Ripollès

ERC Ripollès presenta una moció per aconseguir el desplegament de la fibra òptica a tot el Ripollès

fibra optica
 També es demana una millor cobertura de telefonia mòbil.

El grup d’ERC al Consell Comarcal del Ripollès ha presentat una moció al Ple ordinari, d’aquest dimarts 21 de juliol, que s’ha aprovat per una unanimitat, per tal d’accelerar el desplegament de la fibra òptica a tota la comarca, així com una millor cobertura de telefònica mòbil.

Tenir una bona xarxa de telecomunicacions és una reclamació història de la comarca, especialment dels municipis petits, que aquest mesos d’emergència sanitària del COVID-19 encara s’ha posat més evidència la importància de tenir unes bones connexions d’alta capacitat. En aquest sentit, és una necessitat en diversos àmbits com l’educatiu, el teletreball, el comercial, l’empresarial o l’oci.

Alguns municipis han tingut moltes dificultats perquè els seus ciutadans poguessin teletreball o que els alumnes pugessin seguir les classes de forma online.

És important que el Ripollès aprofiti les noves oportunitats que es poden generar en la nova cultura del treball a distància, l’educació online o la venda online. Una millor connexió tecnològica del Ripollès és sinònim d’un valor afegit per retenir el talent professional a la comarca, ampliar mercat a nivell comercial i una oportunitat per l’increment població.

A la problemàtica de la mala qualitat de la connexió a internet, en alguns municipis i nuclis de població, també cal sumar-hi la falta de cobertura mòbil en zones de la comarca i, en d’altres, a poca qualitat del servei amb talls i interrupcions constants agreujada durant els últims mesos.

Les companyies de telecomunicacions tenen plans de desplegament que venen determinats exclusivament pel retorn econòmic de la inversió feta i que sovint els entorns rurals queden exclosos d’aquest desplegament de fibra òptica.

En aquest sentit, és imprescindible la implicació de les administracions públiques en el desplegament de les xarxes de telecomunicacions per tenir un veritable equilibri territorial.

La moció, proposada per ERC al Consell Comarcal, insta el govern del Consell Comarcal que estableixi les sinergies necessàries amb la Diputació, el Consorci Localret i el Departament de Polítiques Digitals i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya per accelerar el desplegament de fibra òptica pública i privada a la totalitat dels municipis del Ripollès.

Es demana que les principals companyies de telecomunicacions presentin els seus plans de desplegament als municipis del Ripollès que no disposin de fibra òptica i negociar amb elles per accelerar-lo.

Es sol·licita al Consell Comarcal del Ripollès, que d’acord amb els municipis de la comarca, valori la possibilitat d’establir altres formes de desplegament de fibra òptica contactant amb operadors locals i estudiï les diferents implicacions que es poden tenir en aquest desplegament.

També s’insta a la Generalitat de Catalunya i, en particular, al Departament de Polítiques Digitals i Administracions Públiques i a la Diputació de Girona, al desplegament de la xarxa de fibra òptica pública, prioritzant comarques amb zones rurals com el Ripollès.

Pel que fa el conjunt d’incidències de falta de cobertura mòbil existents, es proposa que el Consell Comarcal del Ripollès, d’acord amb els municipis de la comarca, reculli les incidències i insti al Departament de Polítiques Digitals i Administracions Públiques a establir un calendari de resolució conjuntament amb les companyies de telefonia mòbil.

• El portaveu, Roger Bosch, explica la moció per aconseguir el desplegament de la fibra òptica a tot el Ripollès