Ripollès

Totes les notícies

ERC desaprova l'increment de taxes de l'Escola de Música del Ripollès

El plenari extraordinari del Consell Comarcal del Ripollès d'avui, dimarts dia 20 de juny, ha aprovat un increment de taxes del 2% de l'Escola de Música del Ripollès amb els vots favorables dels grups de l'equip de govern (CiU i MES), l'abstenció del grup de MES i el vot contrari del grup comarcal d'ERC. El conseller comarcal d'ERC Sergi Albrich ha apuntat que "A altres escoles de música properes, per exemple la del Lluçanès, les administracions públiques hi aporten a l'entorn del 30% del cost total. Tanmateix, a l'Escola de Música del Ripollès, les administracions públiques tant sols arriben al 18%. Per tant, al nostre entendre, un increment de l'aportació de les administracions públiques podria evitar l'increment de quotes que tot i ser simbòlic podria ser evitable. També, cal dir que quan es comparen les quotes de l'Escola de Música del Ripollès amb altres escoles properes, la nostra té un nivell de taxes més elevat". "No compartim que les inversions que es proposen dur a terme a l'Escola de Música - la nova escala d'emergència (11.000€) i la caldera de biomassa (2.000)-  s'imputin a les despeses de la pròpia escola. L'ensenyament, encara que no sigui obligatori, no ha d'assumir les despeses d'inversió". "Compartim l'establiment de bonificacions contemplades per a membres d'una mateixa unitat familiar que assisteixen a l'escola o la congelació del primer curs d'infantil per tal de mantenir un major alumnat. A l'hora, celebrem que l'Ajuntament de Campdevànol torni a disposar - després de quatre anys sense tenir-ne - d'una seu municipal de l'Escola de Música". Al seu torn, Roger Bosch ha apuntat que "cal revisar la manera de funcionar actual de l'escola. El claustre de mestres no són gestors, són mestres i, per aquest fet, hem de buscar la seva excel·lència. Tot el temps que perden en hores de gestió va en detriment de l'ensenyament musical. Tot i entendre el sentit legal d'haver externalitzat l'escola de música, considerem que cal buscar una forma mixta de gestió entre l'actual empresa de professors i el Consell - per exemple la gestió de la secretaria de l'Ateneu de professors -.

ERC Ripollès denuncia que PP i Ciutadans han evitat la inversió de dotze milions d'euros al Ripollès

La diputada al Congrés i regidora d’Esquerra Republicana de Ripoll, Teresa Jordà, denuncia la pinça orquestrada pel Partit Popular i Ciutadans per anul·lar i ignorar les més de 800 esmenes que Esquerra Republicana de Catalunya va defensar als Pressupostos Estatals 2017. D'aquestes, 21 corresponien a millores directes i cabdals pels municipis del Ripollès que, en total, suposaven dotze milions d'euros en inversions.   ERC tornarà a presentar les esmenes durant la tramitació dels Pressupostos Generals de l'Estat pel 2017 al Senat. Tot i això, Jordà explica que “tot apunta que PP i C's, tornaran a ignorar les més de 4.000 esmenes defensades per la resta de grups”.   Jordà va insistir, a l’hora de parlar del Ripollès, que “les 21 esmenes que hem proposat als pressupostos estatals d'aquest 2017 corresponen als problemes reals de la gent de la comarca. Sense anar més lluny fa uns dies la cap de l'oposició del Parlament de Catalunya, Inès Arrimadas, va apuntar que els independentistes no defensàvem els veritables problemes dels nostres ciutadans. Aquí en tenen la prova i ara es dóna el cas que la pinça entre PP i C's ha negat dotze milions d'inversions al Ripollès”.    A l’hora de posar exemples, Jordà va explicar que les esmenes “defensen els accessos als polígons industrials de cal Gat i Llaudet de Sant Joan de les Abadesses, una mostra clara de fomentar el desenvolupament econòmic de la comarca”. Altres propostes “corresponen a un millora flagrant de les infraestructures comarcals com la petició reiterada del desdoblament de la línia entre Vic i Ripoll o la redacció del túnel de Toses. Dues infraestructures que permetrien una major connectivitat i competitivitat a la comarca”.   Jordà també va reivindicar “la necessitat de millorar les carreteres N-152 i N-260, així com la redacció de les seves variants a a Ribes de Freser i Ripoll, respectivament, l'Eix Pirinenc entre Ripoll i Olot i la rehabilitació de l'estació de tren de Ripoll”.

Ajuntament de Campdevànol

Comunicat conjunt dels grups municipals d’ERC i la CUP de Campdevànol referent al darrer ple extraordinari

Els regidors de l'Ajuntament de Campdevànol, Toni Riera Masjoan i Mariona Baraldés i Cabarrocas, conjuntament amb els grups polítics que representem d'ERC i de la CUP, no trobem ètic ni moral que els regidors d'aquest consistori haguem cobrat el ple extraordinari urgent de la corporació que va tenir lloc a la Sala d'Actes de l'Ajuntament, el passat dia 19 de maig.  El ple feia es va convocar pel malaurat accident esdevingut a la piscina municipal de Ripoll, en el qual va perdre la vida una alumna de l'escola Pirineu de Campdevànol. Un plenari que va servir per mostrar suport i fer costat, en un moment molt dolorós, a la família i decretar dos dies de dol a la població. Com a representants dels grups polítics esmenats creiem que moral i èticament, és necessari retornar l'import que se'ns ha abonat d'aquest ple per part de  l'Ajuntament. Així mateix demanen que la resta de regidors dels altres partits es sumin  a la nostre petició.

Jordà: “Fer el referèndum és un combat per la democràcia”

Més de trenta persones van assistir a l'acte d'Esquerra a GombrènEntre tots construirem una nova República. Sota aquest títol, Esquerra Republicana va organitzar aquest dissabte 3 de juny un acte de precampanya pel Sí al Referèndum a Gombrèn. Més de 30 persones van assistir a la xerrada que van dur a terme la diputada al Congrés, Teresa Jordà, i el diputat al Parlament de Catalunya, Eduardo Reyes. El regidor d’ERC a l’Ajuntament de Gombrèn, Ramon Cortina, va obrir l’acte posant a sobre la taula el fet que “el procés català és un moviment transversal i la prova en són els ponents que avui ens acompanyen”. Durant la seva intervenció, Reyes va explicar que “Catalunya l'hem aixecat entre tots, Catalunya és de tots i ara ens toca fer un país millor i més digne pels nostres fills”. A l’hora d’afrontar el Referèndum, el diputat va fer una crida per “donar-ho tot per convèncer els que encara no ho estan”. Per la seva banda, Teresa Jordà va deixar clar des del principi que “això no va de banderes i partits. Va de dignitat, de la dignitat de les persones. Guanyarem, que ningú ho dubti, pels nostres mèrits i pels seus desmèrits. I és que això va de democràcia i aquesta és imbatible”. La diputada al Congrés va descriure Catalunya com “un poble que s'adona que hi ha un estat, l'Espanyol, que no és amic dels ciutadans i que els oprimeix a nivell econòmic, polític i social. Un estat que és només amic dels seus, privatitzant els beneficis i socialitzant les pèrdues”. “És per aquest motiu que fer el referèndum és un combat per la democràcia. Un procés que va de l'esquerra anticapitalista a la democràcia cristiana”, va afegir Jordà que va cloure l’acte afirmant que “farem un país net, sense corrupció. Som afortunats de poder construir un nou país, les bases del futur estat català”.

Reyes i Jordà explicaran la campanya pel si al referèndum a Gombrèn

L’objectiu d’ERC Ripollès és fer actes a la majoria de municipis de la comarca Després dels actes organitzats a Llanars, Ripoll, Ribes de Freser i Sant Pau de Segúries, la Federació Comarcal d'ERC al Ripollès continua escalfant motors de cara a la imminent convocatòria del Referèndum d'Independència que ha de convocar el Govern de la Generalitat pel mes de setembre d'aquest 2017. El pròxim acte previst tindrà lloc aquest proper dissabte 3 de juny a la plaça del Roser de Gombrèn, a les 12 del migdia. L’acte en qüestió consistirà amb la conferència Horitzó Referèndum. Entre tots construirem una nova República, i comptarà amb la presència del diputat al Parlament de Catalunya i expresident de Súmate, Eduardo Reyes, la diputada al Congrés de Diputats Espanyol, Teresa Jordà i el regidor d’ERC a l’Ajuntament de Gombrèn, Ramon Cortina. Reyes és nascut a Còrdova i va arribar a Barcelona amb nou anys d’edat. Va ser un dels fundadors de l’entitat Súmate i la va presidir entre el 2013 i el 2016.Súmate és una entitat independentista formada per castellanoparlants que reclama una Catalunya sobirana i social. Eduardo Reyes és diputat al Parlament de Catalunya des de l’any 2015. Ocupà la sisena posició a la candidatura independentista Junts pel Sí. ERC Ripollès té la voluntat de recórrer la major part dels municipis del Ripollès, independent de la mida de la població, per tal d’explicar les particularitats del referèndum, els motius pel Sí i les característiques principals de la nova República Catalana.

Roger Bosch, Sergi Albrich, Josep Tremps, Jordi Batchelli, Joan Dordas

ERC reclama transparència sobre el futur del Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès

Una de les principals funcions del Consorci d'Espais d'Interès Natural del Ripollès és la gestió forestal de les forests de propietat municipal. Una gestió dels boscos comunals que engloba tots els municipis del Ripollès i, també, Castellar de n'Hug. Tot i la necessària i impecable gestió de l'equip tècnic i la gerència, el Consell Plenari, l'òrgan que integra tots els representants dels municipis de la comarca, fa més d'un any que no es convoca. Concretament des del 16 de març del 2016. Així, durant aquest any, han aparegut diversos rumors que apunten que el mateix equip tècnic del CEINR podria acabar gestionant el Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser, en detriment de la gestió forestal que fins ara realitzava. Davant d'aquesta prepcupació, el conseller comarcal d'ERC i alcalde de Campelles, Joan Dordas, ha manifestat que "Ens agradaria saber què està passant al CEINR, a què es deu aquesta poca voluntat de donar explicacions, aquesta manca de lideratge i, sobretot, què passarà amb el consorci. No es pot desmantellar un element que fa una gran feina als municipis de la comarca. La gestió, cura i neteja dels nostres boscos es fonamental". La intervenció de Dordas, ha comportat que la presidenta de l'organisme, Imma Constans, expliqués que la intervenció del Departament de Territori i Sostenibilitat ha alentit la convocatòria - més d'un any - però que en breu es posarà fil a l'agulla amb la voluntat que el CEINR continuï duent a terme les seves funcions. Atès que dimecres 17 de maig és el dia Contra l'Homofòbia, el Consell Comarcal de Ripollès ha col·locat la bandera Arc Iris, símbol de la reivindicació dels drets lèsbics, gais, transexual i bisexuals, a petició de l'associació Tal Com Són. En aquest sentit, el conseller Roger Bosch, ha manifestat que "volem agraïr la iniciativa de l'entitat i volem posar en valor la proposta que ERC va plantejar fa uns mesos. Cal redactar un pla comarcal de polítiques LGTBI.

Acte de rebuig a la sentència que obliga a penjar la bandera espanyola a l'ajuntament de Campelles.

‪L'Ajuntament de Campelles penja un cartell de rebuig i l'estelada davant la sentència que l'obliga a posar la bandera estatal al consistori

S'ha penjat un cartell que indica que "la bandera estatal penja a aquest ajuntament per imperatiu legal i en compliment d'una sentència i en contra de la nostra voluntat" Aquest dissabte, l'Ajuntament de Campelles ha dut a terme un acte de rebuig després que el consistori es veiés amenaçat, coaccionat i obligat a penjar la bandera estatal a la façana municipal. El mateix acte ha servir perquè Ramon Cutrina, primer tinent d'alcalde del consistori, manifestés la voluntat de seguir formant part de l'equip de govern d'ERC a Campelles. Al llarg de les últimes setmanes, l'estat espanyol ha enviat diversos requeriments al consistori per tal que pengés la bandera estatal sota amenaça d'una multa i la possible inhabilitació de l'alcalde Joan Dordas.   A mitjans de la setmana passada, el consistori va acordar penjar la bandera estatal, fet que va provocar l'amenaça de dimissió del primer tinent d'alcalde, Ramon Cutrina. Finalment, aquest dissabte, Joan Dordas, Ramon Cutrina i Simon Rovira, també regidor de l'equip de govern d'ERC al municipi, han protagonitzat un acte de rebuig a la obligació estatal de penjar la bandera estatal i han col·locat un cartell a la façana del consistori que indica que "la bandera estatal penja a aquest ajuntament per imperatiu legal i en compliment d'una sentència i en contra de la nostra voluntat". A més a més, també s'ha penjat l'Estelada, que no era present a la façana municipal, i l'estelada de l'Assemblea Nacional Catalana. Joan Dordas, alcalde de Campelles, va apuntar que "Es trist que en un municipi petit com Campelles ens haguem de veure amenaçats i ens imposin la col·locació de banderes quan tenim altres problemes molt més importants. S'ha perseguit el municipi més petit de la comarca. Això si, des de Campelles continuarem lluitant per assolir aquest objectiu col·lectiu, que és la llibertat del nostre país" Ramon Cutrina "Des d'avui mateix, em torno a posar a disposició de l'alcalde Dordas per continuar treballant per Campelles i pel país.

Joan Tardà a Ribes de Freser

ERC del Ripollès defensa el Referèndum a la plaça de la Generalitat de Sant Pau de Segúries i a Ribes de Freser

Des de la Federació d'ERC al Ripollès, s'han fet actes aquest cap de setmana a Sant Pau de Segúries i a Ribes de Freser amb la presència dels diputats al Congrés, Joan Tardà i Teresa Jordà. Aquest darrer cap de setmana la Federació d’Esquerra Republicana al Ripollès ha defensat el Referèndum a diversos punts de la comarca. En aquest sentit, els actes s’han dut a terme sota el paraigua La República que farem. Horitzó Referèndum, i han comptat amb l’assistència dels diputats al Congrès, Joan Tardà i Teresa Jordà. Més de 200 persones van assistir als actes de Sant Pau de Segúries i Ribes de Freser.   Durant la seva intervenció, Tardà va explicar que "aquest és un país on més del 80% de la ciutadania defensa el dret a decidir i aquesta realitat és la que ens vehicularà cap al Referèndum al proper mes de setembre. El guanyarem i farem un país de ciutadans lliures i iguals on la justícia social sigui el pal de paller del nou país. Guanyarem el dret a l'habitatge i la renta mínima de ciutadania per ser, per fi, un país normal".   Per la seva banda, Jordà va insistir en el fet que "en aquests moments tot, absolutament tot, depèn només de nosaltres. Venim de molt lluny,  estem protagonitzant una revolució democràtica de primer ordre, de fet única al món, on tres forces polítiques ideològicament molt diferents ens hem posat d'acord per complir un mandat democràtic sorgit de les urnes del 27S. Estem doncs, davant de conquerir el dret a vot. Tenim en contra un Estat ranci i caduc que només enraona a través dels tribunals. Farem el Referèndum i el guanyarem".   Maria Perramon, regidora d’ERC a Ribes de Freser, va afirmar que "estem vivint uns moments històrics on cal demostrar força, unitat i, sobretot, no podem defallir. Pels nostres fills, no ens ho podem permetre".   El regidor d’ERC de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich, va deixar clara la voluntat de la federació comarcal de "pentinar el màxim nombre de municipis de la comarca per resoldre tots els dubtes respecte el referèndum i la futura República Catalana".

ERC Ripollès presenta 21 esmenes als pressupostos de l'Estat 2017

Esquerra Republicana ha presentat un centenar d’esmenes als Pressupostos Generals de l’Estat 2017 vinculades a les comarques gironines. ERC ha contactat durant les darreres setmanes amb els municipis gironins per tal de traslladar les seves peticions a Madrid i, finalment, els representants del Grup Parlamentari republicà han recollit esmenes per un valor que, globalment, s’enfila fins als 208.831.108€. En aquest sentit, la Federació Comarcal del Ripollès i la diputada i regidora Teresa Jordà han presentat un total de 21 actuacions a la gran majoria dels municipis del Ripollès que s'han incorporat dins el blog d'esmenes que el Grup Parlamentari republicà negociarà als propers dies. El conjunt d'actuacions del Ripollès ascendeix als 12 milions d'euros.