Ripollès

ERC de Campdevànol demana rigor pel futur de la nova escola

• Solar de la futura escola de Campdevànol
  • Solar futura escola de Campdevànol
Vist que en els terrenys de can Ribalaigua, on ha d’anar ubicada la nova Escola Pirineu de Campdevànol, hi ha moviments de terres, sembla ser que els departaments implicats en la seva descontaminació i posterior edificació, han posat fil a l’agulla. S’estan extraient els hidrocarburs existents?

La lògica s’ha imposat a un projecte massa avançat per tornar a començar de zero. Potser tant sols faltava que acabessin els seus estudis pertinents, que els analitzessin i decidissin la solució més òptima i tot això combinat amb un treball que des d’ERC ens sentim orgullosos.

Un altre tema és tota la parafernàlia que s’ha creat a Campdevànol. L’alarma social creada en una reunió innecessària amb la població on l’alcalde, Joan Manso, amb els papers no gaire clars, va alarmar veïns i ciutadans, dient que als terrenys de can Ribalaigua era del tot impossible ubicar-hi l’escola. Fins i tot ha buscat terrenys alternatius per la seva construcció.

Des d’ERC Campdevànol, ens hem mogut perquè s’apostés per la descontaminació amb totes les garanties i que es construeixi l’escola en el millor terreny possible; que és l'actual.

No hem llençat la tovallola en cap moment, hem treballat única i exclusivament en aquest sentit, no hem buscat alternatives ni ubicacions estranyes que només farien endarrerir més el projecte i alhora hipotecar l’ajuntament en costos econòmics inassumibles actualment.

Exigim que l’alcalde abandoni la idea de fer l’escola a un altre lloc i acceleri els tràmits per reiniciar les obres.

Esperem que si les resolucions són favorables i definitives i si finalment es pot construir l’escola en aquests terrenys, l'alcalde demani disculpes als campdevanolencs per la seva nefasta gestió i que li serveixi d’experiència que la constància i la insistència no pot defallir quan s’està al capdavant d’un ajuntament.