Ripoll

No veiem lògic l'augment sobtat de retribucions a l'Ajuntament de Ripoll ni tampoc el nou Consell d'Administració de SOMASRSA

El Grup Municipal d'ERC a l'ajuntament de Ripoll ha començat l'oposició activa i constructiva que preveu pels propers 4 anys de mandat (2019-2023).

Des d'ERC estem a favor de la lògica, el diàleg i la participació.

És per això que en el primer ple de mandat, fet el 9 de juliol de 2019 (el ple del cartipàs), ens hem abstingut en dos temes:

Per una banda, ens hem abstingut sobre la sobtada pujada de les retribucions, que s'han actualitzat en base a l'IPC des del 2007 fins al 2019 (augment acumulat de 12 anys). Nosaltres hem proposat que l'augment fos només en base a l'IPC del 2018.

A continuació podeu veure la comparativa dels valors fins al final del darrer mandat i els valors pel nou mandat.

retribucions ajuntament de Ripoll  € fins maig/19 € a partir jul/19 increment
aportació mensual a Grup municipal part comú 160 193 20,6%
aportació mensual a Grup municipal part per nombre regidors 19 22 15,8%
sou alcalde 44.226 51.400 16,2%
assistència Ple 195 232 19,0%
assistència Junta Govern regidor dret vot 140 166 18,6%
assistència Junta Govern regidor sense vot 93 111 19,4%
assistència Comissions Informatives 20 27 35,0%
caps àrea, aportació mensual 93 111 19,4%
assistència Junta Portaveus 55 66 20,0%

D'altra banda, ens hem abstingut pels nomenaments del consell d'administració de SOMASRSA per les poques persones de perfil tècnic que s'han escollit (només 1 tècnic de 5 membres). Per això hem proposat que hi haguessin més persones de perfil tècnic per tal d'ajudar a millorar i modernitzar el bon funcionament del servei d'aigües i clavegueram de Ripoll.