Ripollès

ERC reclama rigor a l'equip de govern del Consell Comarcal del Ripollès pel nou sistema de recollida de deixalles

• Consell Comarcal del Ripollès. Grup ERC.
El concurs pel nou sistema de recollida de deixalles queda desert tot i haver anunciat precipitadament una rebaixa del 14% respecte la licitació inicial.

ERC mostra la seva sorpresa davant l'afirmació de president dient que els serveis socials del Ripollès no requereixen de mes recursos.

El conseller comarcal d'ERC, Roger Bosch, ha mostrat la seva sorpresa davant l'afirmació de president Joan Manso, després que aquest expliqués que ‘el Consorci de Benestar Social no requereix de més recursos’. Aquesta afirmació es va produir després que Bosch insistís a crear una partida específica per les situacions de pobresa energètica que han passat de les 66 ajudes atorgades al 2014 fins a les 220 del 2015. ‘A una comarca cada cop més envellida i on s'incrementa exponencialment el nombre de persones dependents està fora de lloc fer afirmacions com aquesta’.

D’altra banda, el ple del Consell Comarcal ha votat per unanimitat la moció presentada pel grup comarcal d'Esquerra Republicana, a proposta de la plataforma Perquè no ens fotin el tren per reclamar una racionalització dels horaris de la línia de rodalies R3. Sergi Albrich ha agraït la feina i la reivindicació que ‘duen a terme els companys de la plataforma, atès que les incidències són múltiples i constants’. Albrich ha instat a la presidència del Consell a pressionar i insistir per millorar la línia R3. ‘El seu desdoblament és clau pel foment econòmic del Ripollès’.
Al torn obert de paraula i pocs dies després que la Diputació de Girona hagi anunciat un canvi en la gestió de la dinamització dels Parcs de Salut de la comarca, el conseller Jordi Barchelli ha reclamat que el ple del Consell reivindiqui ‘des de la proximitat’ la dinamització dels usuaris dels Parcs de Salut per evitar la intervenció d'una empresa externa que ‘desconegui les necessitats de la nostra gent’.

Al plenari també s’ha produït l’anunci del president detallant que el concurs del nou sistema de recollida de deixalles comarcal ha quedat desert. Davant d’aquesta situació, Albrich ha reclamant ‘rigor a l'equip de govern després d'anunciar una rebaixa del 14% del sistema de recollida comarcal que és evident que es va anunciar sense tenir totes les dades suficients de les empreses que es van presentar a la licitació i que ara no sabem si es mantindrà amb el nou procés de licitació".

El nou procés de licitació no es podrà tornar a convocar de nou fins que no finalitzi el període de presentació de possibles impugnacions per part de les empreses que es van presentar el concurs que ha quedat desert.