Ripollès

ERC insta a disminuir la fractura digital a la comarca del Ripollès

• Grup d'ERC al Consell Comarcal del Ripollès
  • Joan Dordas i Josep Tremps
Fa pocs dies es feia pública la notícia que el desplegament de la Fibra Òptica al Ripollès seria una realitat a tot estirar a principis del 2018 amb una inversió aproximada de mig milió d'euros. En aquest sentit, Sergi Albrich, conseller d'ERC al Consell Comarcal del Ripollès ha apuntat que "El desplegament de la Fibra Òptica és sense cap mena de dubte una bona notícia que des del nostre grup hem reivindicat reiteradament i que pot i ha de suposar un revulsiu econòmic a la comarca, ens ha de situar al món i ens ha de fer competitius". La fibra òptica ha de permetre que es pugui treballar des dels municipis del Ripollès sense la necessitat d'haver-se de desplaçar cada dia a Barcelona o rodalies.

"El Ripollès continua essent a la cua dels municipis de les comarques gironines on la seva població utilitza menys Internet". Un 76,4% de les llars tenen conexió a Internet i menys del 80% utilitza Internet periòdicament. Una xifra que disminueix al 66% per l'ús de correu electrònic i al 49% per les compres d'internet. "Per fomentar aquest hàbit i els beneficis que se'n deriven instem al Consell Comarcal, especialment a la seva àrea d'educació, a establir un pla comarcal per minvar aquesta realitat".

Suport al sector agroalimentari català

El plenari del Consell Comarcal ha aprovat per unanimitat dues mocions presentades pel grup comarcal d'ERC,  la moció d'adhesió al Pacte Nacional pel Referèndum i la moció de suport al sector agroalimentari català. Joan Dordas, ha apuntat que "cal reconèixer la importància del sector al nostre país, tant a nivell econòmic com de protecció del medi i hem de contribuir a promoure el seu desenvolupament, especialment a la nostra comarca. Entre tots hem de contribuir a orientar els recursos de les diverses administracions perquè el sector s'enforteixi i establir polítiques de mercat perquè es valori el producte de qualitat, amb preus justos pels productors. A l'hora cal treballar per adaptar al sector a les realitats actuals, establir mesures per protegir-lo dels danys causats per la fauna salvatge i insistir amb l'aprovació d'una llei que reguli els usos de l'espai agrari i dels usos que s'hi duen a terme, per tal de protegir-lo dels abusos urbanístics".

Moció de suport a la reforma horària

Roger Bosch ha defensat la moció de suport a la reforma horària. Una moció presentada pel grup municipal d'ERC a Ripoll i que insisteix amb la necessitat de pressionar l'estat espanyol per mantenir els horaris d'estiu i primavera al llarg de l'any. Fet que ens ha de permetre utilitzar i treure al màxim profit de les hores naturals de sol. "En definitiva, ha de permetre incrementar l'estalvi econòmic a les llars catalanes".

Conveni entre el Consell Comarcal i l'Ajuntament d'Ogassa pel seu finançament

El grup comarcal d'ERC s'ha abstingut a l'aprovació del conveni entre el Consell Comarcal del Ripollès i l'Ajuntament d'Ogassa pel finançament de la prestació del serveis que l'Ajuntament té delegats al Consell.

L'alcalde d'Ogassa i conseller comarcal ha posat en situació la realitat econòmica d'Ogassa. Un deute heredat dels anteriors equips de govern i que l'actual equip d'ERC treballa per no incrementar i si disminuir-lo. Tremps ha apuntatque "El grup d'ERC s'abstindrà a la votació a l'espera del posicionament del plenari de l'Ajuntament d'Ogassa". Tremps s'ha mostrat "molest" perquè les converses polítiques dutes a terme amb el Consell per pactar el retorn dels més de 50.000€ de deute acumulats no s'han acabat reflectint amb el conveni a signar.

Al seu torn, Sergi Albrich ha considerat que "la problemàtica econòmica d'Ogassa és una situació atípica pel context històric que l'ha provocat. Si bé no s'ha d'aïllar de la resta de municipis amb situacions econòmiques complicades, s'ha de tractar amb estima i no des de l'amenaça. Cal buscar solucions conjuntes perquè des del Consell Comarcal hem de protegir els nostres municipis, ens hi debem".

Estat de les al·legacions al conveni d'escombraries comarcal que va quedar desert

El president del Consell Comarcal, Joan Manso, va explicar al plenari del mes de gener, que el concurs pel nou sistema de recollides comarcal havia quedat desert, atès que no s'havien tingut en compte determinats criteris tècnics a l'hora d'elaborar les bases. En aquest sentit, Roger Bosch ha preguntat "Si les empreses que es van presentar al concurs han presentat al·legacions al Tribunal de Contractes i, en cas afirmatiu, quan es preveu que es resolgui al respecte i es torni a convocar el concurs definitiu". Bosch ha recordat que "l'equip de govern ha llogat una nau de triatge al polígon dels Pintors de Ripoll que té una carència de lloguer de 8 mesos. Uns 2000€ mensuals que es començaran a pagar al setembre i si el nou sistema de recollida no entra en vigor, es pagaran aquests diners per una nau que no tindrà cap ús".

"És incongrüent que s'interpel·li a l'Ajuntament d'Ogassa pel deute històric que s'ha trobat l'actual equip de govern i que el Consell Comarcal, molt probablement, hagi d'abonar el lloguer d'una nau que de moment no utilitzarà. El Consell ha de cooperar i no amenaçar".