Ripoll

Roger Torrent està convençut que Nani Mora serà la nova alcaldessa de Ripoll

El President del Parlament va participar, el dia 4 de maig, a la presentació de la llista d’ERC Ripoll per a les eleccions municipals del proper 26 de maig.

Ripoll, 6 de maig de 2019,

El dissabte 4 de maig es va realitzar davant del Museu Etnogràfic de Ripoll, a la plaça Abat Oliba, l’acte de presentació de la llista d’Esquerra Republicana de Catalunya, amb la intervenció del President del Parlament, Roger Torrent, i la cap de llista republicana, Nani Mora.

Roger Torrent va destacar la importància d’aconseguir el màxim de municipis republicans, governats per Esquerra i va remarcar el compromís i els valors del partit amb 88 anys d’història. Torrent va dir que està “convençut que la candidatura d’ERC Ripoll serà guanyadora, ja que és una candidatura republicana, feta des de baix, plural, diversa, que representa el conjunt de la societat ripollesa”. Va afegir que “Ripoll representa la síntesi de tots aquells valors i principis que volem com a societat. Amb un fort arrelament a la nostra trajectòria comuna des de fa molts de segles, però sobretot amb una ferma voluntat d’avançar i construir un futur millor pels nostres fills”. Finalment va dir que veia Nani Mora com a propera alcaldessa de Ripoll.

Durant el seu parlament, Nani Mora va dir que és una dona d’esquerres, republicana i feminista i que es presenta com a alcaldable d’Esquerra Republicana de Catalunya, amb un equip divers, cohesionat, valent, il·lusionat i amb moltes ganes de treballar per Ripoll. Va remarcar que ERC Ripoll vol construir una societat millor, on tots els vilatans se sentin escoltats i on hi hagi les mateixes possibilitats i oportunitats per a tothom. Considera que Ripoll necessita un nou lideratge, noves polítiques més ambicioses, i que és indispensable recuperar la capitalitat, la il·lusió, el sentit de pertinença, llum, modernitat i sobretot oportunitats. Mora va explicar que l’equip és potent i preparat per afrontar els canvis que el municipi necessita. Faran una política basada en la transparència i la honestedat, i ho faran amb valentia i orgull.

Nani Mora va resumir algunes de les propostes del programa electoral. Va dir que ens cal atraure població a Ripoll i la nostra comarca, que per poder-ho aconseguir ens cal oferir una millor qualitat de vida a totes les persones que visquin al poble. La candidatura vol potenciar la indústria amb una nova visió tant en els sectors tradicionals com en altres activitats, per millorar l’oferta de feina. Vol fomentar l’arribada d’empreses del coneixement i captar professionals experts en indústria 4.0. Preveu fomentar el negoci de proximitat i el comerç, així com el turisme en tota la seva diversitat, i vol promoure la denominació de Ripoll com a Capital històrica i cultural de la nova República Catalana. Treballaran per tenir un Ripoll sense barreres arquitectòniques a tots els barris, i una actuació prioritària serà al pont de Calatrava. Preveuen més ajuts per a reformar habitatges i llogar-los a preu just i per a rehabilitar edificis. I volen bonificar l’IBI per als habitatges on visquin persones empadronades a Ripoll. Es comprometen a netejar i cuidar els rius de Ripoll i adequar nous camins vora la llera, per a passejar, córrer i gaudir de la natura. Potenciaran més el Centre de Tecnificació Esportiva de l’Avellaneda i procuraran que sigui un motor econòmic per Ripoll, i un referent per a la candidatura olímpica Barcelona-Pirineu. Volen cuidar els clubs esportius  i les associacions. I vetllaran per tenir més activitats infantils i juvenils. Preveuen crear una oficina de la gent gran, per a donar informació, promoure el voluntariat, i fomentar la relació intergeneracional. Finalment, va dir que milloraran i ampliaran els parcs infantils i els faran adaptats perquè tots els nens tinguin les mateixes oportunitats de gaudir-ne.

La cap de llista republicana va voler remarcar el compromís d’ERC Ripoll amb el procés per assolir la Independència de Catalunya que permeti fer un país socialment just i solidari. Va afegir que sempre estaran al costat dels companys i companyes que estan a la presó i a l’exili.

Al final de l’acte es varen anar presentant, un a un, tots els membres de la llista d’ERC Ripoll per a les eleccions municipals del 26 de maig, que són:

1. Nani Mora i López (ERC)
2. Roger Bosch i Capdevila (ERC)
3. Chantal Pérez i Capdevila (IND)
4. Lluís Orriols i Fàbregas (IND)
5. Roser Capdevila i Caballero (IND)
6. Eudald Casas i Vaqué (ERC)
7. Carme Serrano i Fernàndez (ERC)
8. Quico Terradelles i Palau (ERC)
9. Sandra Bernal i Vinyeta (IND)
10. Santi Surroca i Fossas (ERC)
11. Fadua Hamda i Addaraa (IND)