Ripollès

L’exregidora d’ERC Ripoll, Casilda Gómez, guardonada amb els Premis Macià que atorga la Generalitat

Casilda Gómez
El govern reconeix d’aquesta manera als treballadors i treballadores, empreses i entitats que s'han distingit per la dedicació, la constància i l'esperit d'iniciativa en el treball
L’exregidora d’Esquerra Republicana a Ripoll, Casilda Gómez, ha estat reconeguda amb els Premis Macià 2016 que atorga el Govern des de l’any 1938 com a reconeixement als treballadors i treballadores, empreses i entitats que s'han distingit per la dedicació, la constància i l'esperit d'iniciativa en el treball.

Des d’ERC Ripoll, ‘estem molt contents per l’entrega d’aquest guardó a una persona com la Casilda Gómez que sempre s’ha mostrat implicada a favor de les persones en risc d’exclusió social’. En aquesta línia, va fer possible la creació de la Taula d’Inclusió Social del Ripollès i, des de l’any 2012 col·labora amb Caritas Diocesana de Vic i és directiva de Cáritas Inter parroquial de Ripoll.

Gómez va ser regidora d’ERC a l’Ajuntament de Ripoll del juny del 2007 al juny del 2011. Durant aquest període,va estar a l'equip de govern, va ser cap d'àrea de serveis a les persones i regidora de serveis socials i de convivència i seguretat.

Casilda Gómez va néixer fa 75 anys a Hontomin-Merindad del Rio Ubierna(Burgos), i ha treballat la major part de la seva vida laboral a la Fundació MAP, entitat dedicada a crear els suports necessaris per millorar la qualitat de vida i fer realitat la integració sociolaboral de les persones amb discapacitat de la comarca del Ripollès.

La Fundació ha anat creixent amb serveis i equipaments i s’ha convertit en una entitat capdavantera del sector. L’any 2007, es va jubilar, tot i que continua exercint com a presidenta del patronat fins a dia d’avui.