Ripollès

Totes les notícies

Els electes del Ripollès expliquen perquè volen construir i consolidar la República Catalana a les xarxes socials

Els ajuntaments i el món municipal són una peça clau per la República Catalana. No hauríem arribat tan lluny sense uns municipis compromesos i, per aquest fet, la federació comarcal d'ERC al Ripollès iniciarà demà la campanya "Construirem la República Catalana per...". Una campanya que tindrà lloc a les xarxes socials i estarà protagonitzada pels alcaldes, alcaldesses i regidors i regidores republicans de la comarca, els quals durant els 15 de campanya electoral explicaran la necessitat de fer créixer i consolidar la República Catalana proclamada el passat 27 d'octubre i, sobretot, per exigir la llibertat dels presos polítics. Els ajuntaments han participat, i sovint han estat al capdavant, dels grans canvis polítics i socials del nostre país. Al 1931, al 1977, amb la defensa de l’estat del benestar o amb l’impuls de polítiques essencialment republicanes. També els darrers mesos i anys, els alcaldes i alcaldesses han estat sempre al servei de la gent tant per fer front a la crisi econòmica com per empènyer tant com fos possible cap a la República, especialment l’1O. Són probablement una de les peces imprescindibles d’aquest camí de construcció republicana.  Per això, han estat en el punt de mirar de l’Estat. Han patit la persecució d’aquest règim demofòbic a través de la Fiscalia, amb més de 700 alcaldes i alcaldesses cridats a declarar per haver signat un decret de suport al referèndum, o per les diverses mocions aprovades als consistoris referents al procés cap a la independència. Han estat intimidats amb amenaces als secretaris i interventors municipals a través de cartes que exigien que no col·laboressin amb la democràcia l’1O. I han patit els efectes també del 155 com tota la societat catalana que veu aturats molts dels projectes que el Govern de la Generalitat havia d’implementar.  Malgrat tot, el compromís del municipalisme amb la República i sobretot amb els ciutadans d’aquest país no s’ha vist alterat ni un instant.

Mireia Mata

Esquerra Republicana iniciarà la campanya al Ripollès amb Magda Casamitjana, Mireia Mata i Carme Freixa

Els republicans organitzen actes, durant els primers dies de campanya, a Campdevànol, Ogassa i Camprodon La Federació Comarcal d’Esquerra Republicana al Ripollès afronta les eleccions del pròxim 21 de desembre amb la clara voluntat de “demostrar que Catalunya no es governa des de Madrid, ni tampoc a través de l'aplicació del cop d’Estat que representa l'aplicació de l'article 155”. Els republicans deixen clar “Catalunya es governa des de les institucions catalanes i, en aquest sentit, les defensarem omplint les urnes el 21-D”. Per explicar com es preveu treballar a partir del 22 de desembre i quines accions es pretenen dur a terme, Esquerra Ripollès realitzarà tres actes durant la primera setmana de campanya electoral que tindran com a protagonistes la diputada al Parlament de Catalunya i candidata número 5 per Girona, Magda Casamitjana; la directora general d'Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat, Mireia Mata; i l'alcaldessa de Vallfogona del Ripollès i candidata  número 11 per ERC a Girona, Carme Freixa. Casamitjana realitzarà una conferència a Campdevànol el dimecres 6 de desembre, concretament al Centre Cívic situat a la plaça Anselm Clavé. L’acte començarà a les sis de la tarda i Casamitjana estarà acompanyada de Carme Freixa i Toni Riera, regidor a l'ajuntament de Campdevànol. Per la seva banda, Mata i Freixa realitzaran dues tertúlies a Ogassa i Camprodon el dissabte 9 de desembre. A Ogassa, concretament, es durà a terme a la sala Cooperativa a les dotze del migdia i també comptarà amb la presència de Josep Tremps, alcalde d'Ogassa, i Sergi Albrich, regidor de Sant Joan de les Abadesses i candidat número 19 d’Esquerra per Girona. La tertúlia de Camprodon es farà, a partir de dos quarts de sis de la tarda, a la sala d’actes de l’Ajuntament i també hi participarà la regidora del municipi, Anna Colomer.

Acte d'ERC a Vallfogona del Ripollès

ERC incrementa la militància un 25% a la comarca del Ripollès

També s’incrementen el nombre d'amics, que ja en són 130. Al llarg dels últims dos anys, la Federació comarcal d'Esquerra Republicana de Catalunya al Ripollès ha incrementat un 25% la seva militància. Fet que enforteix i muscula el partit a nivell comarcal. Es preveu que a finals d’any a la comarca hi haurà una vuitantena de militants.  El 50% de les noves altes de militants s’han fet a través de la pàgina web http://www.esquerra.cat/estatic.php?uri=participa-hi. La resta a través de les diverses seccions locals. També han augmentat el nombre de militants dones en un 39%. Aquest era un dels objectius que també s’havia marcat el partit, que les dones siguin més visibles i que estiguin presents en els espais de decisió política i que tinguin igualtat d'oportunitats. De fet un bon exemple d’aquesta igualtat és la llista cremallera que es presenta a les properes les eleccions del 21 de desembre, on està formada per 50% d’homes i 50% de dones. A els candidats comarcals també s’ha tingut en compte aquesta igualtat, escollint la Maria Carme Freixa i en Sergi Albrich. Esquerra Republicana de Catalunya és un partit on les persones són claus a l'hora de decidir les estratègies polítiques locals i nacionals i són els i les militants qui, a través de les diverses assemblees decideixen i acorden les línies estratègiques a seguir del partit, així com els seus dirigents i candidats electorals. El partit s'organitza amb comissions sectorials a les quals els militants en poden formar part i aportar-hi els seus coneixements i, a l'hora, poden formar part i organitzar activitats i accions a les federacions comarcals i locals a les quals estiguin inscrits. Segons la presidenta comarcal, Maria Carme Freixa, “aquest augment de la militància es deu que ERC cada vegada es visualitza com en partit més útil per la ciutadania, pel moment que està vivint el país a nivell nacional però també per la seva proximitat a nivell local, l’arrelament al territori, els seus valors, la transparència i la possibilitat de participar-hi activament”.

ERC aposta perquè el Ripollès superi el 50% de recollida selectiva al 2020

Actualment el Ripollès genera un 42% de recollida selectiva. Un percentatge de recollida lleugerament superior a la mitjana  de Catalunya (38%) però clarament inferior a altres comarques properes que reciclen fins a 17 punts més, com és el cas de les comarques d'Osona,  del Gironès i de la Garrotxa, que han assolit durant el 2016 fins a un 59,92%, 46,53% i 45,43%, respectivament de recollida selectiva. Aquestes xifres, les ha desglossat el portaveu d'ERC al Consell Comarcal Roger Bosch, per tal de reivindicar, un cop més, que "hem trobat a faltar una partida pressupostària per dur a terme una campanya comarcal que apostés per incentivar i incrementar el reciclatge al Ripollès. Una bona fita fora tenir l'objectiu compartit d'assolir el 50% de recollida selectiva el 2020 i estenem la mà a treballar-hi conjuntament. No ens podem conformar amb una dada de mínims, hem de ser ambiciosos per protegir el medi ambient". "Sabem que el pressupost del Consell comarcal és finalista i té poc marge de canvi però és poden incloure partides importants pel Ripollès. Des d'ERC vam demanar, fa un any, noves partides al pressupost per incrementar l'índex de recollida selectiva, abordar un pla de polítiques LGBTI, reduir la fractura digital i que s'incrementés l'aportació per polítiques socials. De nou, cap d'elles s'ha tingut en compte pel 2018. En conseqüència ens abstindrem a l'aprovació dels pressupostos comarcals". "Creiem que és important reivindicar la elaboraració d'un pla de polítiques LGTBI al Ripollès, atès que és important abordar aquesta realitat en una comarca d'interior com la nostra, o treballar per tal de reduir la fractura digital existent al Ripollès on el percentatge de llars amb accés a Internet és del 76,4%, la taxa, un any més,  ha tornat a ser la més baixa de les comarques gironines. Ens hagués agradat veure unes partides adreçades a aquestes peticions". Per l'any 2017 l'aportació al Consorci de Benestar Social va incrementar amb un euro respecte el 2016, passant de 8399€ a 8400.

Carme Freixa i Sergi Albrich, candidats a les llistes d'ERC per les eleccions del 21 de desembre

El passat dimarts 7 de novembre, l’assemblea d’Esquerra Republicana a la comarca del Ripollès es va reunir de forma extraordinària per tal de debatre la situació política actual i valorar com cal encarar les eleccions del 21 de desembre. En aquest sentit, la militància present i per unanimitat va decidir que la Carme Freixa, alcaldessa de Vallfogona del Ripollès i Presidenta d'ERC al Ripollès, fos la candidata per encapçalar la representació ripollesa a la llista d'ERC pels comicis del proper 21 de desembre.  Carme Freixa és llicenciada en ciències polítiques i és l'actual presidenta de l'associació de Micropobles de Catalunya. Freixa ha sigut vicepresidenta del Consell Comarcal del Ripollès i vicepresidenta de l'Agènci Ripollès Desenvolupament i estarà acompanyada per Sergi Albrich, doctor en geologia, regidor-portaveu d'ERC a Sant Joan de les Abadesses i portaveu adjunt de la formació al Consell Comarcal del Ripollès. Albrich també és president de la secció local d'ERC al municipi.

ERC de Sant Joan de les Abadesses proposa millorar en transparència, accés a la informació i participació

El grup municipal d'ERC a l'Ajuntament de Sant Joan de les Abadesses va presentar, en el marc de la modificació del Reglament Orgànic Municipal, una bateria d'esmenes al document que estipula el funcionament bàsic de l'Ajuntament i els seus òrgans col·legiats. Totes les al·legacions presentades van ser desestimades per l'equip de govern, exceptuant la proposta de "permetre que els ciutadans, de forma individual, poguéssin intervenir, previ petició, després dels punts de l'ordre del dia dels plens municipals". Així, la resta d'al·legacions van ser rebutjades amb l'argument que legalment no són d'obligat compliment. També la proposta de no limitar a 5 les intervencions al torn obert de paraula de les persones que assisteixen al ple. "Avançar en transparència, accés a la informació i participació hauria de ser una prioritat. La política municipal no és només fer carrers i redactar projectes", va apuntar Elisenda Guillaumes. Guillaumes va posar especial accent a la necessitat "que la documentació que es facilita als regidors del consistori als plens municipals sigui actualitzada i definitiva", per tal que s'evitin situacions com les viscudes als últims mesos on el mateix alcalde va posar en dubte la informació sobre el futur del jardí de la Fundació Emma que havien utilitzat els grups de l'oposició per manifestar el seu desacord al projecte. Una informació continguda a l'aplicatiu que tenen accés tots els regidors i que la mateixa secretària va confirmar públicament que era la documentació definitiva que disposava el registre de l'Ajuntament. "Creiem que és important que la pàgina web municipal disposi del màxim d'informació per tal que tothom hi tingui accés. La tramesa d'informació és fer un salt qualitatiu en l'agilitat de l'administració i no disposar dels recursos és una excusa. Un equip de govern no només s'ha de dedicar a redactar projectes".  Un altre dels aspectes que ERC ha reclamat en diverses ocasions i que ha tornat a reclamar a la modificació del ROM és "la necessitat de condicionar que un 25% del capítol d'inversions del pressupost municipal sigui votat de forma participativa".

Acte final de campanya a Ripoll

Joan Puigcercós "La indignació i l'esperança han pres el carrer"

ERC Ripollès ha finalitzat la campanya pel Referèndum a la capital de la comarca, Ripoll, amb un doble acte a la plaça de la Lira. Aquest s'ha iniciat a les cinc de la tarda amb activitats infantils, acompanyada d'una botifarrada popular, i ha finalitzat amb un col·loqui entre l'expresident d'ERC, Joan Puigcercós, i la diputada a Madrid, Teresa Jordà. Jordà "Estem a dos dies de guanyar un país. Ni l'Estat Espanyol ni la Guàrdia Civil aturaran el procés que ha iniciat la gent i és precisament la reacció del poble de Catalunya el que ha evitat que els càrrecs de govern detinguts i retinguts no estiguin a la presó". Ens titllen de sediciosos i, en canvi, ells envien al Tribunal Constitucional lleis aprovades legítimament pel Parlament de Catalunya que tenen la finalitat d'evitar que la gent es mori de fred o que es pugui estimar com es vulgui. Si aprovar lleis per millorar la vida dels ciutadans és sediciós ens podem considerar sediciosos". Al seu torn, Joan Puigcercós, ha afirmat que "Som davant d'una revolta única a Europa. És la revolta cívica de la gent. El poder és dels ciutadans que volen votar i exercir el seu vot". Un país independent és possible. És l'esperança d'aconseguir un país millor amb més oportunitats per la nostra gent. Madrid ens intenta posar la por al cos. Com han fet als últims 300 anys. Però ara la indignació i l'esperança ha pres el carrer i la gent és la garantia del procés". ERC Ripollès finalitza la campanya del Referèndum complint l'objectiu plantejat fa una mesos. Realitzar actes a tots els municipis de la comarca per escoltar a tota la població.

Setcases

Mireia Mata defensa la legalitat del referèndum a Setcases

Aquest passat dilluns, 25 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, a la Sala d’Actes de l’ajuntament de Setcases. L’acte va comptar amb la presència de la regidora del municipi, Anna Vila i la Directora General d'Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata.   Mireia Mata va explicar quina futura república volem per Catalunya, especialment en drets socials pels ciutadans. Per altra banda,  va afirmar que “diumenge els ciutadans de Catalunya exerciran el seu dret a decidir el seu futur. Un dret que està reconegut per les lleis internacionals i per tant, és legal. A més, hi ha la possibilitat de votar a favor o en contra de què Catalunya esdevingui un estat independent”. Davant la reacció de l’estat, va demanar tranquil·litat, actuar sempre amb civisme, pacifisme i sense por.     Mata també va respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre. En el cas de Setcases el col·legi electoral serà al mateix lloc de sempre perquè així ho va decidir el plenari municipal.

Vallfogona del Ripollès

El local polivalent de Vallfogona del Ripollès s'omple de gom a gom per participar a la conferència "Construir una Nova República"

Aquest passat diumenge, 24 de setembre, la Federació comarcal d'ERC al Ripollès va organitzar un acte a favor del Referèndum del proper 1 d'octubre, al Local Polivalent de Vallfogona del Ripollès. L’acte va comptar amb la presència de l'alcaldessa del municipi, Carme Freixa,  el conseller comarcal i regidor de Sant Joan de les Abadesses, Sergi Albrich i la Directora General d'Igualtat del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya, Mireia Mata.   L’alcaldessa, Carme Freixa va d’estacar que “el compromís del Govern pel Referèndum és inequívoc. Els ajuntaments no defallirem. Farem tot el què sigui possible per votar”.   Sergi Albrich, va posar èmfasi en que ERC “hem fet actes als 19 municipis de la comarca, per nosaltres del més petit al més gran són cabdals pel Ripollès, hem escoltat a la gent de tots els pobles. Com a país, som en el moment històric més important dels últims 40 anys. El dia 1 ningú es pot quedar a casa, hem de tenir la consciència tranquil·la per haver-ho fet tot per guanyar".   Per la seva banda, Mireia Mata, va explicar com seria la nova república “volem un país on la democràcia i la justícia estiguin a l'ordre del dia, el què hem vist aquests dies és tot el contrari. Volem ser un país on la gent tingui recursos per poder tenir uns serveis públics bons i de qualitat. Volem un país on els treballadors tinguin bones condicions laborals. Va destacar que “alguns d’aquests drets ja els està garantint l’actual govern de la Generalitat amb les estructures d’estat creades, com penalitzen l'abús laboral. Pel fet d’haver creat una estructura d’estat com  l'Agència Tributària ha comportat que Lluís Salvadó, secretari d’hisenda, fos detingut. I va recordar com s’ha millorat la gestió econòmica de la Generalitat, posant al dia els terminis de pagament i reduint al mateix temps el dèficit”.   Mata també va respondre els dubtes dels assistents referent al referèndum de l’1 d’octubre.