Ripoll

ERC farà una oposició activa i constructiva a Ripoll

La secció local d’ERC de Ripoll va decidir en assemblea de militants, simpatitzants i amics del partit, que el seu Grup Municipal es quedaria a l’oposició a Ripoll, disposats a ser molt actius durant els propers 4 anys, per tal de defensar el programa electoral* presentat a les darreres eleccions municipals del 26 de maig de 2019 i demanar al proper equip de govern que vagi implementant el màxim de les propostes d’Esquerra.

*enllaç al programa electoral:

ERC va rebre fa unes setmanes la proposta de Junts per Ripoll d’iniciar converses per a establir un pacte de govern, amb la presència dels dos partits.

Des d’ERC s’ha agraït la proposta a Junts per Ripoll, però la secció local dels republicans ha preferit que el partit faci una oposició activa i constructiva. Esquerra donarà suport a l’equip de govern quan es tracti de portar a terme les propostes compartides. També fiscalitzarà l’acció de l’equip de govern d’una manera ferma i, si no hi ha acord, aportant propostes alternatives i constructives.

La secció local d’ERC considera que els resultats electorals han estat prou clars, i creuen que el poble prefereix que el partit resti a l’oposició. Tot i així, volen adreçar un missatge tranquil·litzador a totes les persones que estiguin preocupades perquè Ripoll tingui un govern en minoria. Esquerra no bloquejarà el poble. Esquerra voldrà que el poble avanci, que estigui viu.

Esquerra estarà al costat de l’equip de govern en tots els temes on hi hagi coincidència amb el programa d’ERC i amb la ideologia del partit: social, d’esquerres i sostenible.

ERC és el segon partit en nombre de vots rebuts a les darreres eleccions municipals i exercirà com a cap de l’oposició.  Esquerra vol pactar amb el poble, vol escoltar a tothom i estar molt a prop de tots els barris i de totes les persones que vulguin fer arribar la seva queixa, petició o proposta a l’ajuntament.

Les persones que anaven als primers llocs de la llista d’ERC seguiran exercint simbòlicament de “regidors de suport” i cadascun d’aquests membres, en un àmbit concret assumirà la responsabilitat de recollir i fer arribar a l’ajuntament –a través del grup municipal- tot allò que es proposi des del propi partit o que hagi arribat de persones i entitats ripolleses. Serien aquestes persones i “regidories de suport”

• Nani Mora (serveis socials)
  • Roger Bosch (promoció econòmica i festes)
  • Chantal Pérez (seguretat ciutadana, convivència i participació)
  • Lluís Orriols (esports)
  • Roser Capdevila (turisme, fires i mercats)
  • Eudald Casas (serveis econòmics i règim intern)
  • Carme Serrano (cultura i educació)
  • Quico Terradelles (urbanisme i barris)
  • Sandra Bernal (comerç)
  • Santi Surroca (salut)
  • Fadua Hamda (acollida)
  • Àlex Franco (noves tecnologies)
  • Sandra Monmany  (promoció a les xarxes)
  • Eudald Pujol (serveis d’aigües i clavegueram)
  • Ariadna Fuster (joventut)
  • Miquel Casas (agricultura, ramaderia i medi ambient)
  • Teresa Jordà (relació amb la Generalitat)

Des de l’oposició, Esquerra lluitarà per aconseguir que Ripoll torni a exercir com a Capital del Ripollès. Vol que sigui referent per a totes les persones de la comarca a nivell de serveis, comerç, activitat econòmica, etc. i també un pol d’atracció per als visitants que facin parada a la capital i a tots els municipis de la comarca i d’altres comarques properes.

ERC estarà al costat de les polítiques de pau, d’acollida, de suport a la diversitat, de bona convivència. El partit lluitarà contra el feixisme, el racisme, la xenofòbia, i també vetllarà per una vigilància absoluta de qualsevol cas de radicalizació o risc de violència, amb independència de la religió o ideologia de la que provingui.

Si a nivell nacional es decideix que hi hagi governs de concentració arreu de Catalunya, de partits democràtics i sobiranistres, per lluitar contra la repressió de l’Estat i per aconseguir la República, ERC de Ripoll s’hi afegiria.