que impera encara avui, i continuen els entrebancs que tenen per a relacionar-se amb el SEPE; i això ha comportat que moltes famílies estiguin sense cobrar durant tres mesos.

Una altra absurditat és que molts no cobren tant com els tocaria per la base reguladora, són gent amb fills. En el primer moment, quan es van presentar tants ERTO, havia de ser una prestació única amb un màxim de 1.098 euros. Però poc després van dir que amb fills la xifra es podia augmentar. Amb dos fills o més són 1.411 euros; però no els ho han tingut en compte, de manera que hi ha gent que cobra menys que no li tocaria.

Es juga amb les persones que d’avui per demà s’han trobat sense feina i sense cobrar, malgrat les promeses i decrets que s’han fet. I, arran de la penúria cada dia més forta amb què es troben, topen amb el silenci més absolut.

L’ajuntament és l’administració més propera al ciutadà, i tot i no ésser una competència municipal considerem que cal ésser sensible i proposar-los solucions per alleugerir aquest moment tan angoixant. No cal dir que la celeritat en aquest cas és imprescindible, i que la nostra ajuda no pot allargar-se en el temps, pel què cal actuar amb urgència.

Estem plantejant que per tal de salvar aquest mal moment que estiguin patint la gent afectada, es plantegi una línia de microcrèdits personals i familiars a interès 0% amb l'objectiu d'atendre dificultats temporals i facilitar el desenvolupament personal i familiar. La xifra que plantegem per aquests microcrèdits seria equivalent a l'import que es fixa en l'ERTO; amb un termini de retorn ajustat al moment que es percebi la prestació. o el creuament de la Ronda.

Per tot això, es proposa l’adopció dels següents acords:

PRIMER. Generar una línia de microcrèdit “bestreta ERTO” destinada a qui es trobi en una situació d’ERTO i que encara no hagi cobrat per aquest concepte.

SEGON. Adreçar la queixa de l’ajuntament de Ripoll al Servei Públic d’Ocupació Estatal (SEPE), i traslladar-ho a les entitats municipalistes (Associació de Municipis per la Independència, Associació Catalana de Municipis i Federació de Municipis), per tal que es reculli aquest malestar a la resta de municipis.