local

Actualitat > comarcal

Reunió amb Fundació MAP

Dimecres, 13 de juny del 2012

ERC Ripollès es reuneix amb la direcció de la Fundació Map per donar-los recolzament

El dia 6 de juny l’executiva comarcal del Ripollès es va reunir amb la directora gerent de la Fundació Map, Hermínia Ordeig. El motiu era saber, valorar l’abast i conseqüències per la Fundació Map de les retallades que hi estan havent per entitats d’aquest estil en els pressupostos públics, especialment el que darrerament ha anunciat l’estat. En concret, en els pressupostos de l’estat s’ha anunciat una retallada del 57% en la partida de bonificacions de la seguretat social dels centres especials del treball.

La Fundació Map és una entitat sense ànim de lucre que a través dels centres especials de treball permet la capacitat laboral i treball de discapacitats intel•lectuals. Actualment té 225 treballadors i aproximadament un 60% del pressupost, uns 8 milions, provenen de finançament públic. La Fundació Map en aquests moments, planteja nous sectors de creixement, per poder tenir capacitat per ser utilitzats per centres especials de treball. En concret, en sectors com el turístic, mediambiental i agroalimentari.

Segons el President comarcal ERC Ripollès, Carles Bassaganya: “La Fundació Map és important pel Ripollès, per la tasca que fa i sobretot per fer-ho d’una forma on dóna valor a la persona a través de la inserció laboral, l’hem de recolzar al màxim”

Catalunya és el territori on hi ha més discapacitats contractats de l’estat espanyol. Per aquest motiu, aquest tipus d’entitats com la Fundació Map, que actua al Ripollès i nord d’Osona, demanen una discriminació positiva del model de les entitats que insereixen persones amb discapacitat a nivell territorial.

Els membres presents de l’executiva comarcal, Carles Bassaganya, Carme Freixa, Roger Peñarroya, Joan Muro, Josep Bassaganya, Helena Angrill, Jaume Bassaganya i Josep Jordà, van acordar elevar una moció a nivell municipal a tots els ajuntaments on ERC té presència.

Notícies rss
Agenda rss